י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התגובה החסידית: "מוכנים לבחירות פנימיות"

בכיר ב'אגודת ישראל' מגיב לטענות 'דגל התורה' בעקבות סקר 'בחדרי חרדים' על יתרונם של הליטאים: "צריכים לחפש דרכים להתקרב אחד לשני ולא ההיפך, כפי שראינו בהתנהלות דגל התורה בשבועות האחרונים" • טוען: "דגל מתחמקת מבחירות"

צילומים: שוקי לרר
צילומים: שוקי לרר


בעקבות הסקר שפורסם אמש (א) בבחדרי חרדים, ועל פיו מסתמנת מגמה ברורה כי הציבור הליטאי גובר על הציבור של אגודת ישראל, ובעקבות הקריאות בדגל התורה לשינויי חלוקת התפקידים והיחס הפנימי של ה-60-40 שהיה נהוג עד כה, מגיבים לראשונה באגודת ישראל וקוראים לדגל התורה לערוך בחירות פנימיות.

גורם בכיר באגודת ישראל מגיב הצהריים לסקר, ואומר ל'בחדרי חרדים': "קשה מאוד לסקור את הקהלים בתוך הציבור החרדי, ובפרט את ציבור הקהילות הליטאיות המחולק לקהילות ותתי קהילות שונות ברחבי הארץ, הציבור החסידי אינו כולל בתוכו רק מספר החסידים השייכים לחסידות זו או אחרת, לסיעת 'אגודת ישראל' ישנם הרבה תומכים ואוהדים השייכים למגזרים שונים בקרב ציבורים וקהלים שונים ברחבי הפריפריה, ויעידו על כך פעילויות הח"כים במשך כל השנים.

"האחדות השוררת בסיעת אגודת ישראל בתקופה האחרונה, מעידה שישנם הרבה קהלים התומכים בסיעה, ולא רק מספר החסידים שישנם לכל חסידות וחסידות. בציבור החסידי ישנם הרבה גופים וארגוני חסד העוזרים לציבור הרחב במשך השנה בכל התחומים, וגם הם מביאים נתח נכבד של אלפי קולות ליהדות התורה".

הבכיר גם משחרר הצהרה מפתיעה: "באגודת ישראל מוכנים כבר זמן רב לערוך בחירות פנימיות ולבדוק אחת ולתמיד את כוחן של כלל הסיעות, ב'דגל התורה' משום מה מתחמקים מעריכת בחירות פנימיות, כנראה שיודעים את האמת ומפחדים שהציבור יידע מזה".

לסיום, הוא מציין: "בימים אלו בחודש הרחמים והרצון צריכים לחפש דרכים להתקרב אחד לשני ולא ההיפך, כפי שראינו בהתנהלות דגל התורה בשבועות האחרונים בכמה מערי הארץ".
חסידים סקר ליטאים אחוזים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד