כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אחרי 63 שנה: יעקב ליצמן הושבע לכהונת שר בממשלת ישראל

לאחר אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ולאחר שהממשלה הצביעה על כך פה אחד - הצהיר יו"ר 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן אמונים לממשלת ישראל, ומונה לתפקיד שר הבריאות • אחרי עשרות שנים - אגו"י שבה לשולחן הממשלה

ליצמן נשבע. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
ליצמן נשבע. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


שר הבריאות יעקב ליצמן: לאחר אישור מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ואישור הממשלה, הצהיר הצהריים (ד') אמונים ח"כ הכנסת יעקב ליצמן, ומונה לשר הבריאות.

ליצמן מונה לשר לאחר שב-63 השנים האחרונות לא כיהן נציג מאגודת ישראל בתפקיד שר בממשלות ישראל.

בהצבעה שמית תמכו 83, ועשרה התנגדו. ח"כ מירב מיכאלי הגיבה ואמרה: "מינויו של השר ליצמן זה התקדמות של מנהל תקין וגם של המפלגות החרדיות. אין לי אלא לאחל שההתקדמות הזו תימשך ובכנסת הבאה תהיה עליית מדרגה ויהיו מועמדות ברשימת הסיעות האשכנזיות".

ח"כ עפר שלח: "התכנסנו כדי לחגוג את המובן מאליו, שסמכות כוללת קבלה פורמלית של אחריות, ומובן מאליו שתפקיד של שר אינו דומה לתפקיד של סגן שר. לכן פנינו לבית המשפט".

כזכור, 'יש עתיד' עתרה לבג"צ כנגד מינויו של יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, בטענה שהדבר גורם נזק למשרד ובעקבות כך קבע בג"צ כי ראש הממשלה חייב למנות שר במשרד.

בעקבות החלטת בג"צ התכנסה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בשבוע שעבר ביום חמישי ואיחד החליטה לאפשר לליצמן להתמנות לתפקיד שר. הנציג האחרון של 'אגודת ישראל' שכיהן כשר היה הרב יצחק מאיר לוין.


ליצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד