י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגרי"י קלמנוביץ לרב מאיר: "אל תיכנע ללחצים"

הגרי"י קלמנוביץ נפגש עם מנהל סמינר מאיר בביתו: "המשך בניהול הסמינר בתקיפות ובנועם, אל תחשוש ממסע הלחצים"

הגרי"י קלמנוביץ. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגרי"י קלמנוביץ. צילום ארכיון: בחדרי חרדים צילום: ארכיון: בחדרי חרדים


הסערה בסמינר 'מאיר' בבני ברק ממשיכה בקרב הציבור הליטאי: אמש הגיע הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, לביקור בבית מייסד ומנהל הסמינר, הרב שמואל מאיר, הניצב בעין הסערה סביב הדרישה למנות את הרבנית רחל בורנשטיין למנהלת בסמינר שבהנהלתו, והתנגדותו הנחרצת של הרב מאיר לכך.

בפגישה שהתקיימה בביתו של המנהל, הרב מאיר, ברחוב אלישע בבני ברק אמר הגרי"י קלמנוביץ: "אל תירתע ממסע הלחצים והאיומים, ואל תאפשר בשום אופן כניסת גורמים זרים לתוככי הסמינר. המשך לנהל את הסמינר לבדך בתקיפות ובנועם, כדרכך מימים ימימה". השניים שוחחו זמן רב באפשרויות השונות למנוע את גרירת הסמינר למערבולת של מחלוקת.

מקורבי המשפחה אומרים ל"בחדרי חרדים" כי השיחה התנהלה באווירה "חיובית ומועילה". לדבריהם, הרב מאיר היה נחרץ מאוד בהתנגדותו למינוי "הכפוי", כלשונו.

במהלך הפגישה שמע הגרי"י קלמנוביץ בקשב רב את דברי הרב מאיר, אליו הוא רוחש הערכה רבה, והסכים עם טענותיו אודות ההשלכות הקשות של המינוי הכפוי. בין היתר אמר הרב מאיר: "מינוי כפוי של גורמים המעוניינים בהכנסת אווירת המחלוקת הליטאית לכותלי הסמינר נוגד את יסודות החינוך לבנות ישראל, ואף סותר את החינוך לחסד ומידות טובות".

כידוע, הגרי"י קלמנוביץ שבשנים האחרונות הביע כמה וכמה פעמים את דעתו על תופעות שונות בציבור הליטאי, חיזק את ידיו של הרב מאיר ואמר כי אסור להסכים ולהשלים עם מגמות כאלו שסופן מי ישורנו.

בסיום הפגישה בירך הגרי"י קלמנוביץ את הרב מאיר שיזכה להמשיך בחינוכן של בנות ישראל לאורך ימים ושנים מתוך בריאות איתנה.
הרב קלמנוביץ סמינר מאיר הרבנית בורנשטיין הפילוג הליטאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד