כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

יעקב הלפרין מודיע: אשא בתשלום 'הוצאות השבת' במתחם שרונה

איש העסקים ומנכ"ל "אופטיקה הלפרין" הודיע כי יישא בכל העלויות המשפטיות והקנסות בעקבות שמירת השבת של העסקים במתחם שרונה • בעקבות הסערה הודיעו בשרונה: "אנו מבטלים את הקנס, נתבע את העסק בבית המשפט על הפרת חוזה"

יעקב הלפרין מודיע: אשא בתשלום 'הוצאות השבת' במתחם שרונה


סערת שרונה: בעקבות פרסום 'בחדרי חרדים' אודות הקנסות הכבדים המושתים על בעלי עסקים במתחם שרונה המבקשים שלא לפתוח בשבת, מכריז יעקב הלפרין מנכ"ל רשת "אופטיקה הלפרין" כי הוא נוטל על עצמו את עלויות השבת, ויישא במחיר הקנס וההוצאות המשפטיות.

מוקדם יותר היום פורסם ב'בחדרי חרדים' כי חברת גינדי, מפעילת מיתחם 'שרונה מרקט' - קונסת בעלי עסקים המסרבים לפתוח את עסקיהם בשבת בסכום של 3000 ש"ח על כל שבת ושבת. הפרסום עורר זעם רב בקרב בעלי עסקים, שרים וחברי כנסת, ואפילו חברי מועצת העיר תל אביב, שגינו בכל תוקף את כפיית חילול השבת במתחם הבילוי.

בעקבות המחאה הציבורית הודיעו בחברת "שרונה מרקט" כי אמנם יבטלו את הקנס הכבד שהושת על בעלי העסקים שומרי שבת, אך יפנו לבית המשפט לתבוע אותם על הפרת חוזה.

כאמור, איש העסקים ומנכ"ל "אופטיקה הלפרין" יעקב הלפרין החליט לשאת במימון הקנס והוצאות המשפט והתביעה שבעקבות שמירת השבת. יעקב הלפרין אומר ל'בחדרי חרדים': "התקשרתי לעופר פרימן זכיין חנות "הנרי'ס" במתחם שרונה בתל אביב, ואמרתי לו שאנחנו - כל משפחת הלפרין, שמענו את ההחלטה הקשה לחייב את בעלי החנויות לפתוח בשבת, וחנות שלא תפתח תקבל קנס של 3000 שקל.

"בני משפחת הלפרין רוצים לקחת חלק בחיזוק השבת בעיר ולחזק את שומרי השבת, והחלטנו לשלם את כל הדו"חות הכספיים שקיבל, ואת הוצאות עורכי הדין שיהיה לו במאבק, בכדי לחזקו בהמשך שמירת השבת".

הלפרין הוסיף וסיפר כי "במהלך השיחה ביקש בעל החנות להפסיק לרגע, ועצר בצד הכביש מהתרגשות מהיוזמה של כיסוי הנזקים. בעל החנות סיפר כי הוא קיבל הרבה שיחות עידוד, אך לא ידע היאך להתמודד עם הנזק הכלכלי שאיים על המשך קיום החנות החדשה".

מוקדם יותר היום התראיין בעל רשת הנרי'ס מר רמי בר לב, שהסניף שלה בשרונה סגור במהלך השבת ואמר ל'בחדרי חרדים': "הזכיין שלנו בשרונה מרקט מעוניין לנוח בשבת, בשל כך הוא סופג קנסות. נכון שבחוזה עם חברת גינדי נאמר שמי שלא פתוח בשבת יספוג קנס, אבל היו חנויות שלא פתחו וויתרו להם. אני מקווה שגם פה יתחשבו במפעיל".

"אני לא אדם דתי", מדגיש בר לב, "אבל אנו שומרי כשרות, וזכיין שמעוניין לנוח בשבת אנו מכבדים זאת, וכך צריך להיות".

שרונה תל אביב קנס עיר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד