כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

קריאת קודש מה'מועצת': להחרים עסקים מחללי שבת

פרסום ראשון: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל פרסמה קריאה ושורה של תקנות למאבק בחילולי השבת: להחרים עסקים מחללי שבת, להימנע מפרסומם, לחדש קבוצות של 'מזהירי שבת' ועוד • המועצת שיגרה מכתב בנושא לחברי הסיעות העירוניות

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' פרסמה תקנות הנוגעות לשמירת השבת.

ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה בסוף השבוע שעבר, עסקה בין היתר גם בנושא חילולי השבת ברחבי הארץ.

לאחר ששמעו את סקירת נציגי הוועדה למען השבת והנציגים החרדים מהערים בהן יש חילולי שבת, פרסמה מועצת גדולי התורה קריאת קודש המתפרסמת כאן לראשונה.

"דאבה נפשנו אודות הפרצות החמורות בחומת השבת שנתרבו לאחרונה בערי ארצנו הקדושה", פותחת הקריאה, "חלולי שבת בפרהסיא בפתיחת עסקים, מסעדות מרכולים וקיוסקים ומרכזי קניות וכדו' באופן ובהיקף שלא היו עשרות שנים; וכך גם ריבוי חלולי השבת במה שהם קוראים מקומות התרבות - ולאחרונה גם בגיבוי ועידוד חלק מהרשויות המקומיות, שאף מבקשים לשנות חוקי עזר כדי לפגוע בקדושת השבת באזורים מסוימים של העיר; ועוד זאת הגדילו, שיש גם הכופים על יהודים לפתוח את עסקיהם בשבת קודש וקונסים את שומרי השבת".

"כל אלו הינם חלול ה' נורא ואיום, וכבר אחז"ל כל המשמר את השבת כאילו מקיים כל התורה וכל
המחלל את השבת כאילו כפר בכל התורה כולה. ועלינו להזהר ולהזהיר ולמחות בכל מי שיש לו שייכות לזה, ולנהל מערכה בכל הדרכים העומדות לרשותנו, כדי למנוע מאחינו בני ישראל להתכחש ליסוד אמונתנו שבת קודש, ולחבל בכרם בית ישראל אשר יסוד קיומו היא שמירת השבת".

"אשר על כן, הננו פונים ומפצירים בכל לשון של בקשה, מכל מי שבידם למנוע חלולי השבת - לעשות כן בכל יכולתם, ובל נראה חלילה כבלע את הקודש".

"זה לעומת זה עשה אלוקים, ועלינו מבית, לתקן תקנות ולחזק גדרים בשמירת שבת, כדי לעורר רחמי שמים, ובוודאי שלא לשתף פעולה ח"ו עם כל אלו הגורמים לחלולי השבת הקשים, בתקוה ובתפלה שישובו מדרכם. והננו קוראים בזאת לעם מקדשי שביעי, ליהודים שומרי שבת בכל מקום
שהם:

"א. להמנע מלרכוש במרכזי קניות ובחנויות שפועלות בשבת או שהן שותפות לרשת הפועלת בשבת – גם אם החנות היחידה הזו שומרת שבת.

"ב. להמנע מלבקר במקומות הפועלים בשבת – טיולים ופעילויות וכדו'.

"ג.לעשות תוכניות ביטוח ופנסיה רק בחברות הביטוח המבטיחות כי בכל הנוגע לכספי הלקוח והשקעותיו לא יהיו חששות של ריווח ממעשה שיש בו חילול שבת או מאיסורי תורה אחרים.

"ד.להקים בכל עיר ועיר ועדות לענייני שמירת השבת, שיטפלו בפרצות בחומת השבת המתחדשות בעירם. ויפרסמו את המקומות הפועלים בשבת כדי שלא לשתף עמם פעולה.

"ה.עיתונים ואמצעי פרסום המגיעים לציבור החרדי לא יפרסמו מקומות הפועלים בשבת, או קשורים לרשת הפועלת בשבת.

"ו.לחדש את קבוצות "מזהירי השבת" שהיו נהוגות מקדמת דנא, חבורות אנשים ההולכים מדי עש"ק לשכנע בדרכי נועם בעלי חנויות הפתוחים בשבת לסגור חנויותיהם.

"לקראת ימי ראש השנה הבעל"ט בהם נמליך את הבורא יתברך על העולם כולו, תעמוד לכלל ישראל זכות שבת קודש, יסוד האמונה ומקור הברכה, להוושע ולהתברך בכל מילי דמיטב ולהפקד בכתיבה וחתימה טובה, ולקירוב הגאולה כמו שאחז"ל "אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות מיד היו נגאלין".



המכתב לחברי הסיעות העירוניות
תוך כך, מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן, שיגר מכתב לנציגי אגודת ישראל ברשויות המקומיות ובו הודיע כי, "חברי מועצת העיר של אגודת ישראל יעמידו את נושא פירצות השבת בערים בין הדברים שבראש סולם העדיפויות ויטפלו בכך בהתאם בכל הדרכים העומדים לרשותם".

עוד הוסיף כי, "חברי מועצת העיר של אגודת ישראל יעמדו בקשר עם וועדת הרבנים לעניני השבת בכל הדברים הנוגעים לקדושת השבת בעיר וישתפו פעולה בכל הנוגע לשמירת חומות קדושת השבת. חברי מועצת העיר של אגוי ייצרו קשר עם שאר החברים במועצת העיר המאמינים בה׳ לשכנעם לפעול במשותף למען הצלת השבת בעיר שהיא יסוד האמונה ומקור הברכה"

כזכור מועצת גדולי התורה התכנסה בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' על פתיחתו של מתחם הקולנוע הענק 'יס פלנט' בירושלים בשבת.



מועצת תקנות שבת מזהירי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד