י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מרהיב: בית הכנסת הגדול של ת"א חוגג

יהדות ללא הפסקה: בית הכנסת הגדול בתל אביב חגג 90 עם הכנסת ספרי תורה • צפו בגלריה מרהיבה מהארוע

מרהיב: בית הכנסת הגדול של ת"א חוגג


"במרוצת השנים הפך בית הכנסת הגדול למוסד המפאר את העיר העברית הראשונה", כך אמר יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בטקס מרגש ורב רושם שהתקיים השבוע בבית הכנסת לרגל ציון 90 שנה למקום, ובמרכזו הכנסת 4 ספרי תורה, מהם שניים ששרדו את השואה.

אדלשטיין הוסיף ואמר כי "בית הכנסת הגדול 'ראה' כמעט הכל על פני כמעט מאה שלמה: שתי מלחמות עולם, הקמת המדינה, התפתחותה של תל אביב מ'אחוזת בית' לכרך ללא הפסקה".

ביום שני השבוע לבשה העיר תל אביב חג והוכיחה כי היסטוריה בעיר זה לא רק הריסת גשר מעריב, כי אם גם הכנסת ספרי תורה לבית הכנסת הגדול בעיר, לראשונה מזה למעלה מ- 30 שנה. הכנסת ספרי התורה עמדה בסימן היסטורי נוסף: ציון 90 שנה לבית הכנסת הגדול בעיר.

לא פחות מ- 4 ספרי תורה, מתוכם 2 ספרי תורה ששרדו את השואה ועברו תיקון ושיקום מיוחד, על ידי סופרי סת"ם מומחים, הוכנסו להיכל בית הכנסת בטקס מרגש. את ספרי התורה תרם פיני פטר, איש עסקים, שאף לקח על עצמו את הפקת כל האירוע יחד עם חברת 'רסקו'. האירוע החל בתהלוכה רבת משתתפים מאזור רוטשילד פינת נחלת בנימין, שם הוקמה במה גדולה וקיום טקס סיום כתיבת האותיות, עד לבית הכנסת.

מעמד מרגש במיוחד נרשם בהיכל בית הכנסת, עם הגעת התהלוכה ובראשם ספרי התורה. הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו שלא הסתיר התרגשותו מהמעמד תיאר את שעבר על העיר ובית הכנסת לאורך השנים. "ברבות השנים הפך האזור למסחרי, רוב התושבים נטשו את האזור, חנו של בית הכנסת ירד עד שכמעט שועלים הלכו בו, אולם לאחרונה החל בית הכנסת לחדש נעוריו, עם הנהלה חדשה בראשות שלמה פיבקו, קול תורה ותפילה החל להישמע שוב ברמה בין כתליו של בית הכנסת ועוד היד נטויה".

ראש העיר רון חולדאי אמר כי סיפורו של בית הכנסת הגדול בעיר הוא סיפור של חזון, של אחדות וקירוב לבבות. "בית הכנסת הגדול משמש כיום כמוקד מחודש של אהבת ישראל, סובלנות וקירוב לבבות, הוא בית כנסת של כולם ועל כך יש לברך", הדגיש.

עוד נכחו, השר אופיר אקוניס, השרה גילה גמליאל, סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן, יו"ר המועצה הדתית אלדד מזרחי, רבני העיר, חברי מועצת העיר ועוד.

























































































בית כנסת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד