י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החל מיום ראשון: שביתה ללא הגבלת זמן באגד תעבורה

ועד העובדים: "ההנהלה נמנעת ממענה לשאלות ביחס לתנאי העסקה וגם לגבי בטיחות הנוסעים"

החל מיום ראשון: שביתה ללא הגבלת זמן באגד תעבורה
פלאש90


חברי ועד עובדי 'אגד תעבורה', המאוגדים בכוח לעובדים, ישביתו החל מיום א' (ה- 30.8) את כל פעילות האוטובוסים של החברה ללא הגבלת זמן. בין היישובים המושבתים - קווים עירוניים: אשדוד, נתניה, יישובי עוטף ירושלים, קרית גת, קרית מלאכי ושדרות ובין עירוניים: לירושלים, בני ברק ובאר שבע.

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן עימם הנמשך כבר קרוב לעשרה חודשים, וכן על ניסיון ההנהלה לכפות על הוועד תנאים המרעים את תנאי ההסכם הקיים ונמוכים תנאי נהגים בחברות האחרות. "אנו מתנצלים בפני הציבור על עוגמת הנפש", מסביר יו"ר הוועד איציק קשקש. "חשוב לזכור כי חיפשנו דרכים מקוריות לקדם את המו"מ ללא פגיעה בנוסעים, כמו מתן נסיעה ללא תשלום, אך החברה העדיפה להשבית בעצמה את האוטובוסים ולשבש את סדר יום הנוסעים במקום להתקדם באורח ענייני במו"מ".

הנהלת החברה מסרבת להגדיר תאריך התחלה להסכם, וטוענת כי ההסכם יחול רק לאחר הסכמה על כל המחלוקות, עובדה המאפשרת לה לגרור רגליים במשא ומתן ולהימנע מהכרעה במחלוקות המהותיות. עוד בכוונת החברה לכפות על העובדים קנסות גבוהים בגין עבירות משמעת אשר ינוכו משכר הנהגים, זאת בניגוד למקובל בכל חברות התחבורה הציבורית, בהן זכאי הנהג לבונוס בגין אי צבירת תלונות ובניגוד להסכם הקיבוצי הנוכחי בחברה. עוד קובלים הנהגים, על בעיות בטיחות חמורות בחברה, הנובעות מקושי אגד – שבמוסכיה מטופלים רכבי החברה - לספק חלקי חילוף מקוריים. "מראות האוטובוסים מוחלפות במראות שלא מאפשרות שליש משדה הראייה הנדרש לנהג", מוסיף קשקש. "התלוננו על כך לא אחת, החברה מתעלמת ומסרבת להעביר את פרוטוקול ישיבות הבטיחות. אם לא תתעשת החברה נתמודד חלילה עם אסון".

בחברת "אגד תחבורה" כ-760 נהגים. תנאי ההעסקה הנוכחיים מרתיעים נהגים פוטנציאליים ולכן יש מחסור", מסכם קשקש. אנו קוראים להנהלת החברה להתעשת ולהתקדם במו"מ בצורה שתבטיח לא רק תנאים נאותים אלא גם את בטיחות הציבור וגם . הוועד באגד תעבורה הוא וועד התחבורה הציבורית השני המאוגד בכוח לעובדים לצד הוועד בחברת "קווים" שחתם לאחרונה על הסכם קיבוצי ראשון.



הסכם קיבוצי קווים אגד תעבורה אוטובוסים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד