כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גבאי ומנהל גמ"ח: כתב אישום בעוקץ המיליונים

כתב אישום חריף שהוגש נגד הנוכל רפי אוחנה ממעלה אדומים, מגולל שורת מעשי עוקץ מתוכננים וערמומיים להפליא

גבאי ומנהל גמ"ח: כתב אישום בעוקץ המיליונים


כתב אישום הוגש הבוקר נגד רפי אוחנה (58) ממעלה אדומים, בגין קבלת מיליוני שקלים במרמה.

על פי האישום הראשון, פנה אוחנה ל-פ.מ. דובר אנגלית ובעל דרכון זר, וביקש שיתלווה אליו למגרש מכוניות בי-ם לשם רכישת רכב. הוא ביקש ממנו להציג עצמו כאמריקאי עשיר המתגורר בחו"ל, שמעוניין לקנות רכב לשימושו בנסיעות בארץ, ולשלם עבור הרכב שירכשו בשיק אמריקאי השייך לו, והכל בידיעה כי השיק ניתן ללא כיסוי, היות ובחשבון אין כספים מזה שנים. השניים הגיעו למגרש המכוניות א.מ.י קדוש עסקי רכב בע"מ בתלפיות בירושלים. פ. מסר לקדוש שיק מהחשבון על סך 27,500$ כתשלום עבור אופל 2011, ששוויו 110,000 ש"ח ועל יסוד מצג השווא קדוש אף שילם לאוחנה סכום של 8,000 ש"ח דמי תיווך.

קדוש ואוחנה סיכמו כי הרכב יועבר לרשות פ., אך העברת הבעלות במשרד הרישוי - רק לאחר שהשיק יכובד והתשלום יועבר במלואו. כשבועיים לאחר מכן, נפגש אוחנה עם קדוש ושיכנע אותו לבצע העברת בעלות במשרד הרישוי בתואנה שפ. מעוניין לבטל עסקה כי אינו יכול לרכוש פוליסת ביטוח לרכב. קדוש הסכים להצעה כי יבצע העברת בעלות לנפתלי אלמקייס שהוצג בכזב כבנו של אוחנה - והעברת הבעלות בוצעה. למחרת, אלמקייס ואוחנה יצאו לת"א, שם מכרו את הרכב למגרש המכוניות "קלאסמוביל" במודיעין במחיר 52,000 ש"ח וביצעו העברת בעלות.

על פי האישום השני, בערב ראש חודש תמוז הגיע אוחנה לבית הכנסת "יד שלמה" בגבעת שאול, פנה לגזבר י.ז. וסיפר לו כי הינו מקורב לאדם המעוניין לתרום כספים בסך 170,000 ש"ח. על מנת לחזק את השקר ולרכוש את אמונו, החתים את הגזבר על מסמך הנושא לוגו של חברה פיקטיבית בשם "אלון", בידיעה כי חברה כזו אינה קיימת ואינה רשומה בישראל. הגזבר חתם כי הוא מאשר שיקבל בעתיד סך של 2,000 ש"ח מדי חודש לתפעול השוטף של בית הכנסת. באותו מעמד, מסר אוחנה לגזבר שיק בסך 4,000 פאונד, סכום השווה ערך לכ-24,000 ש"ח, תוך שהוא מבקש לקבל עודף במזומן מהשיק 12,000 ש"ח והשאר תרומה לבית הכנסת.

הגזבר העביר לאוחנה 12,000 ש"ח במזומן, ומיד לאחר מכן, הציע לו אוחנה כי הוא יפקיד עבורו את השיק בחשבון הבנק של י.ז - וזה הסכים. אוחנה לקח את השיק, אך לא הפקיד אותו לחשבון הבנק. לאחר מספר ימים ביקש אוחנה מהגזבר להפגש שוב, בסמוך לביתו. הוא הציג בפני הגזבר שיק על סך 170,000 ש"ח שנחזה להיות אף הוא תרומה עבור בית הכנסת, והכל במטרה לחזק את האמון שנתן בו הגזבר. גם במקרה זה הציע לי.ז כי יפקיד את שיק התרומה לחשבונו, אולם גם שיק זה לא הופקד מעולם. במסגרת שיחותיו עם אוחנה, סיפר הגזבר י.ז אודות תביעה משפטית אותה הוא מנהל. אוחנה סיפר לו בכזב, כי הוא מכיר את עוה"ד יעקב ויינרוט, והציע לו כי יפנה בשמו לעו"ד ויינרוט, אשר יסייע בתביעתו. לא עברו מספר שעות, ואוחנה הודיע לו כי תביעתו טופלה וצפוי להינתן פסק דין לטובתו. בחינם? אוחנה אמר כי עוה"ד ויינרוט מבקש 6,000 ש"ח במזומן עבור שכר טירחה, וזאת לאחר הנחה מהסכום המקורי של 30,000 ש"ח. גם במקרה הזה, הגזבר העביר את הסכום לידיו של אוחנה.

לאחר שי.ז סבר כי אוחנה אכן סייע לו ואף השיג עבורו הנחה משמעותית בשכר טרחת עורך הדין, סיפר לו כי בכוונתו להגיש תביעה משפטית נוספת נגד קיבוץ עלומים. אוחנה הבטיח לסייע בהפניית התביעה לעוה"ד ויינרוט. אומר ועושה, לאחר מספר ימים סיפר כי עוה"ד ויינרוט הגיע להסכמה עם עוה"ד המייצג את קיבוץ עלומים בתביעה. על פי ההסכמה, י.ז יקבל פיצוי בסך 5 מיליון ש"ח. מה עם הוצאות? סך הכול, העביר י.ז לאוחנה 150,500 ש"ח. בי"ח תמוז קיבל י.ז מכתב מבית הדין לעבודה הנוגע לתביעתו, ולאחר בירור שערך הבין כי אוחנה רימה אותו. השניים נפגשו והגזבר הטיח בו את האשמות, אוחנה בתגובה הוציא שיק של חברת מיקרו-אסיק בע"מ, ואמר לי.ז לרשום עליו סכום של 151,000 ש"ח, בטענה כוזבת כי אינו רואה טוב ולכן מתקשה לרשום את הסכום בעצמו. י.ז ניסה להפקיד את השיק, אולם השיק חזר. הוא פנה שוב לאוחנה ואמר לו כי השיק שהעביר לו חזר. לאחר שהבין כי טרם הוגשה תלונה במשטרה, איים עליו כי במידה ויעשה זאת - לא יקבל את כספו חזרה.

על פי האישום השלישי, במהלך שנת 2010, פגש אוחנה קשיש חרדי כבן 82 שעלה מאנגליה ב-2002, העוסק בניהול גמ"ח כספים. אוחנה הציג עצמו כי הוא קשור לקרן תרומות מקנדה. וסיפר בכזב כי הקרן מנוהלת על ידי עו"ד צביקה שוורץ ורו"ח רוג'ר וייס (דמויות פיקטיביות), וכי השניים מעוניינים לתרום עשרות מיליונים לגמ"ח, מטעם הקרן. במשך 5 שנים פנה עשרות פעמים אוחנה למנהל הגמ"ח, ואמר לו כי לשם השגת התרומה, עליו להעביר לידיו סכומי כסף עבור הוצאות שונות הכרוכות בקבלת התרומה. ע"מ לחזק את יחסי האמון, הגיע אוחנה מלווה במכרו פנחס מ. עולה מארה"ב ודובר אנגלית רהוטה. אוחנה הציג אותו כתורם פוטנציאלי מטעם הקרן, והכל במטרה לחזק את האמון שנתן בו מנהל הגמ"ח. באחת הפעמים סיפר לו אוחנה כי הוא זקוק לכספים למימון נסיעה לקנדה - על מנת לקדם את התרומה, וקיבל למעלה ממאות אלפי שקלים - מבלי שקיבל את כספי התרומה שהבטיח לו אוחנה.

בשלב מסוים, במהלך התקופה, פנה מנהל הגמ"ח לאוחנה והלין שכספי התרומה לא הועברו אליו. אוחנה הלמוד בכך, הבטיח כי יפצה אותו בהעברת נכסי נדל"ן שונים בירושלים לבעלותו, כאשר הנכסים שפירט אינם בבעלותו ואין לו כל קשר אליהם. אוחנה אף הציג בפניו מסמכים מזויפים של רשם העמותות, ביהמ"ש המחוזי בת"א, חוזי שכירות חתומים ביחס לנכסים. בהמשך אף הציג לו מסמך מזויף של רשות המיסים, עליו חתום לכאורה פקיד השומה, ולפיו אושרה העברת כספים לחשבונו של מנהל הגמ"ח, וכן העברת נכס הכולל 4 חנויות ב"משכנות דוד". עוד הציג מסמך מזויף של רשם העמותות בת"א, לפיו ע"פ החלטת ביהמש"פ, יועברו כספים לחשבונו של מנהל הגמ"ח, הנוגעים לנכסים שונים בירושלים המוערכים בכ-66 מיליון ש"ח.

על סמך המסמכים המזוייפים דרש אוחנה 371,000 ש"ח על מנת להשלים את העברת הנכסים. במהלך התקופה, הגיע אוחנה לביתו של מנהל הגמ"ח עם כספת נעולה, ואמר לו כי בכספת ישנו כסף בסכום של כמיליון דולר, והשאיר אותה בבית מנהל הגמ"ח למשמורת כערבון. כך גם העביר לו שיקים ללא כיסוי על סך 18,500,500 ש"ח, וכן שיק נוסף על סך 15,000,000 ש"ח הנחזה להיות של בנק National Credit Unoi (שגיאת כתיב במקור), אשר אינו קיים במציאות. השיקים נועדו להוות מצג של ערבון לכספים שאוחנה התחייב להעביר למנהל הגמ"ח. אחנה הורה למנהל הגמ"ח לנסוע לארה"ב כדי להפקיד את השיק המזויף, אך רק בהגיעו לארצות הברית, גילה כי השיק המזויף הינו של בנק אשר אינו קיים. כשחזר ארצה, פנה לאוחנה והטיח בו את העובדה כי שלח אותו לארצות הברית עם שיק שלא ניתן להפקיד, אך הוא לא נותר חייב, לדברי אוחנה האשמים בכך הינם נציגי הקרן הקנדית, צביקה שוורץ ורוג'ר וייס.

על יסוד מצגי השווא והמסמכים המזויפים, העביר מנהל הגמ"ח לאוחנה במהלך התקופה כ-9,600,000 מיליון ש"ח מבלי שקיבל דבר תמורתם. במהלך התקופה האמורה, מנהל הגמ"ח פרע את פיקדונותיו וחסכונותיו לתוך חשבון העו"ש שלו על סמך הבטחותיו של אוחנה, כך שבסופו של יום איבד את כל כספו.

החשוד נעצר לפני שלוש שבועות ב-4.8.15 ומעצרו הוארך מעת לעת. היום (ב') הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
גזבר אוחנה עוקץ כספים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד