ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"זו חרפה שבמדינת היהודים קונסים על שבת"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' תקף בחריפות את בעלי שרונה בעקבות הפרסום על קנסות הענק לשומרי שבת במתחם הבילוי

מוזס. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
מוזס. צילום: מרים אלסטר, פלאש90


יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס התייחס היום (ד') לבערת הקנסות על שומרי שבת במתחם שרונה בתל אביב ואמר - "זו בושה וחרפה".

בהודעה שפרסם בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' אמר מוזס - "חרפה ובושה שבמדינת היהודים יחייבו לפתוח עסקים בשבת. כאשר רק לפני עשרות בשנים יהודים מסרו את נפשם על סגירת חנויות למרות גזירת השלטונות באירופה".

מוקדם יותר היום התייחס גם דרעי לשערורייה ואמר "במתחם שרונה בתל אביב החתימו את החנויות על חוזה שכירות שהם מחויבים לפתוח שבעה ימים בשבוע. זה לא חוקי ואף אחד לא אוכף את זה. מדינת ישראל צריכה להחליט אם אנשים יעבדו 7 ימים, יחסלו את העסקים הקטנים. יש לי מחשבות בנושא. יצטרכו לשנות את ימי הקניות של ישראל (יום ראשון שבתון). בודקים את זה עכשיו. זה לא פשוט אבל זה פתרון מסוים".

כזכור, הבוקר פורסם בבחדרי חרדים כי חברת גינדי, מפעילת מיתחם 'שרונה מרקט' קונסת בעלי עסקים המסרבים לפתוח את עסקיהם בשבת.

בעל רשת הנרי'ס מר רמי בר לב, שהסניף שלה בשרונה סגור במהלך השבת, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הזכיין שלנו בשרונה מרקט מעוניין לנוח בשבת, בשל כך הוא סופג קנסות. נכון שבחוזה עם חברת גינדי נאמר שמי שלא פתוח בשבת יספוג קנס, אבל היו חנויות שלא פתחו וויתרו להם. אני מקווה שגם פה יתחשבו במפעיל.

"אני לא אדם דתי", מדגיש בר לב, אבל אנו שומרי כשרות, וזכיין שמעויין לנוח בשבת אנו מכבדים זאת. וכך צריך להיות".

תגובת 'שרונה מרקט' ל'בחדרי חרדים': "אנו מכבדים כל בית עסק שבוחר לשמור על השבת. עם זאת, המתחם הוקם מתוך חזון להוות מוקד בילוי והסעדה ייחודי, ששעריו פתוחים 7 ימים בשבוע לנוחות והנאת הציבור - על כל גווניו. כדי להבטיח זאת לעשרות אלפי המבקרים במתחם נקבעו במסגרת החוזים שנחתמו עם בעלי העסקים גם שעות הפתיחה וימי הפעילות.

"יצוין, כי מרקם העסקים במתחם נבחר בקפידה תוך יצירת איזון עדין בין עסקים כשרים שאינם פועלים בשבת ובין עסקים שפועלים בשבת. הנהלת רשת הנרי׳ס, אשר למיטב ידיעתנו מפעילה סניפים אחרים בשבת, התחייבה מראש ומרצונה החופשי לפתוח את שעריה בשבת גם בסניף אשר בשרונה מרקט. מכאן, שהתנהלותה מהווה הפרה יסודית של החוזה וניהול משא ומתן בחוסר תום לב".

1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד