כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר שצינזר: האם יתד נאמן מסלף את דעתם של גדולי ישראל?

לאחר שביכר שלא לפרסם את מכתב הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין בטענה התמוהה שהוא "יועד למנהלי הסמינרים בלבד" - מפרסם 'יתד נאמן' כי גדולי ישראל תמכו ברישום אזורי באלעד

לאחר שצינזר: האם יתד נאמן מסלף את דעתם של גדולי ישראל?


התייחסות ראשונית: לאחר ארבעה ימים בהם לא פורסם את מכתב גדולי ישראל שנחשף ב'בחדרי חרדים' כנגד הרישום האזורי לסמינרים, מפרסם הבוקר (ג') ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' את המכתב בכתבה בעיתון, וכותב כי הגראי"ל שטיינמן בעד רישום אזורי כהוראת שעה באלעד.

כזכור במכתבם כתבו גדולי ישראל: "הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצקולל"ה". "ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן".

על המכתב חתמו מרנן ורבנן הגראי"ל שטיינמן הגר"ח קנייבסקי הגר"נ קרליץ והגרי"ג אדלשטיין.

המכתב שעורר סערה גדולה בעקבות אמירתו בבית המשפט של מנהל 'לדעת חכמה' משה שטיין כי הגראי"ל בעד רישום אזורי דבר הנוגד את המכתב.

הבוקר 'ביתד נאמן' "מסבירים" את הדברים וכותבים כי המכתב של גדולי ישראל נכתב לאחר שבעיר אלעד נפתחו שני סמינרים חדשים 'לדעת חכמה' ו'דרכי חנה' וכדי להסדיר את הרישום תוך כדי שמירה על חלוקה ראויה בין התיכונים ללא יריבות ותוך כדי שמירת הכבוד הראוי של התלמידות הועלתה הצעה שקיבלה את ברכתו של הגראי"ל שטיינמן על פיה יבוסס הרישום לשנת הלימודים הקרובה לשני אזורי רישום, כשכל סמינר יעשה רישום באזור הרישום שלו, ללא פגיעה בסמכותה הבלעדית של הנהלת הסמינר לקביעת קריטריונים רוחניים.

כאן מסייג יתד וכותב כי ההוראה היא הוראת שעה בלבד, עד שהעיר תגדל ותבסס היו שקשה בה החלוקה, אך בעקבות התערבות משרד החינוך ובית המשפט נוצר חשש שהוראת השעה תנוצל ליצירת מצב של רישום אזורי מחייב ללא סמכות ועדת הקבלה בסמינרים לכן הבהירו גדולי ישראל את דעתם.
יתד נאמן אזורי רישום אלעד משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד