כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מונאקו: הנסיך התנצל על הגירוש לתאי הגזים

לראשונה מאז מלחמת העולם השניה, התנצל נסיך מונאקו, אלבר השני, בפני היהודים שארצו סירבה להגן עליהם

מחנה השמדה. צילום: פלאש 90
מחנה השמדה. צילום: פלאש 90


נסיך מונאקו אלבר השני התנצל בפומבי בפני הקהילה היהודית, על שארצו סירבה להושיט עזרה לעשרות יהודים שביקשו את עזרתה של מונאקו להימלט מתאי הגזים.

"אנחנו מחויבים להעביר מסר... נשים, גברים וילדים שביקשו אצלנו מקלט, ברחו מהרדיפות בצרפת. הם באו אלינו במצוקתם במחשבה שימצאו מדינה ניטרלית, ואנחנו לא הגנו עליהם, זה היה באחריותנו", כך אמר הנסיך אלבר במהלך חנוכת אנדרטה בבית הקברות של מונאקו, עליה נחרתו שמותיהם של היהודים שגורשו ממונאקו בתקופת מלחמת העולם השניה.

בטקס השתתף גם הרב הראשי של מונאקו וראשי הקהילה היהודית. הייתה זו ההכרה הפומבית הראשונה מזה 73 שנה, מאז מלחמת העולם השניה, שנסיכות מונאקו הודתה בפומבי על פשעיה נגד היהודים. "אנחנו ביצענו דבר בלתי הפיך כשהעברנו לידי הנאצים נשים גברים וילדים שבקשו למצוא מקלט מתאי הגזים, אנחנו לא נתנו להם הגנה וזה היה התפקיד שלנו להגן עליהם", אמר הנסיך.

נשיא הקונגרס היהודי אירופי, ד"ר משה קנטור, אמר כי הוא מקדם בברכה את דבריו של הנסיך ואת "הרצון של הנסיכות לבחון כראוי את תפקידה במהלך הימים החשוכים של הכיבוש הנאצי", כלשונו. קנטור הוסיף כי "אין מגבלת זמן על חרטה אמיתית".
מונקו גירוש שואה גזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד