י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בדיקת אור ירוק: מפגעי בטיחות בכל בית ספר שני

ציון נכשל עוד לפני פתיחת הלימודים: בכל בית ספר שני מעברי החציה לא תקינים ולא קיימים פסי האטה. מנכ"ל אור ירוק: "האחריות היא של ראשי הרשויות, לוודא כי כל מוסדות החינוך מוכנים לפתיחת שנת הלימודים"

בדיקת אור ירוק: מפגעי בטיחות בכל בית ספר שני



ב-14 בספטמבר 2014, שבועיים לאחר תחילת הלימודים, נהרג יפתח רפפורט ז"ל, בן שמונה, תלמיד כיתה ג' מבית הספר "האלה" שבכפר מנחם בדרום. יפתח ירד ממכונית אימו והחל בחציית הכביש מול בית הספר במעבר חציה. אוטובוס הסעות תלמידים פגע בו והרג אותו. לאחר התאונה טענו הורי התלמידים כי סביבת בית הספר היא "מסלול מכשולים", "הנהגים נוסעים מהר" ו"התלמידים נאלצים לחצות בכל בוקר חניון מסוכן". המקרה הטראגי של יפתח ז"ל מראה עד כמה חשוב ליצור עבור הילדים סביבה בטוחה ונטולת סכנות.

דו"ח חדש של עמותת "אור ירוק" לקראת פתיחת שנת הלימודים, חושף מפגעי בטיחות בסביבת בתי ספר ומוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ. הדו"ח שמתבסס על בדיקת מתנדבי העמותה של "אור ירוק" בכ-280 מוסדות חינוך ובתי ספר בכ-70 רשויות ערים וישובים שונים, מצא בתי ספר רבים ומוסדות החינוך ללא אמצעי בטיחות בסיסיים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "סביבת בית הספר חייבת להיות בטוחה ומגנה על היקר לנו מכל, מדובר באמצעי בטיחות בסיסיים וזולים שיכולים להציל את החיים של הילדים שלנו. האחריות היא של ראשי הרשויות, לוודא כי כל מוסדות החינוך מוכנים לפתיחת שנת הלימודים ויבטיחו כי כל ילדי שמגיע אל בית הספר בבטחה גם יחזור הביתה בריא ושלם".

במסגרת המבצע יצאו מאות המתנדבים של עמותת "אור ירוק" לסיורים ובדיקת בתי הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה. המתנדבים התמקדו בבדיקת תקינות מעבר החצייה (צבע או שלא קיימים כלל), הימצאות פסי האטה, המצאות ותקינות התמרורים והשלטים, המצאות ותקינות מעקות הבטיחות בסביבת בית הספר, הימצאות מפרץ הורדת התלמידים בכניסה אל בית הספר ומפגעי תשתית שונים כמו בורות או מדרכות לא תקינות.

בכל בית ספר שני אין פסי האטה להקטנת מהירות הנסיעה ומעבר החצייה דהוי או לא קיימים כלל
• בסביבת 59% מבתי הספר לא קיימים פסי האטה (54%) שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב או שקיימים פסי האטה אך הם אינם תקינים (5%).
• ב-48% ממוסדות החינוך אין סימון של מעבר חציה בכניסה אל בית הספר (27%) או שמעבר החצייה דהוי ומחוק (21%).
• ב-40% ממוסדות החינוך אין תמרורים המתריעים כי ישנם ילדים בדרך (34%) או שהתמרורים אינם תקינים (6%).
• ב-25% ממוסדות החינוך מעקה הבטיחות שאמור להגן על הילדים על הילדים איינו קיים (21%) או שהוא לא תקין (4%).
• ב-29% ממוסדות החינוך אין מפרץ הורדה לבטיחות התלמידים (21%) או שהוא איננו תקין (8%).
• ב-17% ממוסדות החינוך נמצאו מפגעי דרך שונים.

• על פי נתוני עמותת אור ירוק: בכל שנה נפגעים בממוצע כ-3,500 ילדים בתאונות דרכים וכ-40 נהרגים בממוצע. נתונים שמציבים את ישראל במקום הראשון מקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.

במהלך שנת הלימודים תשע"ה, מספטמבר 2014 עד יוני 2015 נהרגו 28 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונות דרכים, חלקם בסמוך אל בית הספר שבו למדו.
עמותת אור ירוק כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד