י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גדולי ישראל נגד מכשירי "תומך כשר"

הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי במכתב נגד מכשירי טלפון 'תואמי כשר': "ממוטט את השמירה על ביתנו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


גדולי ישראל הליטאים קוראים לבני ישיבות שלא להשתמש במכשירים 'תואמי כשר'.

מכשירי "תואם כשר" ו"תומך כשר" התרבו לאחרונה בעולם הישיבות. בחורי ישיבה רבים מחזיקים מכשירים הנראים ככשרים לכל דבר, אך הינם בעלי שני כרטיסי סים. אחרים מחזיקים מכשירים הנראים ככשרים אך למעשה אינם כאלה.

במכתב מיוחד של מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' כותבים חברי ה'מועצת' תחת הכותרת "דעת תורה אודות פריצת הגדר במכשירים המכונים תומך כשר":

"כבר נודע ונתפרסם אודות החורבן הנורא שיש במכשירים האסורים אשר הובילו נפשות רבות לאובדן רוחני רחמנא ליצלן. והנה מזה עשר שנים שבהוראת גדולי הדור נתאגדו כל הציבור החרדי לדבר ה' לרכוש רק מכשירים מאושרים ע"י וועדת הרבנים לענייני תקשורת וע"י זה ניצלו נפשות רבות מלרדת שאולה.

"אך היצר הרע השקט לא יוכל וחידש תחבולה למוטט ולהרוס את השמירה על בתינו על ידי התחכמות להתאים את המכשירים האסורים גם לכרטיס (סים) מאושר ולכנותו בשם "תומך כשר" וכן יש מבעלי החנויות שעושים חסימה קלושה ומציגים אותו ככשר.

"ומשנפרץ גדרם של הראשונים לקנות רק מכשירים מאושרים יש לצערינו שמשתמשים באופן האסור ומגיעים למכשולות חמורים ולב מי לא יכאב על בחורי חמד שנועדו לעלות בתורה ויראה ועתה התרחקו מדרך ה' ואיבדו את עולמם וקול זעקת הוריהם עולה עד לרקיע. ואף מי שאינו משתמש באופן האסור עליו לחוש מלפרוץ הגדר ולישא באחריות על הנופלים לבאר שחת וכאשר עומד על הפרק עניין זה שגורלנו וגורל צאצאינו תלוי בו הדבר פשוט שאין מקום כלל ועיקר לחשבונות של ריווח ממון וכיוצא בזה.

את מכתבם מסיימים גדולי ישראל "וחובה על כל אחד לשמור על תקנת גדולי הדור ולקנות רק מכשירים מאושרים שהינם חתומים בחותמת אמיתית. ובהתקרב ימי הדין ישים כל אחד על ליבו כי ה׳ יתברך צופה ומביט ומביא במשפט על כל נעלם. ובזכות השמירה על נפש בנינו ועל קיום התורה והיהדות מפני המשחית הבא לנגוף יזכה כל אחד ואחד בכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומבורכת ויראה את כל צאצאיו הולכים בדרך הישר והטוב".

בישיבות רבות נלחמים במכשירים מהסוג הזה ובאחת הישיבות אף החליפו לשמונים בחורים את מכשיר הטלפון אותו החזיקו.
מכשירים תומך כשר סלולרי גדולי ישראל ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד