י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עיריית בני ברק הפעילה: 'חדר מצב' חינוכי

אלפי פניות שעסקו בתקלות שונות הנוגעות למוסדות חינוך לקראת שנת הלימודים - טופלו בחדר מצב מיוחד

עיריית בני ברק הפעילה: 'חדר מצב' חינוכי


למעלה מ-2000 פניות של תושבי בני ברק לבירורים בנושאי חינוך, לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, נתקבלו ב"חדר מצב" מיוחד שנפתח, לראשונה, בעירייה, כדי לאפשר לתושבים לקבל עדכונים ופרטים מגוונים בכל הקשור לתחומי החינוך בעיר, כשהאחריות העירונית המרכזית על חדר המצב היתה בידיו של מנהל אגף החינוך הרב יהונתן ספרא.

לקראת פתיחת "חדר המצב" פרסמו אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה והרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך שורה של מודעות בכלי-תקשורת ובלוחות-מודעות על המוקד הטלפוני לתושבי העיר המופעל, לראשונה, בעיר. ואכן, נתקבלו המוני פניות למוקד שפעל במשך יומיים, בין השעות 10 לפנה"צ- 5 אחה"צ ברציפות, והוא אוייש ע"י מוקד שהעביר את הפניות לשמונה עובדות בכירות מאגף החינוך, כל אחת בתחומים בהם היא עוסקת בכל ימות השנה, כשכל פניה נרשמה והיא נבדקת גם ע"י הרב יהונתן ספרא, מנהל אגף החינוך ורו"ח מלי גורדון, חשבת האגף. כל פניה שנתקבלה טופלה במקום, ובמקרים של צורך בבירורים נוספים, נרשמה הפניה, ובאותו יום קיבלו הפונים מענה חוזר ומוסמך.

הפניות עסקו בנושאים רבים ומגוונים בכל הקשור למערכות החינוך, ובהן מיקום ילדים בגנים, שהוברר, כי בשל התקלות בדואר הרשמי, נשלחו כרטיסי כניסה לאלפי הורים באמצעות חברה פרטית, אך בשל העומס הגדול נפלו, לפעמים, שיבושים, ומשום כך, היה צורך במענה הטלפוני והעדכני שנמסר ע"י חדר המצב העירוני. כמו"כ, לא אחת, היה צורך במתן מענה טלפוני בדבר מיקום ילדות בגן להורים שהעתיקו את מקום מגוריהם רק בימים אלו מערים אחרות לבני ברק והם טרם הספיקו להתעדכן במיקום הגן לילדיהם.

חדר המצב נתן מענה גם בנושאים אחרים כהסדרת אישורי כניסה, מידע על צהרנים, רישום ושיבוץ לבתי-ספר יסודיים ועל-יסודיים, חינוך מיוחד, הסעות ומגוון שאלות כלליות בתחומי חינוך בשנת הלימודים הקרובה.

ב"חדר המצב" ביקרו במשך ימי הפעילות חנוך זייברט, ראש העיר; אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; מנחם שפירא, סגן ראש העיר; אליהו דדון, סגן רה"ע וראש אגף החינוך, עוזרי הסגנים נחמיה שקדי ואליהו ארנד והנהלת אגף החינוך ועמדו מקרוב אחר הפעילות המעולה בחדר המצב. בד בבד, הועלו הצעות ל"חדר המצב", המופעל זו הפעם הראשונה, לשדרוג לקראת שנת הלימודים הבאה, כהרחבת מסגרת "חדר המצב" והכשרת כוח-אדם חיצוני זמני למטרה זו, כאשר העובדות הבכירות שאיישו השנה את "חדר המצב" תוכלנה להישאר בחדריהן לצורך קבלת-קהל אישית של ציבור הפונים, וזאת בנוסף למענים הטלפוניים באמצעות המוקד הטלפוני של "חדר המצב", שכאמור, זכה להצלחה מירבית.
חדר טיפול ארנד שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד