כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יעלון על ברק: "בעל תפקיד לשעבר שפולט"

במהלך טקס החלפת צנזורית ראשית עקץ שר הבטחון בוגי יעלון את ברק: "יש אנשים נושאי משרות, בעיקר לשעבר, שמאתגרים אותנו"

יעלון ואייזנקוט בטקס. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון
יעלון ואייזנקוט בטקס. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון


במהלך טקס החלפת הצנזורית הראשית של צה"ל, עקץ היום (א'), שר הביטחון בוגי יעלון את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "יש גם אנשים נושאי משרות, בתפקיד, בעיקר לשעבר, שפה אומרים משהו, שם פולטים משהו וכמובן שזה מאתגר בצורה קיצונית".

בלשכת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התקיים היום טקס החלפת הצנזורית הראשית. אל"מ אריאלה בן אברהם החליפה את תא"ל סימה וקנין-גיל, הפורשת מצה"ל.

"לא מובן מאליו שיש צנזורה, אבל למדינת ישראל זה חיובי" אמר שר הביטחון יעלון. "המתח בין חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת נמצא מול הצורך שלנו לשמור סודות מדינה. התפתחות התקשורת מאתגרת אותנו ואת יכולתנו לשמור סוד".

יעלון הודה כי בעידן של היום "אי אפשר לשלוט על המידע, ולמרות זאת לצנזורה יש סמכות, היא עצמאית ומצליחה לשמור על סודות המדינה". יעלון התייחס ברמיזה לראיונות שהעניק אהוד ברק למחברי הספר הביוגרפי על אודותיו, שם סיפר ברק אודות דיונים פנימיים בקבינט המדיני-ביטחוני בעניין התקיפה באיראן פורסמו בשבוע שעבר.


צילום: דיאנה חננשווילי

"הקושי עצום, כי יש גם אנשים נושאי משרות, בתפקיד, בעיקר לשעבר, שפה אומרים משהו, שם פולטים משהו וכמובן שזה מאתגר בצורה קיצונית. פה כמובן נדרשת אחריות. ואז שואלים איפה הצנזורית, אבל אין מה להאשים את הצנזורית בעניינים הללו, כמובן. כל אחד צריך לנהוג באחריות בתחומו".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר: "סימה הפגינה רמה מקצועית, אחריות, ממלכתיות ושכל ישר. הבחירה באריאלה היא הערכה גדולה כלפיה, ואני בטוח שתעשה את התפקיד באחריות ובמסירות".

אל"מ אריאלה בן אברהם התגייסה ב-1988, ומילאה בו שורה של תפקידים מגוונים, בהם קצינת ת"ש וח"ן זרועית וראש תחום דוברות וקשרי חוץ בזרוע. בשנת 2003 מונתה לראש ענף תקשורת בדובר צה"ל וראש ענף ההסברה של פיקוד העורף. בשנת 2011 הועלתה לדרגת אלוף משנה ומונתה לראש מחלקת תקשורת בדובר צה"ל, ובשנת 2014 קיבלה מינוי נוסף כסגנית דובר צה"ל.
צנזורה צבאית יעלון ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד