א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חיזוק מפתיע לליצמן: 'המבשר' חושף היסטוריה

שר הבריאות זוכה לתמיכה בהחלטה ליטול תפקיד שר - ביומון 'המבשר' של 'שלומי אמונים', שמצרף מסמך היסטורי

ליצמן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ליצמן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90


שר הבריאות יעקב ליצמן זוכה הבוקר (ו) לחיזוק ממקור לא צפוי: 'המבשר', העיתון המזוהה עם שלומי אמונים - סיעתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, מפרסם מסמך היסטורי, ממנו עולה שאגודת ישראל הסכימה להשתתף בממשלה בכדי להשפיע מבפנים, ודרשה שרים לא קונפליקטיים מצפוניים, ובהמשך גם שרים ללא תיקים.

הכתבה בהמבשר פותחת בטקסט הבא: "בימים אלו בהם עולה על הפרק דעתה של אגודת ישראל על כהונת חבריה כשרים בממשלה, מעניין לראות את דברה כפי שבאו בפיהם של ראשי אגודת ישראל בועדת האו"ם בשנת תש"ח.

"לאור האמונה הדתית שלנו שמונעת מאתנו לקחת אחריות על כל מעשים ספציפיים של הממשלה שאינם תואמים לחוקי התורה היהודיים, אנחנו חייבים להיות זהירים בקבלת תיקים ספציפיים. אנו מאמינים כי רשות ההגירה ורשות הרווחה יכולות להיות מנוהלות על ידי שרים מאגודת ישראל בלי קונפליקטים מצפוניים. בהמשך, נהיה מוכנים גם להיכנס לממשלה כשרים ללא תיקים ספציפיים, תוך השתתפות בעבודה משרדית הכללית ותוך ייצוג ההשקפות של מסורת הדת היהודית לרוחב כל הפעילות הממשלתית...".

בסיום הכתבה חושפים בהמבשר את מקור המכתב: "מודים אנו לארכיון מרכז אגודת ישראל – ירושלים, אשר בעין טובה מסר לנו את המסמך הנדיר והמרתק, כדי לפרסמו כמסמך השופך אור על משנתה של אגודת ישראל, לאור אקטואליות הדברים בימים אלו".



המבשר מכתב ליצמן תמיכה שר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד