ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתכננים טיול לאפריקה? לוחמי דאע"ש מחכים לכם

המטה ללוחמה בטרור מפרסם אזהרת מסע ל-41 מדינות ואזורים, בהן 21 מדינות ערביות ועוד מדינות נגועות בטרור

מתכננים טיול לאפריקה? לוחמי דאע"ש מחכים לכם


לקראת עונת החגים, מפרסם היום (ב') המטה ללוחמה בטרור שבמשרד ראש הממשלה רשימת אזהרות מסע למדינות העלולות להוות מטרה לכלל גורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בחו״ל.

מבין 193 המדינות, כיום ישנן 27 אזהרות מסע למדינות, אליהן יש להוסיף איסור נסיעה ל-6 מדינות על פי החוק וכן 8 אזהרות מסע לחבלי ארץ מסוימים, סה"כ 41 אזהרות מסע.

רצף הפיגועים של האסלאם הקיצוני בשנה האחרונה בבלגיה, קנדה, אוסטרליה, צרפת ודנמרק מעלה חשש לפיגועים נוספים נגד יעדים מערביים בהם גם יעדים ישראלים ויהודים וקהילות יהודיות, בדגש על מערב וצפון אירופה, מצד גורמי ג׳יהאד עולמי - כולל דאע"ש, הן מקרב "בוגרי סוריה ועיראק" השבים לארצות מוצאם והן מקרב גורמים מקומיים שלא שהו בזירות הלחימה אך פועלים בהשראת ארגוני הטרור, כך על פי לשון ההודעה.

לגבי יבשת אפריקה, מבקשים במשרד להדגיש את הגברת האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים, מצד ארגון "אל שבאב הסומלי" בדגש על קניה ושאר מדינות "קרן". מצד ארגון "בוקו חראם" בניגריה לאור החמרה בהיקף הפיגועים של ארגון זה. מצד גורמי אל-קעידה ודאע"ש בארצות המגרב בצפון אפריקה.

על פי אזהרת המסע, חל איסור נסיעת ישראלים למדינות אויב בהן: סוריה, עיראק (בכלל זה כורדיסטן), איראן, לבנון, תימן וערב הסעודית על פי החוק למניעת הסתננות. כמו־כן מזהיר המטה מהגעה למדינות הסמוכות הגובלות עם מדינות האויב ולאזורי לחימה (בדגש על לוב) - לאור חשש מאיום חטיפה.

כמו כן יש אזהרת מסע חמורה לחצי האי סיני בעקבות המציאות הביטחונית באיזור ופעילות הטרור בדגש על ארגון 'מחוז סיני' של דאע"ש, המטה ללוחמה בטרור קורא לישראלים להישמע להמלצות להימנע מביקור במקום.

קמפיין הטרור העולמי של איראן וחיזבאללה ממשיך להוות איום מתמשך על יעדים ישראלים ויהודיים ברחבי העולם בדגש על יעדי תיירות ישראלים וסמלים יהודים, בהם רבנים, ראשי קהילות ובתי חב"ד. לגבי תורכיה – ישנה אזהרת מסע במדרג הבסיסי, ללא שינוי וההמלצה לציבור הישראלי להימנע מנסיעות לא חיוניות.

המדינות בהן יש איום קונקרטי גבוה מאוד ויש להימנע מכל ביקור שהוא, מעבר למדינות אליהן יש איסור נסיעה על פי החוק: לוב, סודאן וסומליה. אפגניסטן, אינדונזיה, בורקינה-פאסו, חוף-השנהב, טוגו, מאלי, מלזיה ופקיסטן. חבל קשמיר שבצפון הודו (למעט במחוז לדאק), האי מינדנאו שבדרום הפיליפינים, חבל צ'צ'ניה שברוסיה, חצי האי סיני שבמצרים, צפון ניגריה (מקו רוחב 10 מעלות וצפונה), דרום תאילנד מדרום לקו הרוחב שבין Krabi ל-Thammarat ועד גבול מלזיה ומזרח סנגל.

לגבי המדינות אלג'יריה, ג'יבוטי, מאוריטניה ותוניסיה, ישנו איום קונקרטי גבוה. באיחוד האמירויות (אבו-דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל- ח'ימה, שארג'ה, אום אל-קיוין), בחריין, ירדן, כווית, מצרים וקטאר, ישנו איום קונקרטי בסיסי ויש להימנע מביקורים. לגבי מרוקו ועומאן, יש איום פוטנציאלי מתמשך ועל כן יש לדחות נסיעות שאינן חיוניות במיוחד.

"על פי מידע שבידינו ממשיכים להתקיים איומי נקם בישראלים בחו"ל, בדגש על אנשי עסקים, בכירי המערכת הממלכתית לשעבר, בפיגועי הרג, או חטיפה", אומרים במטה ללוחמה בטרור, בעקבות כך שחיזבאללה מאשים את ישראל בפומבי במותו של עמאד מע'ניה ואיראן מאשימה את ישראל בפומבי במותם של 3 מדעני הגרעין.
אזהרה מסע ישראל טיול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד