י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זעקת הלוחם החרדי - די לקיפוח! • טור אישי

אחרי 4 וחצי שנות צבא ולימודים באוניברסיטה, ציפה משה פריגן שהמדינה תתייחס לילדיו בקצת יותר רצינות והשקעה

זעקת הלוחם החרדי - די לקיפוח! • טור אישי


שלום כתה א' - מילים שמקפלות לתוכן את תמצית הרגשות ההוריים: גאווה, חלומות, חינוך, מסירות, דאגה, חששות... תפילות וכן גם דמעה קטנה בזווית העין.

בנוהג שבעולם לקראת סוף החורף של גן החובה מקבלים ההורים מכתב רשמי ממחלקת החינוך העירונית הממוען לבנם ובו הוראות רישום לבית ספר איזורי שבו ילמד בנם. לאחר רישום קצר באתר העיריה הילד נרשם לבית הספר וזה בתורו שולח במייל + מכתב רשימת ספרים, מערכת שעות ותאריך לתחילת הלימודים. ביום הכניסה לבית הספר יגיעו ההורים הנרגשים לבית הספר - מבנה רב רושם הכולל כיתות לימוד, חצר משחקים, אולם ספורט, מעבדות ואיזור אדמינסטרטיבי. הם יעברו ברחבת בית הספר בה מתנוססים דגלי מדינת ישראל וילוו את בנם לכיתה א' בחיוך רחב מהול בדמעות של התרגשות.

עד לכאן תיארתי מציאות פשוטה ושגרתית מחורפיש ועד דימונה, משוהם ועד עפולה... ובכן הכירו נא את מערכת החינוך לה זוכים אנשים בדיוק כמוכם - שירתו בצה"ל, למדו באוניברסיטה, משלמים מיסים ועובדים קשה למחייתם רק שהם חרדים שסירבו להיכנע לגורלם... זהו הסיפור שלי, סיפור של אבא חרדי קצין (במיל') בצה"ל שבחר לשרת את עמו וארצו בשירות מלא וארבע וחצי שנות קבע, למד באוניברסיטה ושרוצה שילדיו יקבלו סל חינוך שוויוני כפי שילדיכם מקבלים...

היום הכנסתי את בני לכיתה א' בהתרגשות ובתפילה. את החצר החליפה עמדת שמירה, את הדגלים בכניסה החליף שלט דהוי עם מספר של עמותה רשומה, את הכיתות הצבועות החליפו קראוונים / מכולות שעל אף ההשקעה היה חם וצפוף בהם כמו במכולה, אולם ספורט יש רק בחלומות וחדר מנהל שחולק קיר גבס עם כיתה א'... מה כן יש... יש בית ספר שמלמדים בו לימודי ליב"ה ללא אורינטציה ממלכתית, ללא פיקוח, אבל עם המון נשמה, בלי סטנדרטים ראויים אבל עם המון רצון טוב, יחנכו אותו שצבא זה בגלל שאין ברירה ואלו שנפלו על ההגנה הם חילונים, יחנכו אותו שמדינת ישראל היא רק בגלל שהגויים שרפו אותנו באושוויץ ורצחו אותנו בסגנון דאע"ש ברובע היהודי בתוניס... רע אבל במיעוטו...

זהו סיפור על 10000 בוגרי מסלול שירות חרדים בצה"ל, 5000 חרדים מהאקדמיה (75% נשירה...) וכפול מכך בעלי הכשרה מקצועית שעשו דרך קשה ומפותלת על מנת להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וזו בתורה העדיפה משיקולים פוליטיים לתת בתי ספר ראויים לתת לתת ולתת רק למי שעושה הכל בכדי לשמר את מוקדי הכוח - חיבור אנשים לעטיני השלטון והקהילה ללא שותפות באתגרים...
כשאבי לקח אוותי לחיידר בפעם הראשונה הוא עטף את ראשי בטלית מהבית ועד לחיידר - רצה לומר במעשהו; בני אין לך בעולמך אלא מה שתחת הטלית שכל זמן שתחסה תחתיה ימיך יהיו שבת כמאמר חז"ל תלמיד חכם כל ימיו שבת.

כשאני לקחתי את בני לבית הספר לקחתי אותו בפנים מגולות לאמור בני ראה עולם שלם יש לפניך רובו טוב ומיעוטו רע, כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהן שונות... כל אלה עשה האלוקים, בשישה ימים בנה ובשביעי שבת, שיפץ ושכלל את עולמו וציוונו לעובדו ולשכללו. למד בשקידה, הבדל בין טוב לרע, בחר בטוב ותשפר ותשכלל את העולם כי לא נברא הוא אלא בשבילך.

בימים שמדינת ישראל נקרעת בשאלה איך לנצל את משאבי הטבע שטמונים בים התיכון ופוליטיקאים חרדים (ויאיר לפיד איך לא...) מסבירים בטוב טעם ודעת מדוע יש לחוקק חוק אפליה מתקנת לחרדים במקום לגרום שהם לא יהיו שונים... תואיל נא מדינת ישראל להפסיק לחפש את האוצר מתחת לגשר ורווחים קלים, תפסיק לחשקיע במשאבי הטבע במקום משאבי האנוש, תואיל נא ותבנה מערכת חינוך ל-35% מילדי מדינת ישראל. מערכת חינוך שוויונית, ממלכתית וחרדית.

אין זו בקשה גם אין זו המלצה! אם חפצי חיים אנחנו עלינו ללמוד ממי שאמר והיה עולם: אמרו חז"ל "איסתכיל באוריתא וברא עלמא" - הסתכל הקדוש ברוך הוא בתורה וברא את עולמו בכדי שיקיימו בעולמו "תורת חיים" אם אין התורה תורה שמשפיעה על החיים הופכת היא לתורתם של המלאכים, רפואה לצד הלכה ומדע לצד מדרשי אלו ואלו דברי אלוקים חיים.

הכותב הוא סרן במילואים, מקים מסלול נצח יהודה בחיל האוויר, וראש מדור שילוב חרדים בחיל האוויר - שח"ר כחול, כיום מנהל המכללה למנהל בפתח תקוה ומקדם תעסוקה בקהילה
כתה א' חיילים חרדים טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד