ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

הירש: "ההתקפות על ראש אגף החקירות - לא מטעמי"

המועמד לתפקיד המפכ"ל ממשיך לספק כותרות - לאחר שעורך דינו תקף את ניצב מני יצחקי, הוא מתנער מהדברים

הירש: "ההתקפות על ראש אגף החקירות - לא מטעמי"
תא"ל גל הירש צילום: יח"צ


המועמד של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה, מתייחס לסערה שהחל פרקליטו, בעניינו של ניצב מני יצחקי שגרם ליועמ"ש להתייחס למידע שהגיע מהרשות לאיסור הלבנת הון.

"אני מבקש גם להבהיר חד משמעית כי כל טענה כנגד המשטרה או אגף החקירות והעומד בראשו, ניצב יצחקי אינה על דעתי ולא נמסרה מטעמי!" כותב הבוקר גל הירש.

עורך דינו של המפכ"ל המיועד, דרור ברוטפלד, רמז אתמול (א') בראיון לגלי צה"ל כי ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי משתמש בעיתוי פרסום החשדות לכאורה נגד הירש, כדי לטרפד את המינוי בשל קשריו עם מועמדים אחרים לתפקיד.

"אם היו דברים אצל מני יצחקי שהוא לא טיפל בהם, והוציא אותם רק עכשיו כאשר גל הירש אמור לשמש כמפכ"ל המשטרה, צריך לבדוק מה האינטרסים ומה הקשרים שלו עם אותם ניצבים בדימוס", אמר, "מדובר בניצבים בדימוס בעלי אינטרסים שפועלים נגד החלטת השר ארדן. הם מגיעים לכל ערוצי התקשורת עם דף מסרים".

בעקבות הראיון, הבהיר אתמול היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי המידע הגיע "מגורם אכיפה אחר ולא מפנייה של משטרת ישראל". על פי הודעת משרד המשפטים, בעקבות פניית ארדן, שביקש לבדוק את המינוי, ביקש היועהמ"ש מראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי להעביר לעיונו חומרים המצויים ברשות המשטרה, היכולים להיות רלוונטיים למינוי.

"ראש אגף החקירות והמודיעין פעל כמתחייב, והעביר חומר כאמור לעיון היועץ המשפטי לממשלה, בהתאם לבקשה", הבהירו וניקו את שמו.

בהודעתו של הירש הבוקר הוא כותב "אנחנו מדינה דמוקרטית, המשטרה חייבת להעניק כל סיוע נדרש ליועץ המשפטי לממשלה בבדיקתו את המינוי ואני בוטח ביושרתם של האנשים ובנקיון התהליך". הירש אף מתייחס לגל שמתנהל נגדו "מסע השמצות והדלפות שונות לתקשורת גורמות נזק לשמי הטוב, לכך אני רגיש ועל כך היתה התרעומת".

ביום שישי הקים היועץ המשפטי צוות שבודק מידע בעניין פעולת החברות האזרחיות של גל הירש, והוא אמור להגיש בקרוב את המלצותיו ליועץ המשפטי לממשלה - בעקבות כך, הוארכה כהונתו של ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו ב-45 ימים נוספים.

המידע שנבדק בלשכת היועמ"ש, נוגע לחקירות של ה-FBI בעניין חברות ששמו של הירש נקשר בהן, ופרטים על חיקור דין שביקשה ממשלת גאורגיה מישראל. עורך דינו של הירש דוד ברודפלד אמר כי מדובר בהמצאה ואין חקירה שמתנהלת נגד הירש.

"הבעתי נכונות מלאה להתייצב למשימה מתוך הערכה ואהבה לאנשי משטרת ישראל והכרה בחשיבות הגדולה של הארגון ומשימותיו" כתב הירש הבוקר.
גל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד