י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בישיבת הנגב חוגגים ניצחון בבית המשפט

הדרמה שנחשפה ב'בחדרי חרדים': כישלון לעמותת ישיבת הנגב בתביעה המשפטית נגד אנשי ישיבת 'שכר שכיר'

הגר"י מאיר זצ"ל בשיעור כללי האחרון בישיבת הנגב
הגר"י מאיר זצ"ל בשיעור כללי האחרון בישיבת הנגב


מחריפה הסערה שפרצה בנתיבות, ואשר נחשפה בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', בעקבות הסכסוך המתמשך בין עמותת ישיבת הנגב וישיבת שכר שכיר. גדולי ישראל התערבו בימים האחרונים בפרשה, וכרגע מנסים למצוא פתרון לרישום הבחורים בדתות ובצבא.

כזכור, לאחר בוררות עליה חתמו הצדדים בבית דין מיוחד בהרכב של הרב לנדא, הרב מרמרוש והרב בוארון - פסק בית הדין שכל כספי התרומות שנכנסו לחשבון הבנק של עמותת ישיבת הנגב שייכים לישיבה שנמצאת במקום וכשמה היום "שכר שכיר". חברי העמותה בצר להם נאלצו לקבל את הפסק.

גם לאחר שבית הדין פסק כי הישיבה יכולה להיכנס למבנים שננעלו על ידי העמותה, החליטו בעמותה לתבוע את הרב שלמה פרוכטר מהישיבה לבית המשפט, וניסו להוציא כנגדו צו הרחקה, אך בית המשפט דחה את הטענות מכל וכל.

במקביל לדיון שנערך בבית המשפט בסוף השבוע, נערכה עצרת על מקום מנוחתו של ראש הישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, בה השתתפו כל בני הקהילה ובנות הסמינרים שזעקו מקירות ליבם על היכל הישיבה.

גם בהיכל הישיבה נערכה עצרת התעוררות, והבחורים קיבלו תוספת חיזוק בהתמדה בתורה להצלחתה של הישיבה. לדברי אחד העסקנים בישיבה, התפילות בקעו שערי שמים. "שלא תצלח מזימתם של אותם אלו שר' יששכר מאיר גידל ובנה והיום מנסים להחריב את מפעל חייו".

"כל אנשי הקהילה והבוגרים מתגייסים גם כלכלית לסייע לרב פרוכטר באחזקת הישיבה הכל למען כבודו של רבי יששכר מאיר", הוא מסכם.

אחד מבוגרי הישיבה שהגיע להתגורר בסמוך, מספר ל'בחדרי חרדים', כי "ברוך ה' הישיבה מתנהלת על מי מנוחות וכל מי שרוצים לפגוע בישיבה לא יצליחו. בוגרים רבים הגיעו להתגורר סמוך לישיבה ומסתופפים בצילה".
הנגב ישיבה שכר שכיר בית המשפט יששכר מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד