כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היסטוריה • מועצת גדולי התורה אישרה: יעקב ליצמן ימונה לשר

כינוס המועצת של אגודת ישראל הסתיים - אושר מינוי סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, לשר • חברי הוועדה למען השבת סקרו בפני גדולי ישראל את ריבוי חילולי השבת בכל רחבי הארץ • צפו

מועצת גדולי התורה. צילום: אלי סגל
מועצת גדולי התורה. צילום: אלי סגל


כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - הסתיים בירושלים והאדמו"רים אישרו את מינוי סגן השר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן, לשר, לאחר החלטת בג"ץ בעתירת יש עתיד.

ביציאה מהכינוס אמר ליצמן "קיבלתי את הכרעת מועצת גדולי התורה שמאפשרים לי להיות שר. ואני יכבד את ההחלטה, אני יודיע לראש הממשלה שאני מסכים להיות שר".

כל האדמו"רים בירכו את ליצמן על מינויו, האדמו"ר מסלונים אמר לליצמן ביציאה: "בכנסיה הגדולה היו אומרים על כזו החלטה - פה אחד".

בכינוס המועצת בבית וועד הפועל של אגודת ישראל- ברחוב שומר הכותל בירושלים, הגיעו גדולי האדמו"רים חברי המועצת לדון בנושא, בנוסף דנים החברים בחילולי השבת שהתרבו ברחבי הארץ, ולכינוס הוזמנו נציגים מקומיים מירושלים, אשדוד חדרה ותל אביב.

כמו כן הוזמנו מזכירי הוועדה למען השבת הרב יצחק גולדקנופף והרב יהודה יברוב יחד עם חברי הוועדה שסקרו בפני גדולי ישראל את התרבות חילולי השבת בארץ.

חברי הכנסת של התנועה יעקב ליצמן, מאיר פרוש, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר נכנסו לעדכן את האדמו"רים על התקדמות הדיונים בחוק הגיוס.

סיבת הקדמת המועצת לשעות הצהריים המוקדמות היא האדמו"רים המקבלים קהל בחודש אלול כנהוג.

חברי המועצת מגיעים הבוקר לישיבה. צילום: אבי שיף


חברי המועצת שהגיעו להשתתף האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, באיאן, סלונים, סאדיגורה ומודזי'ץ, האדמו"ר מבעלזא לא הגיע, כך גם האדמו"ר מצאנז שעקב שמחת אירוסי נכדו הערב וקבלת קהל של חסידיו לא הגיע להשתתף והאדמו"ר מביאלא שגם נעדר מהישיבה.

מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן שוחח במהלך הדיון על מינוי ליצמן כשר עם האדמו"ר מבעלזא שבירך על המינוי ובירך שיזכה לקדש שם שמים.

כלי התקשורת הכללית שפחות מתעניינים בכינוסי המועצת המתכנסים תדיר, הביעו התעניינות סביב הכינוס הנוכחי עקב ההוראה שתחשב להיסטורית על מינוי ליצמן כשר.

הערכות כי מועצת גודלי התורה יאשרו לליצמן לכהן כשר עקב תקדים שהיה בשמחת הרב איצ'ה מאיר לוין ז"ל שכיהן כשר הסעד בממשלת בן גוריון.
מועצת גדולי התורה חברים חילולי שבת השר ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד