כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הגזענות בסמינרים - כמו בגרמניה הנאצית • טור

רות בוארון משווה בין שנאת היהודים באירופה שלפני השואה לשנאת בנות הסמינר המזרחיות • לא מסכימים? טקבקו

נציגי סמינר הישן בבית המשפט
נציגי סמינר הישן בבית המשפט


המונח גזענות פוגש אותנו בתקופה האחרונה בתדירות גבוהה במיוחד. השפיכות דמים והרוע שבנות תמימות מעדות המזרח עוברות בתקופה האחרונה מטרידות כל אדם שפוי שליבו לב יהודי, מלחמה תקשורתית על גבם של דיני נפשות, והנה לכם עוד דור חדש מלא פילוג ושנאת אחים עזה. מגפה של ממש, אשר מתרבה כוירוס עצום וקטלני שלא עוצר עד כדי שברון הגוף, ואת התוצאות אנו רואים לצערי הרב היום בשטח.

כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים. ועכשיו מתברר שכל הנוגעים בדבר, שפכו דם!!!

דעו, הגזענות שלכם מזכירה את תורת הגזע בגרמניה הנאצית. לקחת בנות שהן אך ורק מעדות המזרח ולזרוק אותן לכיתה נפרדת בצורה מפלה וגזענית, מזכיר לי קצת את שנת 1939 באירופה.

לא נתתם קצת דעת ותבונה להבין שבנות אלו מרגישות שזרקו אותן בתוך גטו - חדר נפרד כי לא מעוניינים לראות אותן משתלבות בכיתה נורמטיבית עם שאר בנות ישראל מכל העדות? רק בגלל שהן נולדו לציבור ספרדי. אהיה הפעם תקיפה מאד. כתלמידת מגמה להיסטוריה, אספר לכם ללא משוא פנים ואזכיר לכם אם שכחתם, בגרמניה שנאו יהודים סתם, אך היה להם תירוצים לשנאה. אתם מתנהגים פחות או יותר באותה הדרך. אומנם אינכם הורגים את הגוף, אך אתם הורגים את הנפש!

כאשר למדתי בסמינר הישן וחברותיי מעדות המזרח נזרקו בתוך כיתה אשר יועדה רק לבנות מעדות במזרח בלבד, כי ההנהלה החליטה שהן אינן יכולות וראויות ללמוד עם בנות ליטאיות וחסידיות, פנו אלי חלקן ובכו, כאבו, יותר מכל הן התביישו להסתובב במסדרונות הסמינר כי כולם הסתכלו עליהן כאילו הן חיות אדם. שונות, לא כמונו. וזה יצר בהם רגש נקמה וכעס, וחלקן אפילו עזבו את הציבור החרדי מבושת פנים וכאב נוראי.

סמינר שלם עבר ביודעין ובלא יודעין על שפיכות דמים ודיני נפשות. אך מה זה משנה, המורות והתלמידות המשיכו ללמוד דינים ופרקי אבות ולצטט פסוקים על בין אדם לחברו, כאשר במסדרון אחר יושבות נערות שהן דוגמא אמיתית לכל התורה כולה.

"הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה", אמר אינשטיין, ובצדק. הדעות הקדומות אשר הנחילו בעבר בתקופת קום המדינה יצרו מפלצת ענקית מלאה במגפה של גזענות איומה, אשר ממשיכה לעלות ולהתפתח עם השנים למימדים רחבים מלאה בתירוצים שונים.

הגיע הזמן לבטל לגמרי דעות קדומות אלו אשר מלאות בוירוס קטלני במיוחד, הגיע הזמן להשמידם, אם לא במוח אז בכוח. אם לא יצליח בנועם ותרופה, אזי הגיע הזמן לתקוף בכל חזית ושכונה בציבור עד לביטולה המוחלט של האפליה. החל בשהיית תקציבים וכלה בסגירת בתי ספר וסמינרים אשר מתנהגים בצורה לא מכבדת כלל את העולם והעם היהודי בפרט.

אם אינכם מעודכנים עדיין אזכיר לכם שכל העולם בעת הזו מנסה בכל כוחותיו למגר את הגזענות, קל וחומר אנו העם היהודי מלומד ההיסטוריה! אנו במדינת היהודים חייבים להיות הראשונים אשר מיישמים זאת. ולא רק כי בכל שנות דור ודור שנאו אותנו בלי סיבה. לא רק כי עברנו שואה איומה מלאה בשנאה ואנטישמיות בכל העולם,

אלא כי אנו אחים 12 שבטים אשר מוקפים בכ"כ הרבה אויבים בעולם, ויותר מכל קיבלנו תורה מסיני להיות טובים יותר מלאים במידות של בין אדם לחברו חסד ושלום. אנו חייבים לשמור אחד על השני באהבת ישראל אמיתית, לא לגדל בארץ שוב ושוב עוד דורות של שנאה לעדות אחרות ושונות וליישם זאת בכל בתי הספר והסמינרים בכיתות נפרדות ואפליה נוראית, עד להתרבות איומה של עידן חדש ישן בחורבן נוסף לציבור היהודי החרדי בארץ הקודש.

כל אדם ואישה אשר קוראים את דבריי ועדיין מוכנים בחרוף נפש להמשיך בארץ את הגזענות והאפליה. אינכם יהודים כלל, כי רק עשו אמור להיות שונא ליעקב.
תקציבים סמינר חינוך אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד