י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת המצעד: 3 קצינים יודחו; נזיפה לאדרי

דו"ח בדיקת מחדלי המשטרה במצעד: יודחו 3 קצינים בכירים • נזיפה למפקד מחוז ירושלים צ'יקו אדרי

פרשת המצעד: 3 קצינים יודחו; נזיפה לאדרי
פלאש 90


חודש אחרי שישי שליסל רצח את שירה בנקי ז"ל במהלך מצעד התועבה בירושלים, קיבל השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את דו"ח בדיקת מחדלי המשטרה במצעד.

מסתמן, כי הוועדה שמונתה לחקור את הכשלים, תמליץ להדיח שלושה קציני משטרה בשל חלקם במחדל. על פי הפרסום של משה נוסבאום כתב המשטרה בערוץ 2, ההמלצה היא להדיח את מפקד מרחב מוריה תנ"צ קובי דוידיאן, קצין המודיעין של מחוז ירושלים וראש הזרוע המבצעית בימ"ר. כלפי מפקד מרחב ציון תנ"צ אפי חביביאן, ההמלצה היא לנזיפה.

מעבר להמלצות על הדחת קציני המרחב, והערה פיקודית למפקד המחוז ניצב צ'יקו אדרי, יש גם המלצה להעמיד לדין משמעתי קצין בחטיבת המודיעין במשטרה הארצי במשטרת ישראל בדרגת רפ"ק.

הוועדה לבחינת אירועי הרצח במצעד, בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק, סיימה את עבודתה כבר לפני כשבועיים והגישה את החומרים, המסקנות וההמלצות, בפני השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אך הוא דרש בדיקה נוספת. היום (ד') הוגשו ההמלצות המחודשות.

יצויין, כי מדובר בהמצלות בלבד, ולא בהכרח כי הן יבוצעו. באם יודיע מחר (ה') השר ארדן כי הוא מאמץ את המלצות הוועדה, הקצינים הנ"ל יוזמנו לממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו שם יציג להם את המלצות הוועדה בעניינם. יחד עם זאת, גם לאחר ההחלטה, יוכלו הקצינים לערער על כך.



מדיוני הוועדה עולה כי שמו של הדוקר ישי שליסל, שדקר למוות את שירה בנקי (17) במהלך המצעד וניסה לרצוח שישה נוספים, הוזכר לפני הרצח אך לא עקבו אחריו.

ביקורת הועברה על משטרת ירושלים, שלא נערכה כראוי לקראת המצעד; לישי שליסל מי שביצע דקירה במהלך המצעד ב-2005, לא הוצמד מעקב למרות ששוחרר שבועות בודדות טרם המצעד למרות שהוא מעולם לא הביע חרטה על מעשיו; שליסל פרסם מודעות בעיר מגוריו מודיעין עילית, שם כתב כי "חובה על כל יהודי למסור למסור את נפשו למכות ולמאסר ואפילו לסכנה" כך ציין בכתב ידו במכתב שנחשף לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים'.

כמו כן, שליסל התראיין 'לקו נייעס' כמה ימים לפני המצעד, ואמר בצורה נחרצת "חייבים לעשות הכל לשבש".
ישי שליסל שירה בנקי מצעד הגאווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד