ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היועמ"ש: המידע על הירש לא הגיע מהמשטרה

בעקבות שמועות כי המידע הגיע מהמשטרה, מבהיר היועץ המשפטי כי "המידע הגיע מגורם אכיפה אחר"

היועמ"ש: המידע על הירש לא הגיע מהמשטרה
תא"ל גל הירש צילום: יח"צ


בעקבות הפרסומים לפיהם גורם בכיר במשטרת ישראל הוא זה שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה מידע על המפכ"ל המיועד גל הירש, במשרד המשפטים מנקים את האשמה, ואומרים כי המידע הגיע "מגורם אכיפה אחר ולא מפנייה של משטרת ישראל".

הבוקר (א') התראיין עורך דינו של הירש לגלי צה"ל, ודרש לבדוק מה הם היו המניעים של ניצב מני יצחקי להעברת המידע ליועץ המשפטי לממשלה.

ככל הנראה, בעקבות הראיון, הוציא היועץ המשפטי לממשלה הודעה חריגה, לפיה המידע הגיע מגורם אכיפה אחר - ולא מהמשטרה. בעקבות המידע שהועבר, ובעקבות פניית שר לביטחון פנים גלעד ארדן, שביקש לבדוק את המינוי, ביקש היועץ המשפטי לממשלה מראש אגף החקירות והמודיעין להעביר לעיונו חומרים המצויים ברשות המשטרה, היכולים להיות רלוונטיים למינוי.

"ראש אגף החקירות והמודיעין (ניצב מני יצחקי) פעל כמתחייב, והעביר חומר כאמור לעיון היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לבקשה", מבהירים ומנקים את שמו.

ממשרד המשפטים נמסר כבר ביום שישי כי הדברים נבדקים בידי צוות בדיקה שמונה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, המורכב מאנשי פרקליטות המדינה ומחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. "הצוות בוחן אם יש בדברים כדי להשליך על מועמדותו של הירש". כאמור, הצוות כבר החל בעבודתו והוא יגבש בהקדם את ממצאיו והמלצותיו.

עוד מוסיפים, כי מתפקידם של כל גורמי מערכת אכיפת החוק להביא לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה מידע כאמור, בעת שמידע זה דרוש לצורך בדיקה המתבצעת כדין.

בעוד יומיים (ג') צפוי הירש להתייצב בפני ועדת טירקל למינויים בכירים, שם יבחנו את כשירותו לתפקיד המפכ"ל.

השר גלעד ארדן נפגש הבוקר עם האלוף במיל' דורון אלמוג, האלוף במיל' יורם יאיר, האלוף במיל' אלעזר שטרן ותת אלוף במיל' פנחס בוכריס.

הפגישה נמשכה כשעתיים אשר במהלכן הציגו הקצינים לשר ארדן את עמדתם בנוגע למועמדותו של תת אלוף במיל׳ גל הירש לתפקיד המפכ"ל.
גל הירש מני יצחקי יהודה וינשטיין מפכל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד