ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"יש מגמה לשנות את הסטאסוס קוו של השבת"

על רקע חילולי השבת ב'יס פלאנט' בירושלים ופינוי הריסות גשר מעריב בתל אביב, מתריעים ראשי המפלגות החרדיות בראיונות ל'יתד נאמן': "יש גל של חילולי שבת בכל רחבי הארץ - מנסים לייצר מצב חדש בו יום השבת הוא עוד יום מימי השבוע"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


על התרבות חילולי השבת בירושלים ובשאר רחבי הארץ מקיים הבוקר (ג') הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' שורה של ראיונות עם ראשי המפלגות החרדיות, הטוענים כי המגמה לחלל את השבת היא כלל ארצית.

בנמרואיינים: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

דרעי שהתייחס גם לחילול השבת שנערך בפינוי גשר מעריב בתל אביב, אומר: "אנו נמצאים בתקופה בה חומות השבת נפרצות ויש מי שמנסה בכל דרך לייצר כאן מצב חדש, מצב בו השבת היא עוד יום מימי השבוע. אני מציע לכל אחד מחברי הממשלה שלא לנסות אותנו ושלא להעמיד למבחן את העקשנות שלנו לשמור על קדושת יום השבת".

ח"כ ליצמן אומר: "חילולי השבת מתרבים בערים רבות, כולל בירושלים. זהו נושא בו לא נוכל לקבל פשרות. שמירת שבת קדשנו תמשיך להיות תנאי ברור לכל קואליציה אפשרית, ובסיס לכל שיתוף פעולה ממשלתי כעירוני".

ח"כ גפני אומר כי, "נעשים ניסיונות לפרוץ את חומת השבת בהרבה מקומות בארץ - התפקיד של הנציגים שלנו בכל מקום ומקום לעמוד על המשמר בכל הכוח.

גפני הוסיף: "בכל מקום שעמדו בנושא הזה באופן חד משמעי ובחזית אחידה ע"י הנציגות הדתית ש"דגל התורה" מובילה השבת נשמרה, במקומות שלצערנו לא פעלו באחדות נפרצו חומות השבת, רח"ל. צריך להדגיש מוסיף גפני, "כי אין מקום אחד דומה לשני, יש מגמות, אבל בכל מקום צריך לפעול לגופו של עניין, העיקרון הוא אחד - העמידה בתוקף ושמירה על השבת מבלי להתפשר עם אלה שמנסים לפגוע בה".

סגן שר החינוך פרוש הבהיר כי, "לדאבוננו דווקא בימים אלו ימי הדין, אנו מזדעזעים לשמוע שוב ושוב על פירצות חמורות בחומת השבת בירושלים ומקומות נוספי. על הרשויות לעשות כל שאל ידיהם למנוע הפרות חמורות אלו של הסטטוס-קוו".

דברים אלו באים בצל כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בנושא חילולי השבת בירושלים וברחבי הארץ.
חילול שבת ירושלים מועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד