א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

טיפול פסיכיאטרי: לשלב תרופה עם רגשות

נטילת כדורים בלבד מהווה כמו אקמול לבעיות הנפש, הפתרון המלא דורש שילוב של טיפול פסיכותרפי

טיפול פסיכיאטרי: לשלב תרופה עם רגשות


טיפול פסיכיאטרי מבוסס ברובו על טיפול תרופתי. הפסיכיאטר, ד"ר לרפואה בהכשרתו, מאבחן את הבעיה ומפנה לטיפול התרופתי המתאים בשילוב טיפול פסיכותרפי. לימודי הפסיכיאטריה מבוססים על הבנת הגורם הביולוגי של ההפרעות הנפשיות. כך מתאים הפסיכיאטר את הטיפול התרופתי שיביא לאיזון הכימי. מרבית התרופות הפסיכיאטריות ניתנות רק על ידי פסיכיאטר, אך יש תרופות שגם רופא משפחה יכול לתת.

כאשר מורגשת מצוקה נפשית מתמשכת, מומלץ לפנות לפסיכיאטר כדי להגיע לאבחון. הפסיכיאטר יאבחן את הבעיה ויקבע האם יש צורך בטיפול פסיכותרפי, או בטיפול תרופתי המשולב בטיפול פסיכותרפי.

מטרת הטיפול התרופתי היא הקלה על תסמיני ההפרעות הנפשיות השונות וחזרה לתפקוד מיטבי.
לעיתים הטיפול התרופתי ניתן לתקופה קצרה, כדי לאזן את המצב, בשילוב טיפול פסיכותרפי; לאחר מכן, בהדרגה, מפסיקים ליטול את התרופה וממשיכים בטיפול הפסיכותרפי בלבד. במצבים נפשיים קשים, כגון: דיכאון קשה ומחשבות אובדניות, הפרעות פסיכוטיות ומאניה דיפרסיה - הטיפול הפסיכיאטרי הוא חובה ומציל חיים.

הטיפול התרופתי אינו מרפא את שורש הבעיה. אם הטיפול מבוסס רק על נטילת תרופות, כאשר יופסק הטיפול התרופתי התסמינים יחזרו. בנטילת טיפול תרופתי, המטרה אינה להישאר עִמו לכל החיים אלא לטפל בעזרתו בבעיות הרגשיות ולהפסיקו בהדרגה. זאת מתוך הבנה, שלרוב שורש הבעיה אינו ביולוגי אלא נעוץ בילדות שלנו, בסביבה שלנו, מלבד מקרים קשים של הפרעות פסיכוטיות, כגון מאניה דיפרסיה וסכיזופרניה, שבהן הטיפול התרופתי הוא לכל החיים.

מחקרים רבים מאוד נערכו כדי לוודא את יעילות הטיפול הפסיכותרפי. מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה הוכיח, שטיפול קוגניטיבי-התנהגותי אינו רק דומה לטיפול התרופתי, אלא גורם שהמצב לא יחזור לקדמותו. כדי לשבר את האוזן, הטיפול התרופתי הוא כמו 'אקמול' לבעיה; הטיפול הפסיכותרפי הוא הפתרון לשורש הבעיה.

לטיפול בשיטת רוט ולמניעת בעיות בעתיד.0527171294..0548468552
טיפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד