כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אור ירוק קוראת לסגור כביש בו ארעה תאונה קטלנית

מדובר בכביש המוביל למחצבה בשפרעם. עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. אילו המדינה הייתה מטפלת בכביש זה, גם אם הנהג היה עושה טעות, היא לא הייתה עולה לו בחייו"

אור ירוק קוראת לסגור כביש בו ארעה תאונה קטלנית


מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה חקירה מיוחדת לבדיקת תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה בליל ה- 29 למרץ 2015 בשפרעם, בה נהרג נער כבן 17 שנהג ברכב ונפגעו עוד שלושה צעירים שהיו עמו ברכב. התאונה התרחשה כאשר הנהג שנהרג הסיע את שלושת חבריו ומסיבה לא ברורה איבד שליטה על הרכב, פגע בעץ והתהפך. ככל הנראה, לנהג הרכב הצעיר לא היה רישיון נהיגה.

על פי הדוח, התאונה התרחשה בכביש ללא שם או מספור הנמצא בשטח עיריית שפרעם. הכביש יוצא לכיוון צפון מכיכר המחברת כביש ראשי בתוך שפרעם המקביל לכביש הראשי 79 ומצוי בחלקו המזרחי של העי שפרעם. אורכו של הכביש הוא כ- 2.5 ק"מ והוא מוביל ל"מחצבת הנסון". המהירות המותרת בכביש זה הינה 50 קמ"ש.

כותבי הדוח מציינים, מדובר בכביש חד מסלולי בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון וללא שוליים. האספלט של הכביש מסתיים ממש אחרי הקו הצהוב של השוליים ומיד לאחריו במרבית אורכו – שולי עפר צרים מאד, ואחריהם ישנו הר או תעלה או ערימות אבנים גבוהות. בנוסף, הכביש עובר בתוך יערב וחורשות כך שכמעט כל תאונה או איבוד שליטה על הרכב תסתיים בפגיעה באחד העצים המצויים בשולי הכביש.

נקודה נוספת שהועלתה בדוח היא כי בכביש ישנה תנועה בלתי פוסקת של משאיות כבדות הנכנסות ויוצאות מהמחצבה. הבעיה העיקרית בנסיעת המשאיות הללו היא כי הן מושכות אחריהן ענן כבד של עפר ואבק מהמחצבה וגורמות להיעדר שדה ראייה. בזמן גשם המצב מחמיר שכן האבק הופך לבוץ חלקלק.

על פי כותבי הדוח, מבדיקה שערכו נמצא כי בשנים 2010, 2012 ו- 2013 התרחשו שלוש תאונות קטלניות הדומות מאד לתאונה הנוכחית אותה הם חוקרים.

בדוח מצוין, כי בתאריך 19 במאי, כתב מהנדס מטעם המשטרה דוח אודות התאונה בו הוא ממליץ לסגור את הכביש לאלתר בשל התשתיות הבעייתיות שבו כמו היעדר שוליים, היעדר תאורה, היעדר מעקה בטיחות משני צידי הכביש, היעדר צבע בשולי הכביש והימצאות מכשולי בטון בשולי הדרך.

גם כותבי הדוח עבור עמותת אור ירוק מסכימים כי למרות שהנער היה חסר ניסיון בנהיגתו, התשתית הבעייתית והמסוכנת של הכביש היא ברורה ויש לתקן באופן מיידי את המפגעים בו.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. המדינה חייבת לטפל בכל הכבישים המסוכנים שבהם נהרגים ונפגעים בני אדם בתאונות דרכים: להתקין גדר הפרדה בין הנתיבים, להתקין תאורה מתאימה, ליצור שוליים תקינים ובטיחותיים ולהתקין מעקות בטיחות. אילו המדינה הייתה מטפלת בכביש זה, גם אם הנהג היה עושה טעות, היא לא הייתה עולה לו בחייו".
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד