כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מוזס: "לתקצב החינוך המיוחד במגזר החרדי"

יו"ר סיעת יהדות התורה השתתף בישיבת היערכות לפתיחת שנת הלימודים, ודרש תקצוב הוגן לחינוך החרדי

מוזס. צילום: פלאש 90
מוזס. צילום: פלאש 90


ועדת החינוך של הכנסת התכנסה לישיבת היערכות מיוחדת לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. הישיבה התקיימה במשרד החינוך, בהשתתפות שר החינוך, מנכ"לית המשרד ומנהלי אגפים.

שר החינוך הציג את תכניותיו לשנת הלימודים הבאה וסיפר כי השנה יוכפל התקציב למען ילדים עם צרכים מיוחדים. בתגובה, אמר יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס לשר החינוך: "כאחד שהיה מראשוני המשפיעים על כבוד השר לקחת את תיק החינוך, אני שמח לראות שאתה חי את התיק. ברכותי על השקת התכנית לתלמידים עם צרכים מיוחדים ואני שמח על הקצאת התקציב המכובד לענין. אך האם התכנית תכלול גם את ילדי המוכר שאינו רשמי? ילד חרדי מוגבל זכאי להיות מונגש ולקבל את המגיע לו בדיוק כמו כל ילד אחר בחינוך הכללי", אמר מוזס.

נקודה נוספת שהעלה ח"כ מוזס, התאמת מבנים ובינוי כיתות לתלמידי המגזר החרדי. "כאחד שהיה חבר בועדת שרים למוכנות העורף ועתה חבר בועדת משנה של ועדת חוץ, נחשפתי מקרוב לתופעה של כיתות רבות בלתי תקינות וזמניות! אלפי תלמידים בקו 40 ק"מ מקו עימות מצויים בכיתות שבעת מלחמה מסכנות את חייהם. הגיע הזמן להרים את הפרוייקט ובשיתוף פעולה תקציבי של משרד החינוך, משרד האוצר ומשרד הביטחון תמוגר התופעה. באשדוד יש עיר קראוונים. וכך בקרית גת. בצוק איתן נפל טיל בשבת על כיתה יבילה והיא נשרפה. זה היה בגדר נס, לו זה היה קורה ביום בו לומדים התלמידים היה אסון".

בסיום דבריו ביקש מוזס כי מערכת החינוך תיתן דעתה להתנהגות תלמידיה בשעות הפנאי, בשעות בהם אינם במסגרת הלימודים. "צריך לחנך את הנוער כך שבשעות הפנאי לא ידרדרו להתנהגות אלימה ולהסתה שאיננה ראויה. נתקלתי בתופעות קשות של השתלחות בחרדים, של ביטויי שנאה והסתה. צריך לתת דגש גם לחינוך בשעות הפנאי. המשטרה יודעת לדווח על מאות תיקים פתוחים שעניינם אלימות בני נוער, וכשם שהמערכת מפעילה תכניות לשיפור הלמידה בשעות הלימודים, כך עליה להפעיל תכניות שיכסו גם את השעות שמעבר לשעות הלימודים".
אלימות מוזס חינוך פנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד