כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשיחיסטים נגד מינוי ליצמן: "שר לדבר עבירה"

בביטאון 'בית משיח' מתפרסמת מתקפה חריפה במיוחד נגד מינויו של ליצמן לתפקיד שר הבריאות • בכתבה מצוטטים דבריו של הרבי מחב"ד "דעתי ברורה, שההשתתפות בקואוליציא ועל אחת כמה וכמה, במשרת מיניסטר אסורה בהחלט על פי שולחן ערוך"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בעוד במרבית חוגי אגודת ישראל חוגגים את מינויו של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד רשמי של שר הבריאות, הרי שבחב"ד יש מי שטוענים שמדובר בניגוד גמור לדעתו של הרבי זצ"ל, או לגרסת אותה קבוצה - שליט"א.

בעיתון 'בית משיח' של הפלג המשיחיסטי [בניגוד לגיליון כפר חב"ד המשתייך לחב"ד הרשמית] המתפרסם השבוע, מופיעה מתקפה חריפה במיוחד על ליצמן וציטוטים מדעתו של הרבי נגד נטילת משרת שר. בכותרת הכתבה נאמר: "בימים בהם החוגים החרדים לדבר ה' מוחאים כפיים למינוי הרב ליצמן לתפקיד שר בממשלה, מביא 'בית משיח' את דעת הרבי הברורה בנידון כמו גם את עמדתה הברורה והנחרצת של מועצת גדולי התורה במשך כשישים שנה שקבעה כי שר בממשלה פירושו שותפות מלאה לעבירות דאורייתא שנעשות על ידי ממשלת ישראל".

בתוך הטקסט מאשימים המשיחיסטים: "עמדתה של מועצת גדולי התורה בעשרות השנים האחרונות, חפפה במידה מסוימת לדעתו של הרבי מה"מ, אשר מביט על כל דבר בעולם במשקפי ההלכה הצרופה. דעתו של הרבי הייתה ברורה ונחרצת – שר בממשלה נושא בכל האחריות למעשי הממשלה, ובודאי לפעולות שמבצע המשרד עליו מופקד. הרבי קבע באופן ברור, כי רוב משרדי הממשלה קשורים ישירות לדבר עבירה".

בהמשך הם מספרים כי בעבר "שיגר הרבי מכתב בנושא זה אל הגאון הרב שלמה יוסף זווין, מחשובי רבני חב"ד שעמד גם בקשרים טובים עם ראשי 'המזרחי': דעתי ברורה, שההשתתפות בקואוליציא (ועל אחת כמה וכמה, שזאת אומרת, במשרת מיניסטר [שר] המביא לפועל דבר עבירה כו') אסורה בהחלט על פי שולחן ערוך. וענין דעבירה נמצא ברוב משרדי המיניסטריום [הממשלה] ואולי גם בכולם. ולכל לראש במשרד הדתות, לשון רבים, ששם איסורי עבודה זרה ממש. ונגדל פי כמה כאשר חותם על הפקודה איש מניח תפילין [שרי הדתות היו מטעם "המזרחי], שזוהי הצהרה נוספת שיש לשתף ר"ל וכו' [דהיינו רחמנא ליצלן כמו המאמין בה' אך גם מתפלל לעבודה זרה]".

לסיום, הם טוענים: "הרב ליצמן, עם היותו פעלתן מוצלח ואיש עשיה מהולל, יהיה מעתה אחראי באופן ישיר על חילולי שבת המתקיימים בבתי הרפואה, כמו גם על ניתוחי מתים המתקיימים כמעשה שמדי יום ביומו. וכך, במקום שחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ייאבקו בניתוחי מתים, כעת האחריות האמיתית על ניתוחים שלאחר המוות יהיו בידי הרב ליצמן. כך גם בעניין חילולי השבת הפומביים המתקיימים במתקנים הרפואיים השונים ברחבי הארץ. זאת ועוד: הרב ליצמן מעתה יישב בישיבות הממשלה ויהיה שותף מלא לכל החוקים והתקציבים למען גיורים ונישואין מהירים, תחבורה בשבת ופתיחת עסקים ביום השביעי, מסירת שטחים ועוד רבות. מעתה הוא יהיה שותף מלא לעבירות רבות שממשלת ישראל במדיניותה המוצהרת מבצעת".



בית משיח ליצמן חבד איסור שר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד