כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שטרן מחמם מנועים: "החרדים עוד יהללו אותנו"

אלעזר שטרן עוד לא נכנס, וכבר הוא פותח פה על המגזר החרדי • צפו בוידאו - פירון מסכם

לפיד, שטרן ופירון במסיבת העיתונאים הבוקר
לפיד, שטרן ופירון במסיבת העיתונאים הבוקר


הבוקר (ד') הודיע שר החינוך שי פירון על פרישה מהחיים הפוליטיים ומהכנסת. את הדברים הודיע במהלך ישיבת סיעת "יש עתיד" הבוקר. במהלך מסיבת עיתונאים סיכם השר פירון את פעילותו הפוליטית, ושטרן - הח"כ הנכנס, סיפק הצצה למה שעומד לפניו בעתיד הקרוב.



פירון פתח את דבריו ואמר "זה לא צעד קל. החברות בבית הנבחרים מרגשת ומעוררת. יש בה כדי להגשים חלום של עם השב לארצו. אני משוכנע שסבי וסבתי זכרם לברכה לא העלו על דעתם שנכדם יהיה חבר בפרלמנט הישראלי, ואפילו שר בממשלת ישראל. ואף על פי כן, אני בוחר לעזוב היום את בית הנבחרים, מקדש הדמוקרטיה, מעוז ההנהגה כדי לחזור לשדה האהוב עלי, שדה החינוך.

"הסכמתי. והייתי שר החינוך. זו הייתה משימה שהיו בה הצלחות וטעויות, הישגים מרשימים וגם כמה כישלונות. הצטרפתי למערכת הפוליטית כי רציתי להיות שר החינוך, לשנות שיח, לעבור ללמידה משמעותית, להוביל את מערכת החינוך למקום של אהבה וחמלה, של שיח והקשבה, ולמצוינות. כן! מצוינות. מצוינות אינה עניין של יחידות לימוד אלא מיצוי כישורים ומתן הזדמנות לכל ילד לממש את איזורי המצוינות שלו.

"ישראל הכניסה עצמה לטרפת של מדידה, פגעה באיכות של ההוראה והחינוך. היא הפכה מורים ומחנכים לקבלני בחינות, ומוני יחידות. שיח חינוכי הומאני, ציוני ויהודי הפכו לחזון נדיר המבוצע בדרך כלל על ידי קבלני משנה של מערכת החינוך. הצלחנו. יחד עם הצוות המקצועי הנפלא של משרד החינוך, מורים, מנהלים ומומחי חינוך – שיננו את השיח.

"את המנגינה הזו איש לא יוכל לעצור. הרכבת עזבה את התחנה. מורים הועצמו, שיטות התחדשו. מי שרוצה לבחון רפורמה חינוכית בשנתיים, יחפש לעצמו תחומי עניין אחרים. חינוך זה לא פודינג, לא אבקה ומים חמים. חינוך זו פעולה איטית ומשמעותית. היא החלה, היא סוחפת אחריה מורים ומנהלים. לא מדובר בפרויקט או תכנית אלא בשינוי קונספציה, בניסיון להפוך את בית הספר לרלוונטי".

פירון הוסיף עוד ואמר לגבי המשך דרכו הלאה - "באתי לפוליטיקה כדי להיות שר החינוך של מדינת ישראל. אני מודע לחשיבותו של הפרלמנט אבל אני זקוק לתלמידים, ללוח ולגיר. צר לי על המילים המליציות אבל חיי קשורות בנפשם של ילדים, בעיניהם של גננות, מורות ומורים, בדיאלוג עם מנהלים. הכנסת היא מקום חשוב, מאוד חשוב, אבל ביתי הוא במערכת החינוך, והחלטתי לחזור הביתה.

"אינני עוזב את החיים הציבוריים. אתמקד בחינוך ורבנות ובמציאת הדרך להנמכת החומות ולפירוק המחיצות. חלק מימי השבוע אחיה בעיר שדרות, בה אסייע לחבר בין חינוך ותרבות. אתרום להכשרת מורי העתיד בישראל, לפיתוחה של מנהיגות מעירה. אעסוק בחינוך, בתרבות וערכים, בכל מה שהופך אותנו להיות יחד".

ח"כ הנכנס אלעזר שטרן אמר אמר במסיבת עיתונאים - "אני מסכים עם שי על הכול. זה לא סוד שאני חוזר לכנסת ברגשות מעורבים. עבדנו הרבה ביחד גם בכנסת הקודמת. אני שמח לחזור ולבוא ליש עתיד. אני חושב שמבחינה אידיאולוגית. כשהיו לי חלומות על פוליטיקה יש עתיד הייתה חלום שלי. אבל בשבילנו שביל הזהב זו דרך ובאמת כשאני אמרתי שאני מסכים עם כל מילה שנאמרה פה זה בדינמיקה הפנימית. חילוקי הדעות שיוצרים את הדבר הנכון. בהיבט הזה ביש עתיד הסתכלתי בקנאה שהייתי במקומות אחרים. השיתוף הנכון הזה והאתגרים שהחברה הישראלית מציבה.

"אנחנו עכשיו יחד מנסים לעשות ביש עתיד. אני מכיר את שי הרבה שנים וניהלנו שיחות על מה אנחנו עושים עם הציונות הדתית. מי שמתעסק רק באיום האיראני לא מבין שהאיום הפנימי שלנו והזהות שלנו ואם לא נצליח לתת מקום לזהות רק למי שלובש כיפה וציצית. אם לא ניתן משמעות יהודית לאיום האיראני לא יהיה על מה לאיים. הרבדים השונים של החברה הישראלית... העלייה מחבר העמים הצילה את מדינת ישראל ומקווה שיחד נמשיך לחבר את הקידום היהודי דתי.

"אני חושב שכשייגמרו ההפגנות בתוך העדה החרדית ידעו שמה שיש עתיד עשתה בכנסת הקודמת הם יצטרכו להגיד הלל. הדברים עצמם מקרבים את החברה הישראלית. הנתונים הולכים ועולים. אנחנו לא באים נגד אף אחד אלא בעד. אם כבר באים לפוליטיקה אז אני שמח שאני בא לפוליטיקה במקום שאפשר לשנות".
פירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד