כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצעת חוק: לחייב להציב שילוט או אזהרה לפני מצלמות האכיפה

אור ירוק: "פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק במקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים"

הצעת חוק: לחייב להציב שילוט או אזהרה לפני מצלמות האכיפה


לאחרונה, הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, על משרד התחבורה תוטל חובה להציב שלטי אזהרה בדרכים שבהן מוצבות מצלמות המופעלות באופן אוטומטי, כלומר, מצלמות אכיפה שמטרתן למנוע מנהגים לחצות צומת באור אדום או לנסוע במהירות מופרזת. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי מסיעת הרשימה המשותפת.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי "מטרת החוק המוצע היא להגביר את המודעות אצל הנהגים לנהיגה במהירות המרבית המותרת בחוק ובכך למנוע את העבירה לפני ביצועה". למרות זאת, ציינו, הציבור לא תופס כך את המצלמות בגלל שאין אזהרה מוקדמת לגביהן: "הדרך המקובלת כיום במדינת ישראל של הצבת מצלמות ללא אזהרה או הצבת שילוט מעוררת חשד כי המצלמות הוצבו כדי לגבות כסף לקופת המדינה מהקנסות, ולא כדי לשמור על רמת בטיחות רצויה. המצב שנוצר הוא שהצבת מצלמות המהירות בדרכים חוטאת למטרה לשמה הן הוצבו, שכן האזרח מוענש בטרם הוזהר והורתע".

בנוסף הם מציינים, כי גם במדינות אחרות כמו גרמניה ואוסטרליה ישנם שלטים המזהירים את הנהגים לפני מצלמות האכיפה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בישראל ישנן כ- 140 מצלמות אכיפה, ביניהן מצלמות רמזור, העוקבות אחר נהגים שחצו צומת באור אדום ומצלמות מהירות, המדווחות על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת. מצלמות אלו ממוקמות בכל רחבי הארץ, בכבישים הבינעירוניים וכן בתוך הערים, במקומות שסומנו על ידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים כמועדים לביצוע עבירות אלו ולתאונות דרכים כתוצאה מהן.

עמותת אור ירוק: "מצלמות האכיפה הן אחד מגורמי המפתח להפחתת מספר ההרוגים בכבישים. יחד עם זאת, פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
עמותת אור ירוק כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד