י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לראשונה: כתב אישום נגד תוקף חייל חרדי

כתב אישום ראשון הוגש נגד אהרן צבי קורלנדסקי שתקף חייל חרדי בירושלים • צעק לשוטרים: "דאעש יחסל אתכם"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


תקדים: לאחר כשלוש שנים של הסתה ואלימות נגד חיילים החרדים, הוגש כתב אישום נגד אהרן צבי קורלנדסקי בן 34 (אב לחמישה), בגין תקיפה והעלבת חייל חרדי לפני כשבועיים, בבית כנסת בירושלים.

חייל חרדי במדים, התפלל לפני כשבועיים יחד עם אביו תפילת ערבית בבית הכנסת 'בית ישראל' בשכונת עזרת תורה בירושלים.

על פי כתב האישום, קורלנדסקי החל לצעוק לעבר החייל "חרדק חרדק, תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה?", תוך שהוא מסית את שאר המתפללים נגד החייל. ואכן מתפללים נוספים החלו לצעוק "חרדק חרדק" לעבר החייל.

בשלב מסויים, על פי כתב האישום, אחד המתפללים התקרב לחייל וניסה לצלם אותו באמצעות הנייד (הכשר?) שברשותו, כאשר החייל מבקש שוב ושוב שיחדל ממעשיו.

קורלנדסקי לא הסתפק בכך, והיכה את החייל באגרופים באזור החזה, וגם ניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו. אביו של החייל ניסה לו, אך אלו הכו גם את האב ולא איפשרו לו להגן על בנו.

אחד המתפללים בבית הכנסת, שהזדעזע למראה התקיפה, סייע לחייל ואביו על ידי הרחקת התוקפים. גם אז, המשיך קורלנדסקי לתקוף את החייל תוך שהוא מניף את ידיו ובועט לעברו. לאחר שהתוקף שמע כי החייל הזמין משטרה, הוא ברח מהמקום.


הפגנה הערב בסמוך לבית הכנסת, על מעצרו של קורלנדסקי

קללות בחדר החקירות
בשבוע שלאחר התקיפה, ביום שני בבוקר החשוד בתקיפה התייצב בתחנת המשטרה לאחר שזומן ערב קודם. בחקירתו, הכחיש את תקיפת החייל וטען כי מדובר בחיסול חשבונות של אחר האנשים שסייע לחייל. בסיום חקירתו של קורלנדסקי בתחנת המשטרה, החל לצעוק לעבר החוקר משה חזי תוך שהוא מעליבו "שטן, משטרה של עמלקים". למרות בקשת החוקר כי יחדל ממעשיו, המשיך הנאשם להעליב את החוקר "שישלמו לו ושיראה מה זה, והלוואי ודאעש יבואו למדינה וימחקו אותם".


החייל מחוץ לבית הכנסת לאחר שהותקף

למשמע הצעקות הגיע למקום קצין החקירות אייל העברי ופנה לנאשם לברר את סיבת התנהגותו, בתגובה החל קורלנדסקי לקלל גם את הקצין ולהעליבו: "נאצים עמלקים, היום לא תישארו בין החיים, משטרה של עבריינים אלוקים ישלם לכם".

קורלנדסקי פנה לחוקר ואמר לו "אפס, דפוק". קצין החקירות שחר יערי שנכח במקום ביקש אף הוא מהנאשם להירגע ולדבר בנימוס לחוקר, אך בתגובה הוא קם מכיסאו, ונצמד לקצין יערי, הקצין העברי שהבחין בכך, ביקש ממנו לחזור ולשבת אך זה סירב, והקצין העברי ניסה להרחיק את הנאשם מהקצין יערי לכיוון הכיסא. בתגובה החל הנאשם להתפרע, הקצין אחז בקורלנדסקי, ובתגובה הדף את הקצין לעבר קיר גבס שניזוק.

יום לאחר מעצרו (ג') הובא לבית המשפט השלום בירושלים, שם השתולל וכפר בסמכותו של בית המשפט, אולם למרות זאת הסכימה השופטת מרים קסלסי לשחררו למעצר בית תוך הפקדה כספית וערבות.

המשטרה התנגדה לשיחררו והשופטת עיכבה את ביצוע השיחרור ולמחרת הוארך מעצרו ב-24 שעות נוספות. במהלך אותם יומיים נערך מסדר זיהוי, שם זוהה הנאשם ע"י החייל. ביום חמישי, התנהל דיון נוסף אצל השופטת דורית פיינשטיין, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו שוב ב-24 שעות נוספות, בטענה כי הראיות נגד קורלנדסקי התחזקו וקיימת מסוכנות גבוהה לשיחרורו.


החייל מחולץ ע"י אנשי משטרה

במהלך הדיונים בבית המשפט, טענו באי כוחו של הנאשם, כי קורלנדסקי לא תקף - אך אכן צעק. לדבריהם "אין בחוק שום בעייה בזה שמישהו צועק חרדק". השופטת לא השתכנעה, ואמרה כי קיים חשד סביר כי קורלנדסקי אכן תקף והאריכה את מעצרו עד ליום שישי.

בדיון שנערך למחרת המשטרה הגישה הצהרת תובע עם בקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. השופטת נעתרה חלקית ודרשה שכתב האישום יוגש עד ליום שני (שלשום).

בכתב האישום נכתב "במעשיו האמורים, תקף הנאשם בצוותא עם אחרים, עובד ציבור (חייל, א.ש.) שממלא חובה או תפקיד המוטלים עליו על פי דין או מי שנותן שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור, והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף. העליב בתנועות, במילים או במעשים עובדי ציבור (אנשי משטרה א.ש.) כשהן ממלאים תפקידם, ועשה מעשה בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק".

עו"ד שחר מלול, סגן לפרקליטת מחוז ירושלים, שהגיש את כתב האישום, ביקש לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים בתיק העיקרי שמתנהל נגדו. את בקשתו נימק בכך שנגד הנאשם קיימות ראיות לכאורה להוכחת האישום המיוחס לו, ובכללם עדות המתלוננים ועדויות השוטרים.

בנוסף, נגד קורלנדסקי מתנהלים שני הליכים פליליים נוספים: בשנת 2009 הוגש כתב אישום נגדו שמייחס לו עבירות של התפרעות והעלבת עובד ציבור. הנאשם לא אותר, התיק הושהה. לאחר שאותר וזומן לבית המשפט, לא התייצב לדיון, ובאלול תשע"ד כב' השופט שמעוני הורה על צו הבאה נגדו. בנוסף, בבית משפט השלום בבאר שבע הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של הסגת גבול פלילית, העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

בניגוד לנכתב בכתב האישום, קורלנדסקי טוען כי היה אזוק עת שהה בחקירה במשטרה, כך שלדבריו לא היה יכול לתקוף את החוקרים והשוטרים כפי שנכתב בכתב האישום, והוא הוכה על ידיהם, וכתוצאה מכך גם נפער חור בקיר גבס. לבקשת באי כוחו, השופטת דרשה כי התיק יועבר למח"ש.

יצויין כי שרת המשפטים ח"כ איילת שקד, יזמה לפני מספר שבועות מפגש עם פרקליט המדינה וגורמים בחברה החרדית החשופים להסתה וביקשה שהנושא יטופל ביסודיות. ואכן הפרקליטות נרתמה לנושא וכל הסתה נגד המתגייסים מדווחת ונבדקת.
חרדק צהל חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד