כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

העירעור נדחה: הח"כ לשעבר ייכלא בתום החגים

ח"כ לשעבר סעיד נפאע מסיעת בל"ד הורשע במגע עם סוכן זר ונגזרה עליו שנת מאסר - ערעורו נדחה בבית המשפט העליון

ציחום: Abir Sultan/FLASH90
ציחום: Abir Sultan/FLASH90


בית המשפט העליון דחה את ערעורו של ח"כ לשעבר סעיד נפאע מסיעת בל"ד לאחר שהורשע ונגזרה עליו שנת מאסר בפועל ושישה חודשים על תנאי.

בערב פסח תשע"ד הורשע נאפע, על פי כתב האישום שכלל את העבירות מגע עם סוכן חוץ, סיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב ויציאה שלא כדין למדינת אויב, בשנת 2007.

הרכב של השופטים רובינשטיין, הנדל וזילברטל, דחו פה אחד את טענתו לפיה העובדה שיצאו משלחות לסוריה אף ללא עזרתו, מלמדת על כך שחלקו בארגון לא היה משמעותי. "לפי העדות שנמסר בבית המשפט בנצרת, מלמדת על הדומיננטיות והמרכזיות של המערער בארגון המשלחת".

בית המשפט נתן דעתו לנסיבות מחמירות כי מדובר היה במפגש מתוכנן מראש עם איש בכיר בארגון טרור, סגן מזכ"ל החזית העממית טלאל נאג'י, שהתקיים במדינת אויב, אליה נסע המערער תוך הפרת חוק.

כמו כן, בית המשפט העליון דחה גם את טענתו של סעיד נפאע בדבר אכיפה בררנית והפליה. השופטים ציינו כי בעניינו לא ננקטה אכיפה בררנית, הואיל והאחרים עליהם הצביע אינם נכללים עמו באותה קבוצת שויון.

סעיד נפאע יתייצב כמתוכנן בעוד כחודש, באיסרו חג שמחת תורה, בבית המעצר ימ"ר קישון, על מנת לרצות את שנת המאסר שהטיל עליו בית המשפט המחוזי בנצרת.
סעיד נפאע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד