י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פוניבז': "יסיימו שלושת הבוררים הנכבדים את תפקידם"

הישג ענק לגר"א כהנמן: השופטת קבעה כי פסק דינו האחרון של הגרח"ג צימבליסט מבוטל וכי פסק הדין הראשוני שניתן לפני 15 שנה תקף לחלוטין • השופטת מתחה ביקורת על בקשת הגר"ש מרקוביץ' להעביר את מניות הישיבה על שמו

הגר''א כהנמן. צילום: איציק א.
הגר''א כהנמן. צילום: איציק א.


דרמה של ממש במחלוקת המתנהלת מזה שנים ארוכות בגבעת ישיבת פוניבז': שופטת בית המשפט יהודית שבח שלחה היום (א) לצדדים את הכרעת הדין, ובה ביטלה את הכרעתו האחרונה של הבורר הגרח"ג צימבליסט.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', פסק הגרח"ג בתאריך ז' טבת כי על הגר"א כהנמן לשלם את עלויות אחזקת ישיבתו של גיסו הגר"ש מרקוביץ'. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופטת ביטלה את ההחלטה.

בנוסף, השופטת מבקרת באופן אישי את התנהלותו של הרב צימבליסט כבורר. וקובעת כי פסק הדין הראשון שניתן לפני 15 שנה הוא מוחלט ולא ניתן לשינוי, ומשכך הרב כהנמן הינו בעלים יחיד בענייני גשמיות בישיבה.

השופטת מבהירה כי לא ניתן לשנות פסק דין מוחלט וכי סמכויות הבורר להוסיף הבהרות הינם רק באשר לפרטים שוליים "תיקונים טכניים או אריתמטיים".

"המסקנה המתבקשת הינה איפה שהבוררים אינם מוסמכים להפוך את הקערה על פיה ולהעביר את השליטה הגשמית על רכוש הישיבה שבפסק 2000 נמסרה לרב כהנמן לידיו של הרב מרקוביץ, אף אם הם סבורים הם שהרב כהנמן אינו ממלא את תפקידו בהתאם לציפיותיהם. עוד אציין, גם לו ניתן היה לשנות את הפסק, ואין ניתן, לא הובהר מהו האדן המשפטי לתביעת הרב מרקוביץ לרשום את רכוש הישיבה על שמו הפרטי, כפי עתירתו 'להעביר את מניותיהם ללא תמורה לידי רש"מ... ולרשום את הרש"מ כבעל המניות היחיד בחברה' משעסקינן ברכוש הכלל, העולה מהמקובץ לעיל הוא שהמוסמכים אינם מוסמכים לדון בפרק הראשון של התביעה הנושאת את הכותרת תביעה (1) אף לא בתביעה למתן חשבונות הנגזרת ממנה".

לסיום, קובעת השופטת לאור ניתוח מורכב של הבוררות, כי במקרה זה ברור שהרכב הבוררים הנוכחי אינו יכול לדון יותר בענייני השייבה וכי הוא סיים את תפקידו. "ומשכך הגעתי לכלל מסקנה כי אין מנוס מהתוצאה לפיה עם סיום הדיון באותם חלקי התביעה שאינם סותרים את פסק 2000 ושהותרו לעיל, יסיימו שלושת הבוררים הנכבדים את תפקידם משנבצר מהם בנסיבות הקיימות להמשיך ולמלאו".

שתי נושאים משניים עדיין נתונים להחלטותיו של הרב צימבליסט, על פי השופטת, והם נושא מזונות תלמידי הישיבה, ומעמדה של הרבנית ציפורה מרקוביץ במטבח הישיבה.



פוניבז' צימבליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד