י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שעת אפיה: טיפים לרכישת תנור

נשים צדקניות כבר עמלות על ההכנות לקראת ראש השנה: אופות, מבשלות ומקפיאות • אם את זקוקה לתנור חדש זה בדיוק הזמן לקבל מדריך מושלם מהמומחים של 'אלקטרה'

שעת אפיה: טיפים לרכישת תנור
יחצ


השוק מציע מגוון כל כך רחב של תנורים, שלפעמים אני מרגישה שמה שנאפה לי זה המוח. ההתייעצוח, השוואה, בדיקה, שוב השוואה. אצל האחת התנור הספציפי מושלם ואצל השניה הוא בכלל לא נחשב למשהו מיוחד - אז איך יודעים מה כן ומה לא? זו בדיוק הסיבה למדריך של 'אלקטרה'- מוצרי צריכה.

טכנולוגיות מיוחדות ותוכניות
בראש ובראשונה, חשבו על עצמכם – האם אתם אנשים שתעשו שימוש במגוון רחב של תוכניות המותאמות לסוגי אפיה ובישול שונים, או שבסופו של דבר תשתמשו בתוכנית אחת בלבד? בשוק קיימים תנורים עם מגוון רחב מאד של תוכניות וטכנולוגיות חדשניות אשר יכולים להקל עליכם את הפעולה ולהביא לתוצאות טובות יותר. אולם, אם אתם אנשים שמעדיפים להשתמש בתוכנית אחת או שתיים מוכרות, חבל להשקיע בתנור מתקדם וניתן לבחור דגם פשוט יותר. אגב, אם אין לכם סבלנות לחשוב על התוכנית המתאימה, ישנם דגמים אשר מציעים תוכנית אוטומטית שמבצעת את הפעולות בעצמה על פי סוג המזון ובדרך המיטבית ביותר. שווה לשקול רכישה של תנור עם תוכנית כזו.

קטגוריית התנורים מתחלקת לשני סוגים עיקריים: תנורים עומדים משולבים הכוללים כירת גז בחלק העליון ותנור אפייה בחלק התחתון והתנורים הבנויים (Built in) ללא כיריים המיועדים להתקנה בתוך ארונות המטבח . הבחירה בין השניים היא גם נושא של מקום במטבח וגם של עיצוב. בתחום התנורים המשולבים, ניתן למצוא דגמים ברוחב שונה מ – 60 ס"מ (סטנדרט) עד לרוחב של 1 מטר שיאפשר אפיית כמויות גדולות.

שני סוגי התנורים מאופיינים לפי שלוש קטגוריות עיקריות:
• תנור טורבו סטטי: תנור ללא מאוורר פנימי.

• תנור טורבו פסיבי: דומה בפעולתו לתנור הסטטי בתוספת מאוורר פנימי המפזר את החום בצורה שווה לכל חלקי התנור מתאים לאפיית עוגיות ולקבלת השחמה זהה בכל חלקי התבנית.

• תנור טורבו אקטיבי Multisystem)): תנור המכיל את הפסיבי והסטטי ובנוסף גם גוף חימום נסתר המאפשר לאפות מספר תבניות במקביל – המומלץ ביותר.

יש שני סוגים של שעוני זמן, שעון זמן מכאני המאפשר לקבוע זמן בישול או אפייה של עד 120 דקות מקסימום ללא אפשרות להפעלה עתידית (בד"כ בדגמים פשוטים), ושעון זמן דיגיטאלי, המאפשר תצוגת שעון זמן, הפעלה לפרק זמן קצוב, הפעלה עתידית לפרק זמן מסוים, אפשרות לטיימר תזכורת.

דברים שחשוב לדעת ולבדוק בטרם הרכישה:
• יש לבדוק שהתבניות המגיעות עם התנור יהיו עמוקות מספיק, לפחות בעומק של 3 ס"מ.

• תא האפיה: חשוב שציפוי האמייל הפנימי של תא האפייה יהיה באיכות גבוהה ללא תפרים (חיבורים) בחלק התחתון של תא האפייה כדי למנוע קילופים של האמייל והצטברות לכלוך וחלודה.

• רצוי לבחור תנור המגיע עם מסילות לתבניות בשני צידי תא האפייה וזאת כדי למנוע שחיקה של האמייל הפנימי. מסילות טלסקופיות הן הנוחות ביותר לשימוש היומיומי ומצויות בד"כ בדגמים המתקדמים יותר.

• נפח תא האפייה גם הוא חשוב, רצוי לבחור תנור בעל נפח הגדול מ- 55 ליטר אשר יאפשר אפייה או חימום של מספר פריטים במקביל.

• דלת התנור: חשוב שחלקה הפנימי של הדלת יהיה מצופה כולה בזכוכית ללא ברגים כדי לאפשר ניקוי קל ומהיר. ושהזכוכית הפנימית תהיה קלה לפירוק כדי לאפשר ניקוי בין הזכוכית החיצונית לפנימית. ככל שמספר שכבות הזכוכית גדול יותר, רמת הבידוד תהיה טובה יותר.

• החברה היבואנית ונותנת האחריות: תנור הוא מוצר אשר לא מחליפים לעיתים קרובות. לכן חשוב לרכוש תנור מחברה ידועה ואמינה שתוכל להעניק שירות איכותי ואספקת חלקי חילוף למשך 7 שנים מתאריך הרכישה כפי שמתחייב בחוק.

• חשוב לבחור תנור דו תאי ללא חשש בליעה– עם אישור הלכתי המעיד על כך שאין חשש העברה ובליעה בין הבשרי לחלבי . כמו'כ ישנם תנורים המגיעים עם תבניות בצבעים שונים המקלים בהבחנה בין בשרי לחלבי.
תנור טיפים אפיה רכישה רשת שיווק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד