י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו: רכב השטח החדש של צבא ארה"ב שיחליף את ה"האמר"

הכירו את האושקוש JLTV - מי שיחליף את ה"האמר" האגדי ■ מחיר יחידה של האושקוש נע בין 260 אלף דולר ל-460 אלף דולר כשהוא מזווד לחלוטין

  • י"ח אלול התשע"ה
רכב צבאי של אושקוש / צילום: יחצ
רכב צבאי של אושקוש / צילום: יחצ




הכירו את האושקוש JLTV, רכב השטח החדש של צבא ארצות-הברית ומי שיחליף את ה"האמר" האגדי והוותיק. JLTV - ראשי-תיבות Joint Light Tactical Vehicle - נחשב ליעיל יותר מה"האמר" כמעט בכל הספק, החל מאיכות המיגון, דרך יכולת העברות, ביצועי המנוע ועוד.

החלפת ההאמר צפויה להיות בשלבים, כשבשלב הראשון יוחלפו כ-17 אלף רכבים בשווי של 6.7 מיליארד דולר.

אם האושקוש יוכיח את עצמו, הוא צפוי להחליף את כל צי האמרים בצבא ארצות-הברית המונה כ-140 אלף כלי רכב ולנפח את שווי העסקה לכ-30 מיליארד דולר.

מחיר יחידה של האושקוש המדובר נע בין 260 אלף דולר ל-460 אלף דולר כשהוא מזווד לחלוטין. ככל הנראה יחידת ההנעה צפויה להגיע מג'נרל מוטורס בדמות מנוע V-8 בנפח 6.6 ליטרים עם הספק של כמעט 400 כוחות סוס.

בניגוד להאמר הקשיש שזכה במרוצת השנים להתאמות כאלה ואחרות בהתאם לצרכים מבצעיים של היחידות השונות, האושקוש נבנה בבסיסו למגוון גדול של אפשריות זיווד ודרישות מבצעיות.

רכב השטח הטקטי של חברת אושקוש והזכייה במכרז תספק לחברה שקט כלכלי עד לשנת 2040 לפחות, כמו גם תעסוקה נוספת בעתיד, שכן כל רכב שנרכש על-ידי צבא ארצות-הברית זוכה באופן אוטומטי לעניין רב גם בצבאות נוספים בעולם, ויש סבירות גבוהה שבעתיד הרחוק גם ישראל הקטנה תקבל טעימת אושקוש קטנה, אחרי שתהנה מגל עודפי ייצור של האמרים שיצאו משרות צבא ארצות-הברית.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד