י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נוסעים לאומן? ארה"ב מזהירה מחטיפות וגניבות

השגרירות האמריקאית באוקראינה פרסמה אזהרה משהות בחלק מהמדינה, ועדכנה כי מקרי שוד וגניבה מצויים באיזור

המהומות באוקראינה
המהומות באוקראינה


שגרירות ארה"ב בקייב שבאוקראינה פרסמה אתמול (ב') אזהרה לאזרחי ארה"ב המתכוננים לבוא לאומן לראש השנה.

באזהרה שהתפרסמה התבקשו בעלי אזרחות אמריקאית לא לנסוע לאזור האי קרים, לדונייצק ולווהנסק, ולנקוט אמצעי זהירות מיוחדים כשהם מבקרים באודסה, שכן מחוזות אלו עדיין נשלטים על ידי הבדלנים הרוסיים שהשתלטו על האזור והקימו מחסומי בדיקה בלתי חוקיים בצמתי הדרכים, בהם מעוכבים נוסעים, כביכול לבדיקה, ובמקרים רבים הם נחטפים, במיוחד כשמדובר בתיירים אזרחי ארה"ב.

"עימותים אלימים בין הבדלנים לבין הכוחות האוקראיינים באזור, הפכו לשכיחים, והותירו אחריהם אלפי פצועים והרוגים מקרב האזרחים", נאמר במנשר. בהמשך קוראת השגרירות לבעלי אזרחות אמריקאית לשמור על פרופיל נמוך, כדי לא להפוך לקורבן פשע, שכן, בדיווחים שדיווחה ממשלת אוקראינה לאחרונה נאמר כי נרשמה עליה ניכרת במקרי הפשע והאלימות, ואזרחי ארה"ב הפכו מטרה לכייסים, ולשודדי טלפונים סלולאריים וכרטיסי אשראי.

שגרירות ארה"ב באוקראינה מקבלת מדי יום תלונות של אזרחים שנגנבו. במנשר שפרסמה השגרירות נאמר כי ברוב מקרי השוד לא הססו השודדים להשתמש באלימות נגד המתנגדים. וכי "יש להיזהר מגניבת זהות אלקטרונית ולכן מוזהרים אזרחי ארה"ב לא להשתמש בכרטיסי אשראי אלא בכסף מזומן, ובמקרה הצורך להשתמש בכספומט שבסניפי הבנקים, אך להיזהר מכספומטים שממוקמים בתחנות דלק ובחנויות הנוחות".

עוד מוזהרים האמריקנים באוקראינה, כי חשוב מאוד לשמור על הדרכון, ובמקרה של גניבת הדרכון או אובדנו יאלצו האזרחים להגיע לשגרירות בקייב, עם 135 דולר עבור דרכון חילופי.
אוקראינה אומן נסיעה אזהרה דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד