י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הגיע זמן השר: הפרחים לליצמן ותודה ללפיד

עו"ד יצחק שינפלד משוכנע שהגיע הזמן לשנות את השיטה ולקחת תפקידי שרים, ויבורך לפיד שגרם לכל זה • טור

הגיע זמן השר: הפרחים לליצמן ותודה ללפיד


מקהלת הצבועים תחל מייד ביללותיה. תכה על החזה של השני, תצקצק בלשונה, תשאל, תציק ותאמר: אם צריך - למה לא לכתחילה? אם מותר - למה לא מבראשית? מדוע משנים כללים היסטוריים? דווקא לבן-אדם מסוים, מסיעה מסוימת, מחסידות מובילה?

תקשורתנים, למדנים בעלי תריסים, יקשו, והרי בכדי להתיר האסור, צריך בית דין גדול מחברו... וכי מועצג״ת דהיום גדולה ממועצג״ת דאז? יפלבלו בעיניהם, יפרקו פרקיהם, יקישו באצבעותיהם. מצחם הרחב יתקמט בקמטי חשיבה. התשובה ממש לא חשובה. הלא הצגת השאלות, הצבת הספקות הינה עיקר העניין. הרמזים העדינים לשיקול דעת המוטה, זה לב הפרשה ופרשונה.

כנגדם יענו ויסכימו, יפארו ויגדלו עיתונאים אחרים, מסומנים, מוכרים וידועים מראש. אלו ששייכים למחנה. אם תרצו 'ייס-מנים'. אני מעדיף לקרא להם ממלכתיים.

הכל צפוי וידוע מראש. המקהלה תצפצף, השיירה תעבור. הרב יעקב ליצמן יכהן כשר הבריאות בממשלת נתניהו הנוכחית (באם תשרוד) וכנראה לעתיד לבוא, בכל קונסטלציה שבה יהדות התורה תשתתף בשלטון. לפחות עד גיל הפרישה של פוליטיקאים חרדים (שהוא מאוחר מאד).

'כולם יודעים', מכירים ומסכימים: הרב יעקב ליצמן מצליח ופועל לעזרת הציבור בתפקידו מעל למשוער. רוח נעורים והתחדשות הוזרקה ונושבת בעורקי המשרד המאובק והנידח אך המציל חיים, פשוטו כמשמעו, עם חזרתו של הרב ליצמן וצוותו לתפקיד.

לשכתו פתוחה וזמינה לכל פונה, בכל שעה ועת. עוזריו המסורים קשובים ופועלים למען כל אחד ואחת ללא הבדל מוצא, עדה או קהילה. חובש כיפה או גלוי ראש. ביורוקרטיות מסולקות, קיצורי דרך נפעלים, תקציבים גדלים, מכשירים נרכשים, תרופות מצילות חיים מתווספות לסל הבריאות לטובת כלל האזרחים. כבוד למגזר ולשלוחיו.

ה'שקר-הלבן' של סגן-שר במעמד שר, היה מתאים לעיתו, בזמנו, בכדי למנוע 'לזות-שפתיים'. עולם כמנהגו נוהג ומתנהג. הכלל של אי התמנות לשר לא היה 'עיקר הדין, בבחינת ״ייקוב הדין את ההר״. קבל אותי כמות שאני, או לא!

כולם 'ידעו' אך לא הפנימו שזה אינו כורח המציאות. סגן-השר פעל ועשה כשר, ואפילו כשר-פעיל ופעלתן במיוחד! גם בתפקידים האחרים של הסיעה. יו״ר ועדת הכספים פעל כמלך בגדוד. על פיו ישק דבר. ברצונו מקצר וברצונו מרחיב. יש לך שותף שלטוני יותר מזה?

אולם: מסורת אינה עניין של מה בכך. יהדות התורה הצטיינה בשמירת מסורת-אבות. שמירה, כן! אך לא איבוד-לדעת. זו לא הלכה למשה מסיני שיסודותיה מעוגנים ומושרשים ואינם משתנים. זו הייתה ״הלכה לשעתה״, למקומה. התאימה אז לאווירה ולזמן ואידך זיל ושנה.

כבר בממשלת ישראל הראשונה כיהן הרב יצחק מאיר לוין, חתנא דביה נשיאה של כ״ק האדמור ה״אמרי אמת״ כשר-הסעד בממשלת בן-גוריון.

אותו 'יהיר לפיד' שביהירותו החזיר את השלטון לחיק הימין והחרדים ומסמס בזמן קצר את כל ״הישגיו״ להרע ולפגוע. עשה עבור הציבוריות החרדית האשכנזית דבר גדול. העמידה במקומה הראוי לה, להיום ולעתיד לבוא.

לא עוד שותפים-זוטרים, במעמד מישני. לא עוד ״התחכמויות״ שבדיעבד. במצב הנוכחי, בסיטואציה הקיימת, שותפים גאים שבעתיד ידרשו משרדים נוספים בהתאם לכוחם, שגם בהם יוכלו לפעול לכלל ישראל ולצרכים הספציפיים של המגזר. רק השמאל יכול לתת לנו את הכבוד המגיע לנו.

מי אמר שבקדנציה הנוכחית לפיד לא פועל? פעיל? תודה מיוחד למר יאיר לפיד. הצלחתך-ברכה לנו.
ליצמן לפיד החלטה שר מועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד