כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האגודה לזכויות החולה במכתב בקשה לתמיכה בליצמן

המכתב חתום על ידי יו"ר הארגון, שמוליק בן יעקב, בו הוא מתאר את מצבה העגום של מערכת הבריאות בישראל וקורא למנות את האדם שהוכיח שינוי

האגודה לזכויות החולה במכתב בקשה לתמיכה בליצמן
הדס פרוש, פלאש 90


לקראת כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הבוקר (חמישי), בה אמורים להכריע בשאלת מינויו של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, לתפקיד שר, קוראים באגודה לזכויות החולה בישראל למועצת גדולי התורה, להביע את תמיכתה במינויו, תוך הכרה ביכולותיו ובחשיבותו למערכת הבריאות.

במכתב שמתפרסם כותב יו"ר הארגון, שמוליק בן יעקב: "בימים אלה פורסמה החלטת בית המשפט העליון כי ח"כ הרב יעקב ליצמן, לא יוכל לשמש כסגן שר הבריאות, במעמד שר ובעקבות כך הסוגיה מועלית לדיון במועצת גדולי התורה.

האגודה לזכויות החולה קוראת לחברי מועצת גדולי התורה לאשר את מינויו של ח״כ יעקב ליצמן לשר הבריאות לטובת ציבור החולים ולמען מערכת הבריאות בישראל.

מערכת הבריאות בישראל נמצאת במצב קשה (ויש אומרים על סף קריסה), הבא לביטוי בחוסר מיטות אשפוז, תורי המתנה ארוכים, אי–שוויון בקבלת הטיפול הרפואי ועוד.

בתקופה זו, חשוב שיעמוד בראש המערכת, אדם בעל עמדה ציבורית, המכיר את מערכת הבריאות ומחויב לה, ובעל יכולת להוביל רפורמות ומהלכים אמיצים.

הרפורמות החשובות שקידם (טיפולי שיניים לילדים, בריאות הנפש, חדרי מיון קדמי בפריפריה ועוד), גישתו הממלכתית לטובת הזולת, והאתגרים החשובים העומדים בפני מערכת הבריאות - מחייבים כי בתקופה זו הוא ימשיך להנהיג את מערכת הבריאות בתפקיד שר הבריאות של כלל אזרחי ישראל.

אנו קוראים לכם מכובדי, חברי מועצת גדולי התורה, לראות את טובת כלל הציבור ולהורות לח"כ הרב ליצמן, לקבל על עצמו את התפקיד הרם והמחייב שיאפשר לו המשך קידום מערכת הבריאות".

הערכות כי מועצת גדולי התורה תאשר היום את מינויו של סגן השר ליצמן לשר. כזכור אתמול בתדרוך עם תא כתבי הכנסת, אמר יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי השותפות הקואליציוניות הסכימו למינוי שר נוסף מהליכוד, על אף שנדרשת העלאה במכסת השרים שנקבעה.



מועצת ליצמן משרד הבריאות כינוס הכרעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד