ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

דרעי על סערת שרונה: "לא חוקי, ואף אחד לא אוכף את החוק"

יו"ר ש"ס דרעי התייחס לפרסום 'בחדרי חרדים' אודות קנסות הענק המושתים על שומרי שבת במתחם 'שרונה' • חשף: "כחלון התקשר לליצמן ואמר לו שהוא מאפשר לו להפוך לשר, ובכך להגדיל את המכסה" • ועוד: "ליברמן יישאר בחוץ"

דרעי על סערת שרונה: "לא חוקי, ואף אחד לא אוכף את החוק"


שלושה חודשים לאחר הקמת הממשלה יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי אומר הבוקר (ד') כי מעריך כי יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן לא יצטרף לממשלה, דרעי התייחס גם לנושא הגז ומינוי ליצמן לשר, ואף התבטא בנוגע לחשיפת 'בחדרי חרדים' אודות חילול השבת במתחם שרונה בתל אביב. את הדברים אמר דרעי במפגש עם תא כתבי הכנסת.

השר דרעי התייחס לנושא הגז ואמר כי הוא לא נושא של משרד הכלכלה. "נקלעתי אליו. אני נוטה להמתין לממונה על ההגבלים החדש שימונה בחודשים הקרובים שיחתום על מתווה הגז".

השר דרעי אף חשף כי השותפות הקואליציוניות הסכימו למינוי יעקב ליצמן לשר למרות שזה יחרוג את המכסה שנקבע על 20 שרים. דרעי אמר שזו "נדיבות ליבו של השר משה כחלון שהודיע על כך לליצמן אמש".

דרעי התייחס לסערת השבת ואמר "יש שיטפון של מסחר בשבת. חנויות נעליים ובגדים. בשבת עובדים הגויים, שנשארים למשך השבוע, על חשבון היהודים. מתחילים רמאויות, הרוסים אומרים שהם לא יהודים ועושים צחוק מהחוק. המרכולים בירושלים הם פריצת הסטטוס קוו.

מתחמים שלמים של מסחר בבאר שבע, במתחם שרונה בתל אביב החתימו את החנויות על חוזה שכירות שהם מחויבים לפתוח שבעה ימים בשבוע. זה לא חוקי ואף אחד לא אוכף את זה. מדינת ישראל צריכה להחליט אם אנשים יעבדו 7 ימים, יחסלו את העסקים הקטנים. יש לי מחשבות בנושא. יצטרכו לשנות את ימי הקניות של ישראל (יום ראשון שבתון). בודקים את זה עכשיו. זה לא פשוט אבל זה פתרון מסוים".

"ליברמן לא ייכנס"
דרעי התייחס להישארות ליברמן מחוץ לקואליציה ואמר "אני מצר שלא פעלתי בכל העוצמה להרכיב ממשלת אחדות לאומית. בשבוע הראשון אחרי הניצחון הברור שלי ביבי היה אפשר לעשות את זה. היה לי ברור שליברמן ידידי יהיה בממשלה. היה ניגוד עניינים מסוים (ביחס לליברמן) ולכן לא לחצתי. הייתי בהלם שליברמן לא נכנס לממשלה. עד הרגע שבו הודיע לא היה שום רמז. אני לא רואה סיכוי שייכנס לממשלה.

"הסיכוי להרחבת הממשלה על המחנ״צ קטן יותר משמעותית אבל עדיין לא חסר סיכוי. יש רצון של שני המנהיגים (הרצוג וביבי) אבל רצון זה לא מספיק. תקציב המדינה יעבור. נכון שההתנהלות קשה אני לא רואה אותנו הולכים עכשיו לבחירות. אני לא רואה ״איום״ של תהליך מדיני שיפרק את הממשלה. את כחלון מה שמעניין עכשיו זה הורדת מחירי הדיור".

דרעי התייחס למע״מ אפס על מוצרי יסוד ואמר: "העלות של הבטחת הבחירות שלי היתה בין 8 ל-10 מיליארד שקל. אי אפשר היה לעמוד בזה. מוצרים שאינם בפיקוח תוריד מע״מ והמחיר יעלה. יש 29 מוצרים שבפיקוח. מאז שנכנסתי למשרד הכלכלה נהייתי קצת יותר מקצועי. הנגידה נגד מע״מ דיפרנציאלי. לעניים אתה נותן בין 29 ל-40 שקל בחודש. צה״ל, בתי המלון והמסעדות הם יהיו המרוויחים הגדולים. אני לא מתבייש להודות שאני לומד. הנחות מחזיקות שנה שנתיים ונגמר.

"ברגע שמורידים מס אין סיכוי להחזיר אותו. נעשה מע״מ אפס מוחלט בחקיקה על תחבורה ציבורית. אוכלוסיות חלשות משתמשות רק בתחבורה ציבורית ורוצים לעודד שימוש בתחבורה ציבורית. מי שמקבל הנחה על הארנונה יקבל פטור ממע״מ על חשמל ומים. 2016 700 מיליון שקל. נעשה את שה בהדרגתיות. תעבור חקיקה שב2016 במע״מ בתח״צ ירד ל-50% וב-17 ירד לאפס. חשמל ומים יהיה אפס כבר ב-16. ארבעת העשירונים האחרונים יותר ממיליון איש ייהנו מזה.

"הממשלה הצליחה להעביר את קצבאות הילדים, מע״מ אפס. בעניין הקצבאות היה שתוף פעולה של יהדות התורה וש״ס. אנחנו חשבנו שאפשר לוותר על הרטרואקטיביות. אני לא נגד תכנית החיסכון של ליצמן. בסוף הסכמנו. השיח החברתי השתנה בחודשים האחרונים ואני לא חושב שאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים. כל מה שהממשלה רצתה להעביר העבירה".

דרעי הוסיף ואמר כי "התקציב יעבור, אני לא רואה פירוק ממשלה. ההתנהלות קשה אבל זה יחזיק".
1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד