י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ח"כים, שמירת השבת בפרהסיא חשובה מכל • טור

רות בוארון בקריאה משולשת - לח"כים החרדים, הדתיים והחילונים, להילחם בעד שמירת השבת במדינת ישראל

גשר מעריב
גשר מעריב


כנסת ישראל מלאה בחברי כנסת מכל הזרמים והקבוצות, רובם שותפים לזהות 'יהודי'. רובם מנצלים בכל פעם מחדש את תורת ישראל ומצטטים פסוקים ומדרשי חז"ל כאשר הזמן מתאים להם בחו"ל בטקסים, וזה מצייר אותם חזקים ביהדותם ובזהות היהודית. אך רובם שוכחים את העיקר ביחדות שלנו כעם - וזה שמירת השבת, עליה נאמר: "ושמרתם את השבת כי קדש הוא לכם, מחלליה מות יומת כי כל העושה בה מלאכה ונכרתה הנפש ההוא מקרב עמיה".

חברי הכנסת החרדים, אנו מצפים מכם לתת את כל כוחכם ואמונתכם במיוחד בשביל שמירת השבת בארץ. נבחרתם להיות חלק מכנסת ישראל ע"י קולותיהם של הציבור החרדי. ולשם כך צריכים אתם לתת מענה אמיתי כחלק משליחות.

היום לצערי השטח נהיה שקט במקצת ורדוד. קשה למצוא אתכם חברי כנסת חרדים יוצאים מגדריכם בשביל הפעולות החשובות באמת בעם ישראל. רק לבסוף כאשר מתעורר העניין בשטח מצד אזרחי ישראל ורבנים, אזי פתאום נרתמים אתם לצעוק על דוכן הכנסת ולנסות להשפיע, אך פעמים רבות הצעקה באה מאוחר מידי והיא כ'אבן שאין לה הופכין'. מה שמצייר אתכם כמו שאר חברי הכנסת, ההבדל היחידי היא צורת התלבושת שלכם.

חברי הכנסת הדתיים אשר מצפים מהם למינימום, לפחות בעניין שבת, אתם בכלל עסוקים בעניין ארץ ישראל השלמה. אך מה שווה ארץ ישראל שלמה אם השבת נרמסת בה בכל פינה? לוקחים אתם חלק שהוא לא עיקר מתורתנו, והופכים אותו לעיקר בחיי עם ישראל.

עיקר שמירת העם היהודי היא על ידי שמירת השבת, החודש, ברית מילה ותרי"ג מצוות. כל שנות גלות עם ישראל הם שמרו קודם כל על השבת - לפני פיסת אדמה בארץ.

חברי הכנסת החילונים, ממכם דורשים מינימום של זהות יהודית, חילול שבת בפרהסיה צריך להפריע לכל אדם אשר מחשיב את עצמו לחלק מעם ישראל. אחרת הניחו את פסוקי התהילים, הקדיש ותפילות שאתם מצטטים בכל הזדמנות ותחליפו את ציטוטיכם בציטוטים מהעולם הגדול ומגדולי הפילוסופיה. אם אין לכם ארץ אחרת? תשמרו עליה שהיא באמת תישאר אחרת, שונה, לא ככל הארצות בעולם. ארץ ישראל שתושביה מכבדים ויראים את השבת, תורה מהר סיני וריבון העולמים.

כלל ידוע בכל שנות דור ודור: כי יותר משעם ישראל שמרו על השבת, שמרה השבת אותם.
שבת חברי כנסת חילול גשר מעריב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד