כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רבבות בנות פותחות את שנת הלימודים: עשרות נותרו בבית

לצד רבבות תלמידות הצועדות הבוקר לבית הספר עם פתיחת שנת הלימודים - עשרות בנות נשארו בחוץ • בירושלים 21 בנות סורבו • 40 בנות בביתר לא מצאו מקום • במודיעין עילית מוחים נגד 'גטו ספרדי' • ומה קורה באלעד ובני ברק?

צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש90


היום בבוקר (א'), תיפתח שנת הלימודים במערכת החינוך של בית יעקב. רבבות בנות בתי הספר היסודיים והתיכוניים יאכלסו בהתרגשות את ספסל הלימודים.

אך כבכל שנה, חוזרת התופעה בה עשרות בנות נותרות בבית, ללא שניתן להן פתרון חינוכי משביע רצון, וללא שנקלטו באחד מבתי הספר.

הורה ירושלמי, אב לבת שלא הצליחה למצוא מקום לימודים, אומר ל'בחדרי חרדים': "יש לי חמש בנות בלי עין הרע, לקראת הסמינר, אני עובר מסכת ייסורים. העניין הזה לא יכול להימשך עוד. עד מתי יתעללו בבנות שלנו? העניין הזה חייב למצוא את פתרונו אחת ולתמיד".


• ירושלים

כפי שמסתמן, אכן ירושלים מסתמנת במקרה מבחן, בו עלתה הבעייה במלוא חריפותה. 21 בנות - רובן ספרדיות - שובצו בסמינר הישן אך עדיין יהיה עליהן לשבת בבית. מנהל בית הספר הרב ישראל לווין סירב עד כה בתוקף לקבל אותן. הוא צפוי לשימוע ביום חמישי לקראת שלילת רישיונו.

יצויין כי סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן השקיע מאמצים רבים וכל בנות ירושלים החרדיות שובצו בבתי הספר והסמינרים בעיר, ומרביתם קיבלו עליהם את הדין.

הסמינר הישן טען כי קיימת צפיפות יתא בבית הספר. משרד החינוך דחה את התשובה ו'בחדרי חרדים' חשף כי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני שיגר זימון טרם שלילת רישינו למנהל.


• ביתר

בנות הסמינרים בעיר השכנה לירושלים, שובצו כולן במוסדות העיר. עם זאת 40 בנות העולות לכיתה א' בעיר טרם שובצו בבתי הספר. רבני העיר היושבים בוועדת השיבוץ בעיר ביקשו לדחות את פתיחת שנת הלימודים עד שהעניין יוסדר. לפיכך טרם הוחלט אם תחפתח שנת הלימודים.

השנה יקום לראשונה בית ספר של חסידות סלונים בעיר. הנהלת בית הספר הגיעה להסכמות מול בתי הספר של החינוך העצמאי כי מורות בית הספר החדש יעברו מבתי הספר הוותיקים של החינוך העצמאי בעיר. כך גם סוכם כי יערך שיבוץ של בני עדות המזרח במוסד החדש, כפי שיורו רבני העיר.


• מודיעין עילית

מחר יפתח שנת הלימודים בבתי הספר בעיר לאחר שהעיריה שיבצה את כל בנות העיר בבתי הספר והסמינרים.

עם זאת הורי כ-10 תלמידות מתלוננות שהעיריה שיבצה אותן בסמינר ספרדי בעיר, שהינו לטענתן 'גטו' ספרדי. לדבריהן כל הבנות הספרדיות שנשארו בחוץ לאחר מילוי מכסת 30 אחוז ספרדיות, נשלחו לסמינרים ספרדים בעיר ובכך הפרידו ללא כל סיבה את התלמידות מחברותיהן. עם זאת, כפי שנמבר מעיריית מודיעין עילית, בסופו של דבר כל הבנות סודרו לשביעות רצונן.


• אלעד

בחודשים האחרונים עלתה העיר לכותרות על רקע עימות בין מנהלי סמינר 'דרכי חנה' (זלזניק) וסמינר 'לדעת חכמה' (שטיין) על שיבוץ התלמידות בסמינרים ועל חוקיות הרישום שערך סמינר 'דרכי חנה'. העניין התגלגל לבית המשפט ונסגר עם פשרה זמנית ופתרון לטווח ארוך בדמות רישום אזורי. עם זאת 18 בנות טרם שובצו ונעשים מאמצים קדחתניים של הרגע האחרון לפתור את הנושא. גורמי החינוך בעיר מבטיחים שלכולן ימצא פתרון.


• בני ברק

רבבות תלמידות לומדות בבתי הספר בבני ברק, העיר החרדית הגדולה. למרבה העניין תיפתח שנת הלימודים בעיר ללא אירועים מיוחדים, וכל בנות העיר מצאו פתרון לפי צרכיהן.
סמינר ביתר עילית אלעד ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד