י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סאגת ביתר: ביהמ"ש אישר פיטורי פנחס כהן

סוף לסאגה: אחרי מאבק משפטי ארוך ומתוקשר, אישר ביהמ"ש האזורי לעבודה, את פיטוריו של פנחס כהן מעיריית ביתר עילית

פנחס כהן. צילום ארכיון
פנחס כהן. צילום ארכיון


דרמה בעיריית ביתר עילית: אחרי מאבק משפטי ארוך וקשה, אישר היום (ג) בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את פיטוריו של פנחס כהן מעבודתו בעירייה, תוך שהוא מותח עליו ביקורת חריפה וחסרת תקדים, ואף מחייבו בהוצאות משפט. פסק הדין מהווה ניצחון אישי גדול לראש העיר מאיר רובינשטיין.

כזכור. לפני כשנה וחצי החליט ראש העיר מאיר רובינשטיין לפטר את פנחס כהן מתפקידו כאחראי על הנוער בעיר, זאת בשל שורת מחדלים חמורים בטיפול בנוער, מחדלים שהביאו למצב קשה של הזנחה מתמשכת בקרב הנוער הנושר בביתר עילית.

אלא שניסיון הפיטורין הביא למאבק אישי קשה שניהל פנחס כהן יחד עם גורמי אופוזיציה נגד ראש העיר. היום כאמור, מגיעה הפרשה לסיומה, עם פסיקתו החריפה והחד-משמעית של בית המשפט האזורי לעבודה. פסיקה חריפה ביותר, עליה חתום השופט אייל אברהמי – סגן נשיאת ביה"ד. את עיריית ביתר עילית ייצגו היועמ"ש עו"ד שחר בן עמי, עו"ד כוכבה חרס ועו"ד הילה יצחקי.

לדברי העירייה בביהמ"ש, "פנחס כהן שביקש תחילה את הגנת מבקר המדינה, נאחז בחוק חושפי שחיתויות, מבלי שהיה לכך כל בסיס. את תלונותיו למבקר המדינה משך זה מכבר, לאחר שלא נמצא להן בסיס. בבדיקות שנערכו, לא נמצא בתלונות דבר. מנגד, בעבודתו היו ליקויים רבים, ותלונותיו הרבות היו בליל טענות בעלמא".

חלק מרכזי בפסק הדין, נוגע לניגוד עניינים חמור בו נהג פנחס כהן, כאשר ניצל את תפקידו בעירייה כדי להפנות תקציבי עירייה לעמותה בשליטתו ולהעסיק בה עובדי עירייה, כך האשימה העירייה: "התובע הפנה לעמותה שהקים, הוא הרוח החיה בה, בנו מנהל ובני משפחתו מועסקים בה – נערים ומשאבים עירוניים. זו עמותה שניזונה מכספי העירייה ומשאבי ציבור. הוא היה מעורב אישית בהעברת כספי עירייה לעמותה הזו, מה שמהווה ניגוד עניינים חמור".

פנחס כהן אמנם טען כי אינו קשור לעמותה, ממנה התפטר רשמית בשנת 2011, אך כפי שנטען בבית המשפט, "שמו הופיע על גבי מסמכי העמותה. הוא הרוח החיה בה, בנו מנהל העמותה ובני משפחתו מועסקים בה. כתובתה של העמותה הינה ביתו, והוא אף ביקש לאחרונה צו מניעה כנגד פינוי ממבנה עירוני בו פעלה העמותה, ושיקר שקר גס, כשהכחיש קשר משפחתי עם בנו ובתו שעבדו בעירייה ובעמותה במקביל". העירייה גם הזכירה, כי פנחס כהן העסיק למעשה עובדי עירייה בעמותה הפרטית שלו, כאשר העמותה נמנעת מלהגיש דיווחים על אופן השימוש בכספים שקיבלה, זאת למרות שנתבקשה לעשות זאת.

גם בנוגע לטענות על אופן עבודתו, מתחה העירייה ביקורת חמורה על החלטותיו התמוהות. כך מסתבר, האיש שהיה אמור לדאוג לנוער הנושא בעיר, החליט על דעתו האישית, כי רק מי שהינו בעל חזות חרדית "שחור לבן", כהגדרתו, יקבל מענה מהעירייה, ואילו מי שאינו כזה, "צבעוני" לפי הגדרתו של פנחס כהן, לא יקבל כלל מענה, זאת למרות הבעיה החמורה של נוער כזה בעיר.
בפסק הדין גם מוזכרת העובדה, כי פנחס כהן סירב לקבל בנושא הזה את הנחיותיו של ראש העיר לטפל בנוער הנושר, וכי זו הייתה הסיבה בעטיה החליט ראש העיר רובינשטיין על פיטוריו, נוכח רצונו לקדם את הטיפול בנוער זה מחד, ואי-שיתוף הפעולה מצידו של כהן מאידך.

בנוסף צוין, כי התובע החתים כרטיס בשעות בהן לא עבד, וסירב לקבל הוראות ממעסיקיו. כזכור, נחשפו במהלך הדיונים מסמכים, כי פנחס כהן נהג להחתים כרטיס כניסה לעבודה ב-4 לפנתו בוקר, כרטיס יציאה בשעה 9 בערב, כאשר במשך היום שהה בירושלים.

לסיום קובע השופט, כי בניגוד לעדותו של פנחס כהן, ש"עשתה רושם לא מהימן, הרבה להתחמק משאלות לא נוחות ולטעון שאינו זוכר", הרי ש"עדותו של ראש העיר עשתה עלינו רושם מהימן. היא גם מתיישבת עם המסמכים שהוגשו. דבריו גם נתמכים בעדויות מהימנות". את פסק הדין חתם בית המשפט בחיובו של פנחס כהן בהוצאות משפט בסך 8,000 שקלים.

ראש העיר מאיר רובינשטיין בירך על פסק הדין, ואמר, כי כעת "עלינו לעבוד קשה על מנת לתקן את הנזקים הקשים שפנחס כהן וחבריו יצרו לעיר, לנוער ולמוסדות החינוך והתורה - במהלך תקופה ארוכה. עברנו עלילות קשות, מוסדות החינוך בעיר ניזוקו, אני שמח שהאמת יצאה לאור".

רובינשטיין גם ביקש להודות ליועמ"ש של העירייה – עו"ד שחר בן עמי, עו"ד כוכבה חרס ועו"ד הילה יצחקי, שעמלו קשה ובמקצועיות על חשיפת האמת והסרת המסיכות מפניו של כהן, והודיע, כי הכסף שחויב פנחס כהן לשלם לעירייה, יועבר למימון פעילות בין הזמנים והמתמידים עבור תלמידי הישיבות בעיר.

בתגובה לפסק בית המשפט, מסר 


הרב פנחס כהן, יו״ר האגף: 


״תושבי ביתר מכירים את פעילותי הענפה למען כל הנוער קרוב לעשרים שנה. איש לא יטול ממני את הזכויות הללו ואינני דואג לפרנסתי ב״ה. 


בית המשפט בחר להאמין למר רובינשטיין תוך ציון העובדה שנסוגתי מתלונתי למבקר המדינה על שחיתויות המתרחשות בעיריית ביתר. חבל מאוד שמר רובינשטיין ניצל את ההיענות שלי לרבנים שלחצו עלי ללא הרף למשוך את התלונה, כך שנותרתי ללא ההגנה של חושפי שחיתויות וכעת הוא מאלץ אותי בעל כורחי לחשוף את הידוע לי. 


אני מבטיח לתושבי ביתר להמשיך ולפעול ביתר שאת למען בחורי הישיבה והנוער הנושר כאחד, בכל דרך ואופן שאוכל".























פנחס כהן פיטורין ביתר רובינשטיין פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד