י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ש כהן מכריע באלעד: "ייפתח בעיר רק סמינר ספרדי אחד"

נשיא מועצת החכמים במכתב חד משמעי ליו"ר ש"ס ולראש העיר אלעד: ״ייפתח בעיר רק סמינר ספרדי אחד נוסף בניהולו של הרב ישעיהו ליברמן״ • מצטרף להכרעתו של הגר"ש בעדני במאבק הפנימי שהתחולל בעיר • בפנים: המכתב המלא

צילומים: קובי גדעון, פלאש90
צילומים: קובי גדעון, פלאש90


נשיא מועצת החכמים הגאון רבי שלום כהן מגבה היום (ג) במכתב את החלטת עיריית אלעד ומשרד החינוך, ומדגיש: ״ייפתח בעיר רק סמינר ספרדי אחד נוסף בניהולו של הרב ישעיהו ליברמן״.

במכתבו זה למעשה חותם ראש הישיבה את חרושת השמועות, שגרמו לבלבול רב אצל חלק מהורי התלמידות בעיר, שהתלבטו באיזה סמינר ספרדי לשבץ את בנותיהם.

בפנייתו ליו״ר תנועת ש"ס אריה דרעי ולראש העיר ישראל פרוש, מסיר ראש הישיבה את הספיקות האחרונים - אם היו כאלו, ומצטרף למעשה לקריאתו של הגר״ש בעדני שפורסמה בשבוע שעבר, בה הורה הגר״ש לראש העיר ולסגנו צוריאל קריספל, בפגישה שקיימו השניים במעונו, שלא לתת יד לפתיחת סמינרים נוספים בעיר. הגר"ש אף יצא בקריאה להורים שלא לשלוח חלילה את בנותיהן למוסדות ללא רשיון של משרד החינוך, כדי לא לגרום נזק חינוכי לבנות.

ראשיתה של ההחלטה, נובעת מתפישה כוללת הן של משרד החינוך והן של עיריית אלעד, שאם המערכת מעוניינת לבסס את האיתנות של מוסדות החינוך בעיר, יש למנוע בכל מחיר את ביזורן של מוסדות החינוך מלהתפלג למוסדות קטנים שאין בהן את היכולת להכיל את כלל צרכי התלמידות ואת מתן המענה ההולם לצרכים המתבקשים בשכבות גיל אלו - שמעבר לשעות הלימוד והתכנים, וכגון פעולות העשרה ומגמות שונות. פעילות חברתיות, ומבנים פזיים ראויים.

עיריית אלעד והעומד בראשה הבהירו זאת לכל הגורמים המעורבים בעניין, כי העירייה ומשרד החינוך יעשו כל אשר לאל ידם להחיל החלטה זו.

נוסח המכתב:
לכבוד

יו"ר התנועה
הר"ר אריה דרעי הי"ו

הנני להביע את דעתי בשער בת רבים בעניין הסמינרים הספרדיים בעיר אלעד ת"ו, כי יש לפעול ולסייע בהקמת סמינר אחד גדול נוסף לכלל בנות האברכים בעיר מבני עדות המזרח, תחת ניהולו של הרב ישעיהו ליברמן הי"ו אשר ידיו רב לו בניסיון בחינוך בנות ישראל כאן בעיר הקודש ירושלים ת"ו וקיבל את ברכתי לעניין.

והנני בא בפנייה לראש העיר הרב ישראל פרוש הי"ו שיעזור ויחזק ידי העוסקים במלאכה ויסייע בפתיחת סמינר זה ולעמוד על כך שלא ייפתחו מסגרות נוספות, ותחזקנה ידיכם להגדיל תורה ולהאדיר בסיעתא דשמיא למען חינוך בנותינו בדרך התורה והיראה.

בברכת התורה

שלום כהן



שלום כהן מכתב חתום אלעד סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד