ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מאבק 'טוהר המחנה': נגד מוניות עם מסכי צפייה

רבני 'טוהר המחנה' מצאו את האיום החדש על הנוער - מסכי צפייה המותקנים במוניות, והם מאיימים במאבק

מוניות. צילום: פלאש 90
מוניות. צילום: פלאש 90


רבני 'טוהר המחנה' מתריעים, לטענתם נוכח פרצה חמורה בדמותם של מסכי צפייה המותקנים במוניות ספיישל, ואשר מהווים פתח להקרנת תכנים אסורים ובלתי הולמים. מדובר בפרצה חמורה, שאם לא תבלם כעת, אחריתה מי ישורנו, כשהנוסעים וביניהם צעירים ובני נוער יהיו חלילה חשופים לפרסומות חמורים או תכנים מסוכנים.

בוועד אומרים כי ברור שאם נהגי המוניות יבינו שהימצאותם של המסכים גורמת לנוסעים שלא לנסוע עימם, הם יסירו אותם ובוודאי יימנעו מלהתקינם. משכך קוראים הרבנים לנסוע אך ורק במוניות שאין בהן מסכי צפייה, ובמקביל בעת הזמנת מונית לדרוש מהסדרן שלא לשלוח מונית שמותקנים בה מסכי צפייה.

הפרצה קיימת גם במוניות של חברת 'גט טקסי' המשמשת כתחנת מוניות ארצית, וניתן להזמין דרכה מוניות אך ורק באמצעות הרשת. אלא שהחברה חוטאת למטרה, ומתוך שאיפה כביכול לשפר את איכות הנסיעה - היא מדרבנת וממריצה את בעלי המוניות להתקין מסכי צפייה במוניות, לטענת הרבנים.

בוועד מזכירים כי המאבק העיקש שנוהל נגד חברות התחבורה הציבורית שביקשו לכפות על הנוסעים נסיעה באוטובוסים שבהם מסכי צפייה. גדולי ישראל הזהירו אז שאם לא תיסכר הפרצה היא עלולה להתרחב חלילה עד שהאוטובוסים ייהפכו לבתי קולנוע ניידים. בסייעתא דשמיא המאבק שנחל בזמנו הצלחה אילץ את חברות התחבורה הציבורית להתקין 'צגים אלקטרונים' ללא אפשרות צפייה.

מגט טקסי נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': החברה פועלת ימים כלילות להתאמת השרות למגזר הדתי חרדי בישראל. בתוך כך, הקימה גט טקסי צי ייעודי לאוכלוסיה החרדית בשם "גט מהדרין". בצי זה המונה קרוב לאלף מוניות בכל רחבי הארץ, הנהגים אינם נוסעים בשבת ומערכות הרכב חסומות לקבלת נסיעות. מתוך אלף המוניות, עשרות בודדות כוללות מסכי צפייה".

"הנהלת החברה מקפידה בצורה יוצאת דופן על התכנים המועברים במסכים אלו. אנו נמשיך ונעשה הכל כדי לכבד ולשמור על אורחות חייה של האוכלוסיה החרדית".
מוניות מסכי צפייה פרצה טוהר המחנה מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד