ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

עימות בביתר עילית: סלונים פתחה בית ספר נפרד והלימודים יושבתו

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': חסידות סלונים פתחה בית ספר נפרד, וועדי ההורים דורשים כי בית הספר החדש לא יפלה בנות עדות המזרח וכי מורות ותיקות של חסידות סלונים יפוטרו • גורם בחסידות: "נסכים חלקית לדרישה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


חשיפת 'בחדרי חרדים': איומי השבתת לימודים בביתר עילית בשל החלטת חסידות סלונים בביתר-עילית, לפתוח בית ספר נפרד עבור תלמידות של משפחות החסידות.

ועדי ההורים דורשים כי יפוטרו מורות חסידות סלונים מבתי הספר הקיימים, וכי בית הספר יקבל תלמידות מבנות עדות המזרח.

בשל פתיחת בית הספר הנפרד, דרשו מנהלי בתי הספר בעיר וההורים לפטר את המורות הוותיקות של חסידות סלונים. בחסידות סלונים הסכימו חלקחת לדרישה ויעבירו חלק מהמורות לבית הספר החדש.

גורם המקורב למערכת החינוכית בביתר אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "לא יתכן שהחסידות תפתח בית ספר משלה ותעביר את התלמידות ואילו בבתי הספר הותיקים ימשיכו לכהן מורות מהחסידות, בזמן שיש ביקוש גדול למשרות וחלק מהכיתות ייסגרו ומורות מחוץ לחסידות יאבדו את פרנסתן".

הגורם הוסיף: "כך גם קיימת דרישה שלא תהיה אפליה בקבלת תלמידות בבית ספר החדש. יש משפחות מבני עדות המזרח המעוניינות ללמוד בבית הספר, בעיקר משפחות חסידי ברסלב. זאת כדי שהחלוקה בין בתי הספר תהיה צודקת והגיונית".

הדרישה באה על רקע העובדה שמזה שנים, בשל שליטת נציג החסידות בחינוך העצמאי קיימת העדפה של מורות מקרב החסידות במינויים במערכת החינוך העצמאי.

תושב העיר, מחסידי סלונים אומר הערב בשיחה ל'בחדרי חרדים': "בהתאם לסיכום עם החינוך העצמאי כל המורות בבית הספר החדש נלקחות מתוך המערכת הקיימת של החינוך העצמאי. מכל שלושת בתי הספר הכלליים בביתר".
סלונים מורות ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד