כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לייבל'ה מושך בחוטים: מה באמת קרה השבוע?

המפגש המדובר של קבוצת הווטסאפ הפופולארית, כובעו החדש של שר הדתות, ומוזס מצטרף לטרנד 'שבת היום' • וזה לא הכל

לייבל'ה מושך בחוטים: מה באמת קרה השבוע?


לפעמים גם לייבל'ה מתקשה לנשום, זה קורה בעיקר אחרי שתיית 'לחיים' חריגה, כשהוא יושב בשולחן אחד עם כמעט כל המי ומי בתקשורת החרדית. לא פלא שלקח לו לילה שלם לחזור לעצמו ולהתיישב לכתיבת הטור השבועי.

אם עוד לא ניחשתם נכונה [אין טעם, אין פרסים] מדובר כמובן במפגש הססגוני של קבוצת הווטסאפ המובילה במגזר 'המושכים בחוטים', ש-60 מחבריה טרחו והעפילו בליל אמש לפסגת הר המוריה, וליתר דיוק, על גג ביתו של חבר מועצת העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, ממנו נגלה הר הבית במלוא תפארתו.

למפגש לא הוזמנו פוליטיקאים אורחים או ודומיהם, לייבל'ה משוכנע שאין צורך לרעות בשדות זרים כשהמגזר ברוך הכשרונות סיפק רשימה מפוארת להפליא של פוליטיקאים, עיתונאים, אסטרטגים ואישי תקשורת.

לשבת על צלחת צ'ולנט עם בכיר הפרשנים הפוליטיים יעקב ריבלין, להאזין למגיש המהדורה המרכזית של 'קול חי' אבי מימרן, לשיר עם המגיש של 'קול ברמה' מוישה גלסנר, לנשנש אבטיח עם האחים ביכלר, או לשתות 'לחיים' עם סגן ראש העיר אלעד צורי קריספל, שווים כל אחד אייטם בפני עצמו, על אחת כמה וכמה כשכל אלה קורים בערב אחד. לייבל'ה מדושן עונג.

לצערו, לייבל'ה מנוע מלחשוף מדוע מנדי גרוזמן מ-NRG הצטלם בשלל תנוחות עם בקבוקי 'פיוזטי', מי זכה במתנה הנחשקת של 'חיש נופי ישראל' לסופ"ש במלון וולדורף אסטוריה, ואיך נשמע השילוב של הקלידן בני לאופר עם מקהלת 'יחד', ובהמשך הביצוע המכונן של להקת הזיצים החדשה 'השיליצים' בליווי חזני של דבהל'ה הלר. שאלה נוספת שלא יינתן עליה תשובה בשלב זה, מדוע נצפו הנוכחים מחליפים סידורי 'שמחונים' משל היו תמונות רבנים.

מגוון הסקופים, הרכילויות והתמונות העסיסיות שלייבל'ה אגר בשעות אחדות בחסות 'קליין הפקות' - עוד יפרנסו את המדור ימים מרובים, אבל פטור בלא כלום אי אפשר... ולכן, קבלו סיפתח:

מנכ"ל האירוע יעקב ישראל ירט פותח את המעמד עם גרוזמן בהסרת הלוט.





בעל הטורים שלמה קוק, איש ה'משפחה' שלומי גיל, מומחה הווטסאפ מוטי רובינשטיין והאחראי על הצ'ולנט אלי הלמן על רקע הנוף.





עורך 'קו עתונות' איתי גדסי, מגיש 'קול חי' דוד חכם, האסטרטג ארי גלהר, אותו בעל הטורים דלעיל, שדרן גלי ישראל יוסי בן עטר ו...הזוכה המאושר





ועוד קטנה: מי שהחל לאחרונה לפרשן בקול ברמה ואפילו הגיש תכנית משותפת עם יהודה שלזינגר באחד האמשים, ישי כהן, נצפה מעמיק בשיחה דווקא עם הכוכב של 'קול חי', אבי מימרן.





חשבתם שבזה הסתיים האירוע? בשעת ליל מאוחרת, כשלייבל'ה התפזר ברכבו של קוק, התרחשה דרמה של ממש כאשר השניים גילו שהרכב נותר ללא מצבר, עקב אורות שנשכחו דלוקים כתוצאה משקיעות בחודש אלול. המצב רק החמיר כשהגיע חסיד נחמד מתולדות אהרן לסייע עם כבלים וכמעט שרף את המצבר לחלוטין. כמו תמיד, הג'ינג'י של 'בחדרי' אלי שלזינגר הקפיץ את מפקד ידידים סניף בני ברק, ישראל אלמסי, שגייס את המתנדב שמואל גבריאל מ-662, שהגיע למקום למרות שצפה בסרט מתח, סוף טוב הכל טוב, כולם יצאו מרוצים ולייבל'ה כמובן תיעד.



פגרה במשכן:
ואפרופו רכבים: עורך רשת 'קו עיתונות' ו'כל הזמן' ינון פלח, התחדש ברכב אוואלון חדש ונוצץ, כמו נגידים ושועי עולם. לייבל'ה פגש את פלח נכנס לרכב בחמישי האחרון, ולאחר מבצע זיהוי גילה כי ברכב השברלוט הסמוך מתרווח לו מנכ"ל קול חי אבי רוזן, מי שהיה פעם פעם העורך של פלח.





עוד בענייני רכבים: בשכונת בית ישראל בירושלים צפה השבוע לייבל'ה ברכב מחודש שרכש צלם הבית קובי הר צבי, לאחר שנים של נסיעות באוטובוסים ומוניות - החליט הבחור להתפנק והתוצאה מרהיבת עין. יש לציין שהתמונה צולמה בבין הסדרים, כך שהר צבי מצא חנייה.





והחבר של הר צבי, הכתב הפוליטי של אתר הבית, נצפה למרות הפגרה בכנסת. לייבל'ה ערך בירור קליל וחשף כי שיף מפרשן על בסיס קבוע בערוץ הכנסת, שם הסביר השבוע את ישיבת ה'מועצת' שהחליטה על מינוי ליצמן לשר הבריאות, וכדרכו סיפק הופעה רהוטה.





ואם בענייני כנסת עסקינן, בעוד אורי מקלב מקפיד גם בפגרה להגיע למשכן, הרי שאת סגן שר החינוך מאיר פרוש מצא לייבל'ה במהלך סיור חתונות אקראי בבני ברק. עוד בטרם נפגש עם גפני ל'סולחה' בין התנועות, נצפה פרוש ב'רויאל' בחתונת גיסו הרב מאיר יהודה הלפרין. בדרכו לאולם סמוך פגש לייבל'ה גם את יו"ר הכספים חה"כ משה גפני, כשהוא שקוע בשיחה לוהטת עם יו"ר מחזיקי הדת מרדכי בריסק במדרגות בית המדרש דחסידי בעלזא ברחוב בן יעקב. שיחה חורצת גורלות שעסקה ככל הנראה בזהות הדיין החסידי שייבחר בוועדה למינוי דיינים.

ואותו גפני הגיע השבוע לציון הרשב"י במירון, אולי כדי להעתיר לקצת רוגע וסדר בתנועה הסוערת, וליחחל להצלחת אותו מפגש מדובר. אין ספק שגפני מנצל את ימי האלול להרבות בתפילות ובתחנונים.





ובעוד פרוש וגפני נעים ברחובות בני ברק, גילה ח"כ מנחם לייזר מוזס כישורים נדירים בעניין 'שבת היום' 'שבת היום'... וכך הוא נשמע בתוכנית הבוקר ברדיו קול ברמה בהגשתו של נועם זיגמן.



ואם במוזס עסקינן, ללייבל'ה נודע שבשישי האחרון שב איש מירון ממסע שערך דווקא ב...טאיוואן, שם גם היו חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי, וצמד הש"סניקים יעקב מרגי ויואב בן צור. אלא שמרגי הפעלתן אינו נח לרגע, ומיד יצא שוב למסע חו"לה, ממנו ישוב היום.

ואילו השר אזולאי הפציע השבוע עם מגבעת חדשה דנדשה, כיאה וכראוי למי שמופקד על הדת במדינה. וכך, בחתונת איש הרבנים של התנועה הקדושה, יהודה חזן, שנערכה בתחילת השבוע באולמי 'מונדיאל' בירושלים, השיק שר הדתות את הקנייטש לתפארת. לייבל'ה תוהה איפה קונים דבר כזה בעכו.





ובאותה חתונה, התברר ללייבל'ה שדרעי החל להגיע באחרונה לאירועים עם פתיחת דלתות האולם [ולפעמים לפני...]. יו"ר ש"ס המתין בנחת עד לבוא החתן, ובינתיים תפס שיחה עם איש התקשורת החביב דוד חכם, שסגר מה שסגר עם הבוס בעל השאגה השנייה.



על חסידים ומועצות
לאחר שלייבל'ה גילה השבוע שכוחות הצלה וכיבוי אש אבטחו את שמחת בית פרמישלאן – בוטושאן חשקה נפשו לבדוק מי הם החסידויות המדוברות והגיע לשמחת השבע ברכות המרכזית של חסידות בוטושאן ברחוב ישעיהו בבני ברק שם גילה כי מדובר בחסידות מורכבת מכל גווני הקשת. בין היתר דמות מרכזית מאוד באסטרטגיה ויחסי ציבור שתרם מזגן לעילוי נשמת זקניו ז"ל הביטו במודעה ותגלו במי המדובר. לייבל'ה מקווה שלא פתח חזית עם יענקי - לייבל'ה לא בנוי למאבק מול שועל האסטרטגיה.

(צילום: משה גולדשטיין)




עוד בעולם החסידויות: באירוע חנוכת הבית של מוסדות ברסלב במודיעין עילית, שערכו נחמן בנשעיה וניימן, נראה ראש העיר יענקל גוטרמן שמח במיוחד, לאחר שרב שכונת ברכפלד הרב ישראל זיכרמן בידר אותו בצורה יוצאת דופן. מה שבטוח, גוטרמן מנהל עיר לתפארת ומסתדר עם כל גווני האוכלוסיות.





ובעוד ה'מועצת' החסידית מתכנסת לה, נצפה יוצא מהישיבה המיוחדת חבר מועצה דגלאי, הרב בן ציון נורדמן, כותב הטורים החינוכיים באתר הבית ולוחם מלחמות השבת בעיר חדרה, תועד כשסיים לספר לגדולי האדמו"רים על ענייני השבת ויצא לדרכו צפונה. לייבל'ה ספג נזיפה - אבל יצא עם תמונה...





ועוד לפני ה'מועצת' החסידית, תיעד לייבל'ה בליל שישי שעבר 'מועצת' מסוג שונה לחלוטין, שהתכנסה בהשקת קטלוג 2016 של איקאה בבית השגריר השבדי בהרצליה. במהלך שיחה צפופה עם הפרסומאי וחצי עורך של 'יתד' אריק איליוביץ, לכדה זוית עינו של לייבל'ה את מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי, איש הצללים של 'שלומי אמונים' והכל יכול של 'המבשר' משה פרוש, ובעלה של האמרגנית - ישורון תורג'מן דנים באריכות בסוגיית אלעד שעמדה על הפרק - שעה קלה לפני ש'בחדרי חרדים' חשף את מכתב גדולי ישראל בעניין הרישום האזורי.



מן הגורן ומן היקב
צביקה כהן, איש המנח"ח החרדי בספרא, חגג השבוע בט' אלול 55 קייצים. לרגל היומולדת הגיע סגן ראש העיר מאיר תורג'מן לקומה השישית, והעניק לכהן עוגה קטנה. וכמובן, אנשי ש"ס ירושלים דאגו להנציח. [והפעם בלי להדליף בטעות]





ומי שחגג בליל שישי האחרון שלושים שנה להיווסדו, הוא העיתונאי שמעון יאיר ברייטקופף, לייבל'ה כמו כולם מאחל לשנון של הברנז'ה מזל טוב חם ולבבי, ומניח שלכן הוא נעדר מהמפגש המדובר של הערב.

ואפרופו ימי הולדת, רובי בנט ואמרגנו מוישי ביכלר, נצפו בשבוע חגיגות יומולדת. בעוד שטיינמץ שוהה בלוס אנג'לס, הגיעו שני הראשונים למסעדת לאנטריקוט בתל אביב - שם פגשו את אריאל דרעי הנ"ל מקול ברמה. ואיך אפשר בלי סלפי?





ומי שעוד שוהה בחו"ל, הוא חיים רבינוביץ, העוזר של אייכלר, שנסע לניו יורק - כנראה לסגור כמה דברים לטיפ. אחד משליחיו של לייבל'ה גילה אותו נח קלות בבית קפה.





ומי שעשה את הדרך ההפוכה והגיע לביקור בישראל הוא יענקי איצקוביץ, יו"ר ארגון השומרים בויליאמסבורג, שיצא עם כמה שומרים מבני ברק לטעום ממטעמי מסעדת שלייקעס [שבסיעתא דשמיא עלתה על דרך המלך ומשתבחת במטעמיה משבוע לשבוע], לייבל'ה גילה גם כי אחד השומרים שהצטרף לאיצקוביץ שייך דווקא לפלג המהר"א בסאטמר, אך כל זה לא הפריע להרמוניה המשפחתית. לייבל'ה, שדובר עברית בלבד וגם זה בקושי, הצליח למרות הכל לתקשר עם איצקוביץ וארגן לו ביקור בקודש פנימה אצל הגר"ח קנייבסקי.





וביום חמישי נחת איצקוביץ בניו יורק, וישר אץ רץ להתפלל תפילת שחרית בויליאמסבורג, אך גם שם השיגה אותו ידו הארוכה של לייבל'ה.





ואפרופו שלייקעס: אורי אריאל שר החקלאות הגיע ביום חמישי לסעוד את ליבו במסעדה. למרות שעדיין לא ברור מה יעלה בגורל הכפרות של יום כיפור, טרף לו אריאל 'כפרה' מבושלת היטב.





ומי שהעדיף ביקור רוחני במחוזות חרדים, הוא רינו צרור, שהגיע בליל שישי לסיור בישיבת פוניבז' - הודות לירח טוקר הבלתי נלאה שלקח על עצמו להכיר לתקשורת הכללית את המגזר החרדי מבפנים.





לייבל'ה כשלעצמו מעדיף ביקור שונה, והוא ממתין בציפיה לכרטיס להופעתו של מרדכי בן דוד, שחיתן השבוע נכדה, יחד עם החזן איצ'ה מאיר הלפגוט - בסימן ארבעים שנה לבן דוד.





זוכרים את הצלם שוקי לרר שבילה בשבוע שעבר עם לימוזינה בליטא? ובכן השבוע נצפה לרר בליל שישי בכותל המערבי, כשהוא מעתיר בתפילה להצלחת עם ישראל.





לקראת ראש השנה לייבל'ה מנסה לצבור זכויות, ומכיוון שכולם קראו ב'בחדרי חרדים' על המיזם הענק 'מחוברים לחיים' מבית עזר מציון, בו אנשים המתניידים עם רכבים עושים חסד כל העת ובקלות, גילה לייבל'ה סרטון מדהים של המחוברים שהופץ בכל למעלה ממאה הקבוצות המצילות חיים. המפיק הלא הוא מוישה רוזנגרטן, מנהל תחום קשרי לקוחות מגזר חרדי ארצי בקופת חולים כללית, שגייס את ידידו הטוב אריאל ברמן למטרה הנעלה.



ומכיוון שלייבל'ה נכנס לשוונג של חסד, קבלו עוד אחד: יו"ר זק"א יהודה משי זהב הצטרף לאימון צלילה של יחידת הצוללים של זק"א, ולקח מנוחה קלה מטיפול בגופות נפגעים בשווייץ. מי אמר שמשי הזדקן?





ועוד משהו דומה לחסד: לייבל'ה נזקק למכנס נוסף, נכנס לחנות והבגיר ברחוב עמוס, שם צפה במשך זמן רב בדניאל ברק המנהל והצמוד עוזי זקס, כשהם משרתים נאמנה את הלקוחות - תוך כדי סרטונים ויראליים מבית היוצר של זקס.





ולאחר ניצחונו של שחקן הכדורגל ערן זהבי בזכות 'שמע ישראל' וברכתו של הרבי מזלאטשוב, נפגש דורון שפר, המכביסט לשעבר שחזר בתשובה,בכינוס תשובה באילת עם יו"ר מוסדות שטפנשט הרב אברהם יעקב סלומון.



פינת המזל טוב:
ביום ראשון יחגגו חסידי סאטמר עם משב"ק החסידות הרב משה פרידמן המכונה 'משה גאבע', גדול הגבאים, שההגדרה הנאמרת עליו כי גם אם יהיו רוחות סוערות בניו יורק - מוישה יילך ברחוב עם הכובע מבלי שהוא יעוף. בכל מקרה, מלייבל'ה נבצר להשתתף והוא שולח מזל טוב מישראל.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעורכת מספר אחת בתוכניות המהדורות המרכזיות במגזר החרדי, הגב' [לא בוט] אסתי פלד מרדיו קול חי, לרגל שמחת אירוסי בנה בכורה הבחור החשוב רפאל, מבחירי ישיבת מיר ברכפלד וידיד אישי של לייבל'ה. או כמו שאומר מימרן "מהדורה בלי אסתי כדג בלי מים".

ברכת מזל טוב לידידנו העיתונאי ואיש הסקופים נתן משי, לרגל שמחת נישואיו ביום חמישי בבני ברק עם מיטב אנשי התקשורת שהגיעו להתמזל"ט, ובראשם כמובן הרבי מזלאטשוב שנתן נמנה על מתפללי חצר הקודש. הרבי כמובן כובד בקריאת הכתובה, ומי שניצח על התזמורת הוא שרוליק קלצקין יחד עם שייע גרוס וכמובן האיש והאגדה חונה דייטש שממשיך להשיל ממשקלו.





ברכת מזל טוב לצבי אייזן, עוזר בכיר ומנהל תחום הנדסה בלשכת מ"מ רה"ע בני ברק אברהם רובינשטיין, לרגל הולדת בתו בשעטו"מ.

מזל טוב לשלהבת חסדיאל, לרגל מינויה כדירקטורית בחברה הציבורית ויליפוד אינטרנשיונל.

בחצר חסידות נדבורנה חגגו את אירוסי בתו של הנגיד הרבני ר' דוב רוט יו"ר הכנסת אורחים בישטנא באוקראינה, רוט הבטיח לחברים בספסלים האחוריים בחסידות לערוך סעודה כיד המלך בבשר ויין לרגל השמחה.

וגם זה בנדבורנה: הבעל מנגן יענקי עקשטיין חגג את לידת בנו בשעה טובה, השלום זכר נערך בשולחנו של האדמו"ר בשעת ליל מאוחרת, ולמרות שיענקי לא רצה להטריח כולם הגיעו.

ומזל טוב אחרון חביב - גם הוא חסיד נדבורנה - אושי אבלס, מחשובי ובכירי מתנדבי ארגון 'איחוד הצלה' בבני ברק, לרגל הולדת בנו.

חידה לסיום
פרשן ותיק ומוערך, ביקש מכתב צעיר שעובד איתו בעיתון לשלוח לו מייל. מכיוון שהאחרון לא הכיר את הכתובת, הוא ביקש עזרה מעמיתיו בקבוצת ווטסאפ כלשהי. אחד העמיתים חמד לצון וכתב לו [email protected] מכיוון שכתבנו הפזיז לא השקיע רבות בלימודי ליב"ה, הוא העתיק את הכתובת לפרשן הותיק ושאל האם זה המייל, רק באיחור של דקה נפל לו האסימון וגם הלב...

ופרשן אחר שקוע לאחרונה מדי במאבקי קרדיט עם קולגות, המחייכים בשקט ונהנים לשמוע על ה'סקופים'...

וחידה אחרונה: את העיתון החדש והמתוכנן של ש"ס, יערוך אחד ממקורביו של יו"ר התנועה - שאינו עיתונאי... בין הפותרים יוגרל יומון וכרטיס כניסה לסמינר.
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד