כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בית שמש: היערכות לחנוכת בית כנסת 'עטרת יצחק'

במעמד גדולי ישראל: ביום שלישי ייערך מעמד חנוכת בית המדרש המרכזי 'עטרת יצחק' בשכונת בית ומנוחה בבית שמש

בית הכנסת החדש ממזרח שמש (באדיבות המצלם)
בית הכנסת החדש ממזרח שמש (באדיבות המצלם)


תכונה רבה בשכונת בית ומנוחה בבית שמש לקראת יום שלישי הקרוב, אז יתקיים מעמד חנוכת הבית לבניין המפואר של בית המדרש 'עטרת יצחק' מיסודו של המרכז התורני הוותיק 'ממזרח שמש'.

את יסודות בית המדרש יצק הגר"ע יוסף זצ"ל, שאף זכה לחנוך את הקומה האשונה של המרכז התורני בביקורו האחרון בבית שמש לפני כ-5 שנים ביום הולדתו של גיל 90. היה זה מעמד מרגש ביותר שהטביע חותם בל ימחה על הציבור התורני בבית שמש.

עתה הושלמה המלאכה, לאחר שלפני כשנתיים משפחת לוי, האם והבנים משה אברהם דני ואיתן ראו לנכון להנציח את זכרו של אביהם הנערץ ה"ה יצחק בן גרציה ז"ל שהיה משכים ומעריב לבתי מדרש, בהקמת קומת בית המדרש המרכזי על שמו במרכז התורני 'ממזרח שמש', בית מדרש גדול ומפואר שיקרא על שמו 'עטרת יצחק'. למעמד המשמח תרמה המשפחה גם ספר תורה מהודר שיכנס ביום זה להיכל הקודש.

ביום שלישי הקרוב יערך המעמד המרכזי לכבודה של תורה, אותו יכבדו גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'פורת יוסף', ראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז חבר מועצת חכמי התורה, הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הגאון רבי דוד לאו, וכן רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון.

במעמד ישתתפו גם יו"ר תנועת ש"ס שר הכלכלה אריה דרעי, שר הדתות דוד אזולאי, יחד עם ראש העיר משה אבוטבול שהקים לפני כחצי יובל את אגודת 'ממזרח שמש' ופעל ללא לאות למען להקמת בית המדרש הגדול.

במעמד החגיגי יושם דגש על מרכזיותו של בית המדרש שמדי יום נערכים בו מנייני תפילה רבים, שיעורי תורה סביב לשעון וכן שני כוללי יום וערב, שיעורי דף היומי ושיעורים למבוגרים, נוער ומתקרבים. כמו כן בבניין יש מקווה טהרה מפואר ומהודר.

לצד התורה והתפילה המייחדים את בית המדרש 'ממזרח שמש' פועלת בו גם הצלע השלישית - מפעלי חסד וצדקה שהמרכזי שבהם הוא מפעל קמחא דפסחא באמצעותו חולקו בחג הפסח האחרון כאלף סלי מזון למשפחות מכל שכונות העיר.

הרחבת גבולי הקדושה עם הקמת היכל בית המדרש המפואר, יביא עמו בעז"ה גם תנופה גדולה של עשייה, כמו הקמת אוצר ספרים ענק, שיעורים והרצאות מפי גדולי ישראל, וכן ישיבת ערב לנוער ולילדים.

הועדה המכינה שוקדת בימים אלו על השלמת ההכנות לקראת המעמד התורני החגיגי, ורבים מרבני הקהילות בעיר כבר הבטיחו את השתתפותם במעמד לכבודה של תורה ולכבודם של העוסקים במלאכת הקודש.
ממזרח שמש בית שמש חנוכת הבית משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד