י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רכסים מזועזעת: "הטלפון האחרון - למשרד החינוך"

שעה קלה אחרי שהתבשר כי בתו לא תתקבל לבית הספר בית יעקב ברכסים, נמצא תושב העיר ירוי וללא רוח חיים • מחותנו מאשים בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הוא רצה נחת מהילדה האחרונה. בודקים רק בציציות של הבנות הספרדיות"

רכסים מזועזעת: "הטלפון האחרון - למשרד החינוך"
נרות נשמה צילום: באדיבות המצלם


האם אי קבלת ילדה לבית הספר גרמה לאובדן חיים?

שעות לאחר שאב קיבל את הידיעה כי בתו לא תתקבל לבית הספר 'בית יעקב', הוא נמצא ירוי וללא רוח חיים בגינה ציבורית בסמוך לבית הכנסת ברכסים שבצפון.

בשעות הערב אמש (א) נערכה הלוויתו, כאשר המוני התושבים משתתפים באבל המשפחה. כבר קודם הלוויה פנו ל'בחדרי חרדים' גורמים במשפחה, שטענו כי האירוע התרחש בשל אי קבלת הבת לבית הספר. בהמשך הערב, בהלווייתו, אמר מחותנו הרב יוסף גיגי: "פרנסי העיר לא יכולים להגיד שידינו לא שפכו את הדם הזה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים אומר הרב גיגי כי "אף אחד לא יכול להכנס לחדרי ליבו, לדעת מה הגורם. אבל אין שום ספק, שבאותו בוקר שקיבל את הבשורה שבתו לא מתקבלת לבית הספר, הוסיף אש למדורה, וגרם צער גדול לבן אדם. אף אחד לא יכול לומר שידיו לא שפכו את הדם הזה".

האב, רצה להכניס את בתו לכיתה א' בבית ספר בית יעקב המקומי בהנהלת הרבנית ברנשטיין. אולם משם הגיעה תשובה שלילית. המועצה שיבצה את בתו לבית הספר 'אור חדש'. "מדובר בבית ספר של בעלי תשובה, חילונים ודתיים תושבי האיזור שרוצים להתחזק, לא מדובר בבית ספר לחרדיות", אומר הרב גיגי.

"נכון, אנו לא יכולים לקבוע מדוע ולמה הוא עשה זאת, אך 'הטלפון האחרון' שהיה לפני שעשה את המעשה, היה למשרד החינוך", סיפר אחד מחתניו לרב גיגי.

"אחד החתנים אמר לי שלפני כחודש, ביקש המנוח לעזוב את רכסים לדירה במקום אחר, בגלל הבעיות בקבלה לבית הספר. אני לא אומר שזו 'הסיבה', אבל אין אף אחד שיכול לומר שהדבר הזה לא הוסיף לו צער בנשמה שלו".

לדברי המשפחה, "מדובר בבתו האחרונה, הוא רצה לראות אותה פורחת, משגשגת בלימודים. אם היה רוצה שתלמד באור חדש, לא היה זקוק לאיש, הוא רצה נחת מהילדה. אשתו עובדת בגנים של הקהילה הליטאית בעיר, מעניין שרק בנות ספרדיות הולכים לבדוק בציציות שלהן".

"במהלך ההלוויה ניגשו אלי אנשים, והודו לי על הדברים שאמרתי" אומר הרב גיגי, לדבריו, הוא שמע עוד כמה סיפורים של אפלייה על רקע עדתי, שכעת צפו ועלו.

מהמועצה המקומית רכסים נמסר בתגובה: "אנו המומים ואבלים מהאירוע המצער שאירע ביישוב ומשתתפים באבלה של המשפחה שהינה מוותיקי וחשובי היישוב. עם היוודע דבר האסון הורה ראש המועצה הרב יצחק רייך למחלקות המועצה השונות להעמיד לרשות את המשפחה את כל הסיוע הדרוש.

"באשר לטענות כאילו הסיבה לאסון היא אי שיבוצה של הבת בבית ספר, הילדה שובצה בבית הספר 'אור חדש' של החינוך העצמאי ביישוב ומקומה בשנת הלימודים תשע"ו מובטח. המועצה המקומית רכסים אינה מפעילה ואינה מבצעת רישום לבתי הספר ביישוב שהינם בתי ספר פרטיים, ובאישור משרד החינוך אנו מתערבים רק אם תלמיד לא התקבל לאף אחד מבתי הספר".
13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 101 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד