ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בית המשפט חייב את הסמינר הישן לקבל את הבנות - עוד היום

הנהלת הסמינר עתרה למחוזי נגד קבלת הבנות ובית המשפט הכריע - הבנות יתקבלו באופן מיידי; נדון בעתירה במועד אחר בשבועיים הקרובים • עו"ד צברי מטעם הסמינר: "נודיע לבנות כבר היום שהן מתחילות את שנת הלימודים"

מנהלי הסמינר הישן ישראל לוין ויעקב מנדלסון עם עורך הדין מחוץ לבית המשפט.
מנהלי הסמינר הישן ישראל לוין ויעקב מנדלסון עם עורך הדין מחוץ לבית המשפט.


סערת סמינר הישן מגיעה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים - הדיון נערך על עתירה שהגיש "הסמינר הישן" בראשות הרב ישראל לוין שמסרב לקבל 21 בנות לשנת הלימודים הבאה, לאחר ששובצו על ידי משרד החינוך ואגף החינוך בעיריית ירושלים, ודורש לבטל את השיבוץ.

(עדכון 11:20) סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך בעיר צביקה כהן מגיב להחלטת בית המשפט: "זהו יום בשורה לתלמידות הירושלמיות. בסיעתא דשמיא הגיע הקץ לסבל של ההורים והתלמידות. נמשיך להילחם על כל ילד וילדה".

(עדכון 9:15) בית המשפט דחה את הבקשה לצו ביניים וחייב את הנהלת הסמינר לקבל את הבנות באופן מיידי, וידון בעתירה עצמה במועד אחר. עו"ד צברי מטעם הסמינר הישן אמר - "אנחנו נודיע לבנות כבר היום שהן מתחילות את שנת הלימודים".

לטענת הסמינר הישן מדובר ב"בעיית צפיפות נוראה" בסמינר וזה נוגד את החלטת שר החינוך נפתלי בנט שהוביל מהלך להפחתת תופעת הסרדינים בבתי הספר ברחבי הארץ.

גורם במשרד חינוך אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "טענת הסרק של צפיפות בסמינר הישן לא מתקבלת על הדעת, מדובר באפליה לשם אפליה והגיע הזמן לעשות סדר. משרד חינוך לא הגננת של מנהלי הסמינרים. אם לא יתעשתו נצטרך לפעול בדרכים שהחוק קובע".

כזכור, ביום חמישי האחרון חשף 'בחדרי חרדים' את מכתב הזימון לשימוע טרם שלילת רישיון שנשלח על ידי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, למנהל הסמינר הישן הרב לוין, השימוע צפוי להיערך ביום חמישי השבוע.

יצויין כי בשאר הסמינרים בעיר ירושלים סודרו הבנות על ידי אגף חינוך החרדי בעיריית ירושלים בראשות צביקה כהן, שפעל רבות למען סידור הבנות לקראת פתיחת שנת הלימודים.
סמינר ישן לוין ירושלים לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד